Någon vigsel för er i Juli 2005
Ska gifta mig den 30/7-2005
Finns de någon mer kanske?
Ska gifta mig den 30/7-2005
Finns de någon mer kanske?
Jag undrade samma grej till för nån dag sen.. Om man inte har finger lösa handskar så "sprättar" man upp sömmen vid ringfingrets början, alltså där ringen ska varaså behöver man aldrig ta av ringen igen, men handsken ser ändå hel ut trots att fingret är avkapat! :)
Här e en till som funderat på samma sak...men om man sprättar upp ring fingret på handsken tar man "på" sig de i gen eller vadå ????
I sånna fall tror jag de e finare att ha ringarna över handsken för de e ju åxå kul att se ringarna.
Hej!
Har bokat den 2 juli så en till i juli-gänget... :)
Det är full fart på planeringen men intresset går i vågor. Ibland tänker man mycket på hur man vill ha det sen lägger jag det åt sidan eftersom det är så lång tid kvar. Men 10 månader är ju inte så länge... går fortare än man tror.
Jag (vi) har
Bokat festlokal (Ångermanland)
Kyrka
Köpt skor (har precis som dig na76 mycket små fötter..35)
Köpt handväska
Nästan bestämt mig för tyg och mönster till klänningen.
Provat mig fram bland inbjudningskort-djungeln
Jag har tänkt ha handskar och de är fingerlösa. Det är ett tips för då behöver man inte bekymra sig om hur man gör när man byter ringar. Har haft bild på yahoo men de verkar ha lagt ner min sida :(
Ska försöka jobba upp en ny.
Hej
Jag fick för mig att jag läst någonstans att man ska köpa handskarna som är lätta att ta av när ringen ska sättas på om de ej är fingerlösa. Jag köpte min tiara från e-bay, från en butik som jag tror hette veiled and bejeweled som hade den ute på auktion. Leveransen fungerade jättebra och den var fin.
na76
jag har höt att man ska "klippa" upp handsken vid fingrets början, så att man liksom kan dra bort handskfingret, så behöver man aldrig dra på och av handskarn utan ringen syns iaf! Va kul annars med din tiara, jag lade in but på en tiara hos honom också! Väntar och hoppas. Vad fick du betala i frakt?
öhh, slarvigt skriven text.. Ooops.. höt och but, lät nästan kinesiskt i mina öron..
Hej
Förgätmigej: Jag fick betala ca 10 dollar i frakt, utgångsbudet var typ 9 dollar men den gick upp till ca 35 dollar om jag inte minns fel (totalt blev det 349 kr). Det är egentligen en kam men i håret ser den ut som en tiara och jag har ganska litet huvud så jag tror det passar mig bättre. Man kan ju köpa den direkt från butiken på e-bay men då kostade den 10 dollar mer, så jag tycker nog ändå jag gjorde ett fynd. Det funkar ju bra att beställa från USA nu när dollarn ligger så lågt.
Då förstår jag hur man gör med handskar! Tack! (Jag ska inte ha några, men jag har ändå undrat...)
Jag börjar få lite klänningpanik. Det är 10 månader kvar idag, men ändå...
Jag tittar och tittar och söker och kollar men jag hittar aldrig Den Klänningen! Allt blir bara en härva av organza, bara axlar, vitt, creme, spets, snörning, pärlor och broderier... Huva!
Kollade e-bay igår men jag orkade bara med typ 40 klänningar. Jag fattar inte hur jag ska kunna bestämma mig!
Och affären/frisören som jag tänkte skulle hjälpa mig med ALLT har bara konstiga marängskapelser. Blä!
/Nymphéa (med 38 graders feber och lätt uppgiven)
Hej Förgätmigej!
Var glad att du fått tag i en klänning! Jag är lite "lätt" inpulsiv och tänker att jag klarar av allt med lite tjurighet, men redan när jag köpte tyget blev jag kallsvettig...ska jag klara av detta!!
Om jag förstör klänningen har jag och sambon bestämt oss för att dra iväg och gifta oss i karibien istället!