• Fru Calice

Träff i maj?

Hej alla glada bröllopsfantaster i Linköpingsområdet!

På olika trådar har det börjat surrats om en träff i maj. Detta kan vara svårupptäckt, så nu bildas en egen tråd just för denna träff!

Jag kan själv inte ta åt mig äran, det är marfa som har kommit med det briljanta förslaget! Men eftersom jag tyckte att det verkade hur roligt som helst att få sitta och prata bröllop med människor som vill prata bröllop tillbaka, o inte bara plåga omgivningen, så fixar jag nu denna tråd.

marfa har föreslagit den 22e eller den 29e maj. Decorist kunde inte den 29e utan röstade på den 22e såg jag. Den 22e funkar antagligen för mig med, så nu undrar vi, vad tycker ni andra?

• Svar på tråden Träff i maj?
  • Fru Calice

hej tjejer!
    har känt mig lite frånvarande här! det är mycket nu med skola o flytt! flytten är ju klar, men man måste ju hitta en plats för alla nya saker som kommit till mig! inte det lättaste, det var ju redan fullt i alla skåp! skolan är nästan klar, idag är min opponering, o imorgon ska jag opponera på en annan. sedan är det massor av andra uppgifter som man legat lågt med till förmån för uppsatsen som måste göras nu.... pust o stön. men det är roligt o jag är så glad varje dag jag vaknar brevid min älskling!

ska även ta tag i min viktnedgång. den har legat nere i typ tre veckor o jag har gått upp tre kilo!!! upptäckte detta imorse till min fasa, trodde bara det handlade om typ 1 kilo. så nu är det duktigt som gäller igen! räkna poäng o inte äta godis. har med mig en sallad till skolan idag o känner mig skitbra!

jag har maila viktoria o kollat om håruppsättning, de har visst höjt priset, men det är ändå inte så dyrt tycker jag. de hade ingen almanacka som sträckte sig till nästa år så jag skulle höra av mig igen i höst. hoppas ingen hinner sno min tid!!!! (dvs göra en "decorist" )

annars händer inte så mycket på bröllopsfronten. har skissat lite på en framsida till inbjudan o alla andra trycksaker, men inget är bestämt. oroar mig även över vår festlokal, nu när de har bytt personal där o allt! minns inte om jag sa till er när vi sågs hur det var med tiden, men vi får bara ha lokalen till elva-halv tolv! det är för lite tycker jag o min pappa som kände de som jobbade där förut sa att det inte var något problem, han skulle fixa att vi fick vara där längre. nu vet jag inte om det går! är skitnervös o väntar spänt på att han ska hinna prata med dem! kanske hinner han det denna vecka. annars vet jag inte vad vi gör. känns jobbigt o börja leta efter något nytt. vad tycker ni?

nej nu är det dags att få bli opponerad på! ha det gott!!
    kram kram

• delphi

Hej!
    Calice -Kul att det gått så bra med din uppsats hoppas verkligen att du fått ett positivt resultat idag! Kul att det känns så bra med dit nya samboskap också. Vi kan väl göra sällskap nedåt i sommar och höst då...jag ska ju neden hel del så peptalk lär behövas :)
    Caroline - jo tack det har varit ganska mycket tyvärr men så är terminsslut. Kul också med dina klänningar, nu håller vi tummarna för din klänning..
    Jag tänkte med detta meddelande säga hej för några veckor då jag kommer att vara utan uppkoppling tom midsommar. Så ha det så himla gott i sommarvärmen och njut av era vänner och älskade - det ska jag :D
    Linda

• marfa

Hej!

Tack det samma Delphi.

Ha det gott

Marfa

• Blivande fru ??

Vad kul det verkar med en BT-träff i Linköpingsområdet. Själv har jag missat tråden och därför missade jag även er träff, men om det blir något nu i sommar, så skulle jag gärna hänga på.

Jag ska gifta mig 28/8 och nedräkningen har börjat. Planerar på distans, eftersom vi inte gifter oss i Linköping, men hitintills har det gått bra - man får pussla lite grann.

• Zetiina

Hej tjejer!

Kul att ni hade trevligt på träffen! Jag var tyvärr upptagen (som beräknat), men inte med bröllopsplaneringen som jag hade trott, utan med att hyvla och lava ved! Så kan det gå när man kommer hem till sina föräldrar.

Lyckligt gift blev jag ändå

• Decorist

Grattis Zetiina!!

Hoppas ni hade en underbar bröllopsdag!

Själv tycker jag att det börjar närma sig med stormsteg nu när det bara är 2 månader kvar! Igår beställde jag vigselring, köpte underkläder och lite småsaker... Mycket smått som man inte tänker på! Och så har vårat svarsdatum gått ut och det verkar bli precis så många som vi räknat med till själva middagen! Har bjudit 124 st till middagen och ca 100 st kommer, perfekt! =)

• Decorist

Zetiina:

Visst hade ni bröllopet i Linköping?
    Berätta gärna vilka personer och "företag" ni använt er av. Själv har jag allt sånt klart men det kan ju vara kul att höra lite tankar och åsikter om dem... =)

• Zetiina

Decorist:
    Vi hade det underbart! Du kan läsa om dagen här om du vill:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m671989.html

Nej, men inte så långt ifrån. Vi gifte oss i Motala och hade festen i Fornåsa. De ända ärenden vi egentligen haft i Linköping var att dels köpte jag tyg till min klänning där, på Krinolin, plus att vi hyrde dukar och servetter från Linköpingstvätten. Båda fungerade jättebra. Det som vi inte fixade lokalt ordnade vi i Umeå eftersom vi bor häruppe.
    Däremot är det mycket möjligt att vi flyttar till Linköping till hösten nu. Vi vet inte riktigt än...

Lycka till med förberedelserna! På sätt och vis är det ganska skönt att det är över nu, men jag tyckte det var jätteroligt att planera osv.

• Decorist

hehe, bor inte så långt ifrån Fornåsa! =)

Vad kostade det att hyra servetter från Linköpingstvätten?

• Zetiina

Där ser man!

Servetterna (vita linneservetter) kostade 5.50:-/st. Dukarna 45:-/st.

• Fru Calice

delphi
    idag är det bara 363 dagar kvar!

• Decorist

Och vi har bara 54 dagar kvar...! Hjälp!! :)

Svar på tråden Träff i maj?