• Fru Calice

Träff i maj?

Hej alla glada bröllopsfantaster i Linköpingsområdet!

På olika trådar har det börjat surrats om en träff i maj. Detta kan vara svårupptäckt, så nu bildas en egen tråd just för denna träff!

Jag kan själv inte ta åt mig äran, det är marfa som har kommit med det briljanta förslaget! Men eftersom jag tyckte att det verkade hur roligt som helst att få sitta och prata bröllop med människor som vill prata bröllop tillbaka, o inte bara plåga omgivningen, så fixar jag nu denna tråd.

marfa har föreslagit den 22e eller den 29e maj. Decorist kunde inte den 29e utan röstade på den 22e såg jag. Den 22e funkar antagligen för mig med, så nu undrar vi, vad tycker ni andra?

• Svar på tråden Träff i maj?
  • Fru Calice

decorist

röstar på ditt förslag!

• marfa

Ja det låtter bra för mig oxå :)
    Bara det inte blir för mycket folk en lördag så att vi inte får plats.

Ha en bra freda kväll.

Marfa

• marfa

Hej på er!

Här komer en lista på de som vill komma:

Marfa
    Calice
    Decorist
    Catka
    Delphi

Kanske kan komma:
    Zetiina
    Monsckin

Någon mera??

Tycker bara att det är kul att se vilka som vill komma. Eller snarare en flykt från pluggandet. Men en lite uppdatering i alla fall.

Ska vi redan nu bestämma en tid? Vilken tid tycker ni?

Kram
    Marfa

• Fru Calice

tackar för uppdateringen marfa. kändes få helt plötsligt, när jag såg alla uppskrivna. men vi kommer nog få tiden att gå rätt fort iaf! ska bli jättekul!

tiden kan vi väl avvakta lite med. jag tänker ringa tårtverkstan nu i veckan o höra hur det blir med provsmaket o vilken tid det är. när jag vet det kan jag väl återkomma så får vi se vad vi tar först o vilken tid som funkar bra?

trevlig vårhelg på er allesammans!!

• marfa

Hej!
    Det är helt ok att vänta med att bestämma någon tid. Som sagt är det ju bra om vi vet när tårtprovningen är.

Hoppas att ni alla har det fint.

Marfa

• catka

I övermorgon är det 1 månad kvar till vår träff

• Fru Calice

Nu! Äntligen har jag fått tag på tårtverkstan! efter mailande o ringande så lyckades jag nå henne på telefon idag, hon hade tydligen väldigt mycket att göra nu. i vilket fall, tårtprovningen ÄR den 22e maj (tjoho!). den kommer att vara mellan 12-15 och hon har lyckats få låna lokalen brevid som tidigare var butiken Koala (sålde mammakläder), vilket gör att det blir lite mer utrymme!

så vad säger ni, ska vi ses innan o sitta o prata, eller ska vi tajma tårtorna?

det här kommer verkligen bli jätteroligt!! ser fram emot att träffa er alla som tänker dyka upp!

• marfa

Hej!
    Jag tycker att vi tajmar tårtorna!! :)

Kanske blir stressigt att träffas först och veta att man har en tid att passa. Så behövs det ju inte så mycket fika bröd på cafet sen ;)

Eller vad tycker ni andra?

Kramizar.
    Marfa

• catka

Jag håller med - vi träffas till tårtan, mumsar i oss massa onyttigheter, och går sedan vidare tillsammans till ett fik där vi fortsätter okynnesätandet

Och så pratar vi en massa bröllop förstås

Det är bra om vi inte tar det allt för sent (typ äter tårta vid 1500 och sedan går och fikar!) för folk har trolightvis annat uppbokat på kvällen och ingen vill väl rusa från massa bröllopssnack för tidigt! Man kan ju missa något viktigt!!

Svar på tråden Träff i maj?