• Majlo

Sommar 2005 (juli)

Hej!
    Vore roligt att se hur många som ska gifta sig i juli nästa år! Vad har ni för planer? Jag är ute i ganska god tid nu, tror jag Visst ska det bli kul!

• Svar på tråden Sommar 2005 (juli)
  • julibruttan

Skönt att höra att fler än jag tänkt så. Jag är beredd att inhysa folk hos våra föräldrar om de inte kan. Vi har prioriterat många gäster framför exklusiva ting under vår stora dag....skulle vara ledsamt om folk inte kan komma. Men så kan man ju inte tänka heller!!!! Vi har ju själva valt semester tider coh bjuder folk över hela landet!!!!

Är dock först i våra kompis kretsar så förhoppningsvis kommer alla...:)

• Kicka

I somras var jag på ett bröllop i Portugal. Det var väldigt många av de bjudna som kom långt därifrån (ett annat land) men ändå kom de flesta. Eftersom alla hade flugit in senast dagen före bröllopet så hade brudparet föreslagit att träffas på en restaurang kvällen innan (där man naturligtvis betalade var för sig). Vi blev runt 10-15 st. Jag tyckte det var jättebra. På så sätt fick ju brudparet mera tid än bara bröllopet att träffa vännerna som kommit så långt därifrån och så fick vi andra tillfälle att redan dagen innan bröllopet träffa andra inbjudna som vi inte kände. Det gjorde bröllopsdagen ännu roligare för oss.

Vi har nog tänkt göra något liknande. Mer än hälften av våra inbjudna kommer inte ifrån Sverige (min blivande är inte svensk och vi bor utomlands) och många andra kommer inte ifrån Gotland. Det är egentligen bara mina släktingar som bor där. Vi tänker bifoga en lista på hotell, vandrarhem och campingplatser, och information om flyg och båt. Vi vill också att så många som möjligt kommer. Om någon har det verkligen svårt ekonomiskt och frågar så kan vi nog få in några hemma hos mamma. Jag tror (och hoppas) att många inte bara ser det som ?en fest? men också som ett tillfälle att semestra några dagar på Gotland. De som redan vet om att vi ska gifta oss har redan börjat planera semester i Sverige. Jättekul !

• busiga_mamman

Kicka

Hej där..
    Nä jag gifter mig i Hudiksvall.. Har åxå kollat mkt på klänningar, har du hittat din favvis

• Kicka

busiga_mamman
    Jag är inte säker på vad jag vill ha. Jag gillar klänningar utan axelband men med band runt nacken... Jag vill inte ha släp, och inte slöja heller. Jag vill nog inte ha den så vid heller. Alltså: en ganska enkel klänning. Måste komma ihåg att tänka på att inte ha den alltför bar i ryggen så man kan ha bh under. Men jag hoppas de kan ge mig tips i affären om vad som passar mig bäst.
    Och du?

• busiga_mamman

Kicka
    Gillar åxå klänningar utan band, men helt utan, strapless som de heter på engelska, utan några som helst band..

• ZazzaZandor

Jag gifter mig i Jonsered den 30 juli 2005.

Vi har bokat kyrka, lokal, brudgummens kläder.
    Vi har bestämt mat.
    Vi har bestämt gäster och skrivit ner alla adresser i ett program så vi kan göra klisteretiketter. Vi har skrivit lite om varje gäst.
    Min klänning och sjal hänger på plats.
    Vi har vigselprogram, festprogram och inbjudan klar i datorn.
    Vi har hittat en fin frisyr och patat med frisören, men vi har inte bestämt tema ännu Det borde vi göra. Eller hur?
    Jag har tänkt den danska och svenska flaggans färger, men tärnorna skriker efter ROSA klänningar. Rött och vitt blandat blir visserligen rosa, men...

OM det ska bli roligt?

Ja helt underbart!

• Caribia

Vi gifter oss i Västindien den 9 juli!!!
    Vi har bokat ett lyxhotell med all inclusive i 2 veckor, vi har även vår då 4 åriga son med oss. Vi ville helst åka iväg och lägga pengarna på oss själva istället för en stor tillställning men det kommer att bli ett litet lysningskalas några veckor innan med de närmaste med bröllopstårta o så i alla fall.
    Det ska bli så härligt att komma iväg, vi har mest varit på Mallorca om somrarna så det här ska bli en spännande upplevelse! Bara bada o lata sig i solen (hoppas på hyfsat väder...man vet ju aldrig hur det är i de länderna...)

• Majlo

Jippie! Nu har vi bokat cirkustältet Tänk vad en detalj kan göra för humöret!

Min toastmaster har mejlat och frågat efter detaljer jag inte ens övervägt ännu... Det ska bli så kul att komma ett steg längre!

• robbans flicka

Hejsan hej!

Jag o min blivande ska oxå gifta oss i juli.

Vi har valt datumet 2/7-05 för han fyller år den 1/7-05 så vi tänkte att vi tar o slår två flugor i en smäll o får fira dubbelt upp.

Vi kommer från hälsinglad o gifter oss hemma på våran gård.

• Majlo

robbans flicka: Vad trevligt att ha en gård att gifta sig på! Vi ska också gifta oss hemma. Har ni tänkt något särskilt kring själva festen? Sista detaljen jag kom på var Bajamajor.

Svar på tråden Sommar 2005 (juli)