Sommar 2005 (juli)
Hej!
Vore roligt att se hur många som ska gifta sig i juli nästa år! Vad har ni för planer? Jag är ute i ganska god tid nu, tror jag Visst ska det bli kul!
Hej!
Vore roligt att se hur många som ska gifta sig i juli nästa år! Vad har ni för planer? Jag är ute i ganska god tid nu, tror jag Visst ska det bli kul!
Vi ska gifta oss 16 Juli! Kyrka, festlokal och fotograf är bokade, och det känns skönt att det är ordnat.
Jag vet hur jag vill att klänningen ska se ut. Och jag har en arbetskamrat som har erbjudit sig att sy den. Så nu är jag ute på jakt efter tyg och mönster. Jag är nog ute i god tid, men jag vill inte heller att hon ska behöva stressa.
Övrig planering är det lite fram och tillbaka med. Ena dagen vill jag ha ett tema andra dagen ett annat. Jag har lite svårt att bestämma mig. Men så småningom så blir det nog bra.
/Norah
Ska gifta mig den 9 juli!
Jagar efter en frisör för tillfället, har åkt på en del nitar då de har stängt i juli!!!
Tänk på det. Annars är kyrka och lokal bokade...
ops... gifter mig dock inte på Gotland...
Hej!
Spelar inte nån roll om det är Gotland eller inte. Ni ligger före oss i planeringen. Vi har ju inte ens hittat rätt dag. Däremot har vi tänkt oss att ha festen hemma, partytält av något slag. Det ska bli så kul!
Majlo
Halloj Gotlandsbrudar!
Vad skoj, jag gifter mig också i juli 2005! Har inte börjat detaljplanera ännu, men funderar lite fram o tillbaka! Kyrka, eller vid havet, catering eller inte... Hur gör ni??!?
Hej!
Jag har tänkt mig Fröjel kyrka eftersom vi bor ganska nära. Catering blir det också fast vi ska fixa en hel del mat själva också, tror jag. Vilka platser har du, Bride 05, funderat på som vigselplats? Det finns ju många vackra platser utomhus om man inte är så intresserad av att ha en kyrka.
Vi funderade först på Högklint, men nu vet jag inte... Kom gärna med tips! Om vi gifter oss i kyrka så blir det i Bro, där min blivande är uppvuxen.
Hur gör ni Gotlandsbrudar med inbjudningar? Kanske måste man skicka ut dem lite tidigare än "vanligt", så att gästerna hinner boka båt, boende mm.
Hej! Här är en till som gifter sig i Juli 05. Vi har kommit långt i planeringen.
*kläder - klart!
*kyrka - klart!
* Catering- klart
Värdpar - klart
Inbjudningar - nästan klart
Festlokal - INTE KLART - HJÄLP!
Fick tips från några tidigare julibrudar att om man gifter sig i just juli så skall inbjudningar och planering ske lite längre i förväg än andra månaders bröllop på grung av att många har semester då samt att juli är en mycket populär bröllopsmånad. Jag hade en tråd för göteborgsbrudar i juli, men inte ett enda svar...*snyft*
Så populärt är juli i göteborg... Eller så är det jag som inte är populär...(:
Kram på er alla juli brudar!
Vi gifter oss också i juli nästa sommar!
- Festlokal/vigselakt, klart! (gifter oss i trädgården utanför gården vi hyrt)
- Fotograf, klart!
- Tärnan ville, KLART!
- Bestman ville också, klart!
- Inbjudningskort, nästan klart
- Klänning funnen, ej beställd, snart klart!
- Brudgums kläder, klart!
Mat, musik, hitta präst och likn kvar. Och
Pirrar i magen med tanke på alla oss som har det här underbara att se fram emot...
Vi håller väl ihop, julibrudar??
=) /G
Vad kul att så många hittat hit!
Vi har fixat vårt tema = blåeld
Har ni något särskilt tema?
Bride 05: Högklint låter jättehäftigt tycker jag! Champange är ju lite farligt med tanke på höjden, men annars är det utsikten underbar. I Ardre finns en väldigt läcker sandstrand ifall ni vill ha bröllopen på en strand. Annars är det vackert vid klintarna norr om Ireviken också, kanske svårtillgängligt... I området vid Kärleksstigen i Visby finns flera vackra platser.
G-gumman: Vilken klänning ska du ha? Jag håller på att bli tokig av att inte hitta någon jag vill ha till 100 procent.
Mvh
Majlo