Någon vigsel för er i Juli 2005
Ska gifta mig den 30/7-2005
Finns de någon mer kanske?
Ska gifta mig den 30/7-2005
Finns de någon mer kanske?
Jag ska giftaa mig 9:e Juli 2005!!!
Här är en till som ligger "lite efter".. Gifter oss 2 juli. Har än så länge bara bokat kyrka. Prästen vi vill ha kunde inte lova något pga semstrar.. Han skule lämna besked i mars. känns lite sent..
Ska kolla festlokaler nästa helg, och har tänkt ge mig ut o prova klänningar i veckan.
Hej allihop!
Vi kommer nog att skicka inbjudningarna i slutet av februari/början av mars, just eftersom man vill att många ska kunna komma.
Idag har vi varit och pratat med de som ska fixa maten och lokalen!! Vi har bestämt oss nu, det blir dem vi prel.bokade i somras! Det känns så bra, nu är vi verkligen på väg! Kyrka, präst och lokal klart. T.o.m. menyn är nästan till 100 % bestämd! Jag längtar!! Dessutom blir det billigare än vi trodde från början, kanonbra!
/Snigel
Jag gifter mig 23 juli. Vi kommer att skicka ut inbjudningarna så att våra gäster får dem dem 14 februari. Vi tyckte att det var en kul grej att göra det. Knyta ihop kärleksdagarna helt enkelt.
Någon som kan berätta hur ni gör när ni söker brudklänningar på e-bay? Jag får upp massor med andra skumma klänningar som inte är i närheten av en brudklänning utan balklänning eller ibland "mother of the bride wedding dress".
Brudnojan:
Jag gick in på "search" uppe i menyn. Sen sökte jag på "Wedding dress", tog "more search options" för att kunna kryssa i rutan "Items available to Sweden". Scrolla ner och tryck "search". Klicka på "Wedding apparel" och vidare på "Wedding dresses". Där får du upp alla brudklänningar i alla storlekar. Om du vet vilken storlek du sak ha så kan su skriva i det till höger på sidan.
Lycka till.
Vi ska också gifta oss den 23 juli och jag skickade efter min klänning från ebay i måndags.
Eller sök på "gown".
Toppentråd! Jag (vi) gifter oss 16/7 2005 och vi har bara bokat kyrkan och bestämt att vi ska ha tält i trädgården.
Blir något stressad när man läser hur långt vissa har kommit i planeringen.
Vad kul att det är fler som gifter sig i Juli 05. Vi ska också gifta oss den 23. Vi tänkte att skicka ut inbjudningarna redan i Januari pga att ingen ska kunna säga att vi inte var ute i god tid, hälften av inbjudningarna färdiga, lokal och kyrka bokad catering klart Oj vi ligger visst ganska bra till i planeringen
Ok just det allt är fortfarande hemligt bara några få invigda. Hur gör ni håller ni det hemligt eller vet alla i er omkrets om bröllopet???
Vart gifter ni er?? Vi gifter oss i Luleå den 9:e juli 2005
Vi gifter oss i Västerlösa som ligger 2 mil väster om Linköping. Jag ska ut och titta på klänning i veckan, jag tror att jag ska få en uppsydd det blir billigare.
Blivande Anna E:
Vi förlovade oss i somras, så det är nog ingen som blir direkt förvånad när inbjudan dimper ner, men än så länge är det bara närmaste familjen och min blivande tärna som vet (förutom prästen och stället som arrangerar festen). Jag tycker att det är roligt att vara hemlig, men det är så svårt att hålla tyst!!
/Snigel
håller med om att det är svårt att hålla hemligt.. Än så länge vet bara våra föräldrar och syskon + min tärna och hennes sambo. Skönt att man iaf har någon att prata av sig med..
Vi skickar nog inbjudningarna i slutet på feb.
Vi lyckedes hålla det hemligt ett litet tag men nu är det nog rätt många som vet. Visst hade det varit roligt att hålla det hemligt tills inbjudningarna skickas ut, men det är ju så kul att berätta och att prata om det:)
Vi kommer nog att försöka skicka ut inbjudningarna så fort vi kan, det är ju mitt i semestern. Men vi har inte hittat rätt papper än så det kan nog ta ett tag.
Hur går det för er nu? Jag fick min slöja, tiara och handskar på posten igår! Det går undan.. Bara underkläder, strumpor och skor kvar i klädväg nu! :) Bara jag skulle kunna bestämma mig för inbjudningskorten.. tänkte göra dem själv i cremevitt och guld, någon som har bra tips?
förgätmigej:
Jag har sett guldfärgade kuvert på Gallerix, tror att det fanns papper också, om du har svårt att hitta det. Créme och guld låter snyggt tycker jag! Vi ska ha blått och vitt eller blått och blått. Eller kanske blått och créme eller.... Det är inte lätt...
Åh, tack snigel! Var och rotade i gamla trådar och hittade ditt inlägg! Så tyst den här tråden varit nu! Jag fortsätter att beställa grejer på löpande band.. Vann igår en auktion på E-bay med två fina tärnklänningar. (Trots att jag nästan hade tänkt att slopa tärnbiten..) Kunde bara inte låta bli! Fick två tvådelade, röda tärnklänningar + frakt för sammanlagt 90 euro. Kunde bara inte¨låta bli..
I dag har vi fått vår festlokalbokning bekräftad så nu vågar jag lita på att det blir bröllop för oss den 30 juli 2005 . Därför vågar jag nu också äntligen titta in i denna tråd! Vi bor i Stockholmstrakten och kommer att ha både vigseln och festen vid Nynäs Havsbad.
Ska också gifta mig 30 juli 2005.
Vigselplats & festlokal är klart och beställning av catering är på gång att bestämmas, väntar på menyförslag.
Har börjat kolla på klänning. Kollar efter fotograf - någon som har tips (Tranås trakten - Östergötland - Småland)??
Ska också ordna borgerlig vigselförrättare, men det är nog lugnt - ska antagligen ha en vän till familjen.
Hotellrum till gäster har prel. bokats. Transporter håller på att kollas upp. Frisör...hhmmm, ska kolla i helgen.
Ja, en hel del detaljer kvar (inbjudningar!), men det känns ganska lugnt, det är ju lååååååång tid kvar
Lycka till ni andra & glöm inte bort att ha kul under tiden ni planerar!!