Någon vigsel för er i Juli 2005
Ska gifta mig den 30/7-2005
Finns de någon mer kanske?
Ska gifta mig den 30/7-2005
Finns de någon mer kanske?
na 76 och snigel
Välkomna till tråden! :) Du är steget före mig, snigel! Jag har inte köpt skor ännu.. panik..! :) Det andra börjar vara klart som du räknade upp. Har dock inte bestämt mig med underkläderna ännu.. Har köpt underkläder som passar till klänningen och är praktiska och lyfter allt på sin plats, men ack så trista.. Så jag har inte bestämt mig om jag byter underkläder efter festen eller om jag ska köpa något raffigare att ha på under hela vigseln och festen ännu. Hur gör ni? Har ni tänkt ha något färgtema? Ja, slöjan och tiaran har jag inte köpt ännu, men jag börjar ha klart för mig hur de ska se ut.
Förgätmigej: Tack, tack! Jag kommer att ha samma underkläder på dagen som på kvällen, de på kvällen åker väl ändå av ganska snabbt.. De jag har köpt är både bra och fina, och min blivande som fick tjuvkika tyckte samma sak. Tänk på att du ska trivas så bra i underkläderna att du kan ha dem en hel dag. Färgtema har jag funderat på, men inte kollat upp nyanser. Vi är inne på blått/lila och vitt/créme. Det är lite svårt, men det är i alla fall de färgerna jag vill ha i brudbuketten. Min blivande plockade en jättefin bukett i somras i sin mammas trädgård. Den bestod av blommor i olika blå och vita nyanser, lite grässtrån och några sädesax. Den var otroligt vacker, så buketten fixar vi nog själva. Skorna köpte jag i en alldeles vanlig skoaffär, de kostade bara 200 kronor! Det finns fynd att göra om man kikar runt på reor och är ute i god tid, och det är vi ju!
Hej
Jag har också redan köpt skor, har små fötter (34-35)och det var lika bra att passa på när jag hittade ett par bra skor. Har också bokat lokal, kyrka och tittat på menyer. Fotografen ska vi träffa om 2 veckor. Det är lika bra att passa på och stöka undan saker nu så behöver det inte bli så stressigt närmare bröllopet. När det gäller underkläder blir det nog inget speciellt, tycker det är lite för dyrt att lägga kanske 800 kr på en torselett som jag använder 1 dag. När det gäller blommorna blir det nog gula rosor och blåklint.
na76: Min torselette kostade bara 300, det tycker jag är helt okej. Med strumpor och trosor kostade allt ca. 500. Jag tänker mig att om man vill uppleva sin bröllopsdag/natt igen, så kan man ju använda samma underkläder igen...
Hej
Snigel: Jag kanske bordet förklarat att jag har mycket liten byst och använder nästan aldrig bh, tycker det är obehagligt och spänner. Därför vet jag inte just nu om jag vill lägga mycket pengar på det. Var på möhippa för en kompis i början av sommaren och det var sex tupperware party där så då köpte jag en svart spets body som jag bara visat en gång för min m2b. Funderar därför på om den kanske duger att ha på bröllopsnatten. Sen får det kanske duga med vanlig vit push up bh och trosor under klänningen. Men du fick verkligen ett bra pris på din torsolette var köpte du den?
na76: Svart body låter väl bra till kvällen! Jag handlade på Kapp Ahl. Exklusivt, va?? Jag är inte så mycket för spets och pynt, tycker om när det är mer avskalat, och den jag hittade är perfekt för min smak! Den är champagnefärgad, som min klänning kommer att vara. På Kapp Ahl fanns också matchande trosor i olika modeller och strumpor. Kolla där! Men en expedit jag frågade sa att det var "gamla grejer", när jag undrade om det fanns fler på en annan affär, så det kanske inte finns överallt. Men jag har hittat dem i flera affärer i Stockholm och i Uppsala, så SÅ gamla kan de inte vara.
Hejsan flickor!
Jag ska köpa underkläder genom Sally och Sara som finns i branschregistret. Har stor och tung byst så jag behöver nog köpa underkläderna innan klänningen så att man verkligen vet att det blir bra. Jag vill ha axelbandslös klänning och då gäller det att hitta en korsett som sitter som limmad! Usch, lär nog bli dyrt, men jag tänker som Snigel, att man kan återuppleva bröllopsnatten genom underkläderna....
Annars intet nytt.
na76
Om du inte använer bh i vanliga fall så är det ju extra kul att ha något riktigt sexigt till bröllopsnatten! Han lär ju bli tokig!
Ahhh!! Jag är redan nervös, fast det är nästan 10 månader kvar!! Jag drömmer redan om vigseln och det mesta går fel, men det går kanske över för att komma tillbaka när det närmar sig. Helt knasiga drömmar om att min mamma hoppar över altarringen, prästen säger till henne att gå därifrån och då fastnar hon på altarringen när hon ska klättra tillbaka. Man drömmer mycket konstigt!
Har ni börjat drömma på nätterna?
Kul dröm snigel! :) Nej, inte ännu, men det är väl bara en tidsfråga.. Ska gå in på ebay och lägga in ett bud på en fin slöja och handskar jag hittat där nu! Får se om bridezillan jag använder dem då eller om jag ändrar mig..
Jag tror inte att jag vill ha slöja. Är jag knäpp då? Det känns inte som att det passar in på mig. Jag är en ganska enkel tjej. Och vaddå oskuld...
Fast jag tycker att det är fint på andra, särskilt när den är kantad med ett band som matchar brudbuketten eller brudgummens kläder (om han inte har svart i alla fall).
Jag har alltid funderat: Om man har handskar, hur gör man när man byter ringar?? Säkert en dum fråga, men jag undrar...