• Fru Calice

Träff i maj?

Hej alla glada bröllopsfantaster i Linköpingsområdet!

På olika trådar har det börjat surrats om en träff i maj. Detta kan vara svårupptäckt, så nu bildas en egen tråd just för denna träff!

Jag kan själv inte ta åt mig äran, det är marfa som har kommit med det briljanta förslaget! Men eftersom jag tyckte att det verkade hur roligt som helst att få sitta och prata bröllop med människor som vill prata bröllop tillbaka, o inte bara plåga omgivningen, så fixar jag nu denna tråd.

marfa har föreslagit den 22e eller den 29e maj. Decorist kunde inte den 29e utan röstade på den 22e såg jag. Den 22e funkar antagligen för mig med, så nu undrar vi, vad tycker ni andra?

• Svar på tråden Träff i maj?
  • monsckin

Hej tjejer!

Jag måste tyvärr meddela så här i sista stund att jag inte kan komma i morgon (i dag !) på träffen. Ni får det säkert jättekul!
    Om någon har erfarenheter eller har hört något om de är duktiga på sminkning på hårateljeén kanske ni kan vädra det och skicka en vink här på BT efteråt?
    Ha det så bra!

• delphi

Tack för igår...

Lite bröllop igår och lite annat ganska lagom mix tycker jag :)

Lycka til med skrivande och flytt :D Callice och Marfa hoppas ni får till det med lokal och Decorist ja det närmar sig med stormsteg..vi väntar på fortsättningen :)

Ha de gott vi ses väl här inne iallafall...om vi får till något mer längre fram vore det kul.

/ Delphi

• Fru Calice

tackar o bockar för en trevlig lördag med er!
    just nu känner jag av stressen enormt för min uppsats o jag kommer inte vara här på en vecka nu, men jag ville ändå kolla läget o tacka så att ni inte tror att jag undviker er!
    lycka till med allt! instämmer förövrigt med delphi, en träff till vore inte dumt. kanske något i höst efter decorist blivit fru?
    kram på er

från en stressad student

• catka

Suck!

Ville också ha varit med, men fick förhinder i sista stund och lyckades inte få tag på en dator så jag kunde inte meddela er detta.
    Det låter som ni hade det väldigt trevligt.

Hur var tårtorna? Vilka var era favoriter. Måste snart ta tag i bestämmandet av tårtan och det skulle vara bra med tips om vad vi "MÅSTE" prova och vad vi helst ska undvika. Så vad tyckte om de ni fick prova igår?

• marfa

Å jag kan bara hålla med er. Det var verkligen jättetrevligt att träffa er. Jag är lite ledsen för att jag var tvungen att gå så tidigt. Kändes som om vi kunde ha suttit där i några timmar till och pratat. Så jag tycker definitivt att det skulle vara supertrevligt med en träff till, och då har jag gått ut skolan...:)

Catka, det var synd att du fick förhinder. Vi får träffas en gång till och hoppas att du kan då.
    Tårtorna var så där tycker jag. Hon har ju samma tårtor fast 4 olika mousser att välja på. Vi ska inte beställa därifrån.

Lycka till Calice med uppsatsen!

Ha det super bra tjejer.

Kram
    Marfa

• Decorist

Tack tack tack! Det var jättekul att träffa er och placera vem som är vem! =)

Självklart får vi ta och träffas nån mer gång när jag är fru Zandén, så kan jag visa lite bilder och berätta lite...!

Lycka till med allt som ni har framför er med både studier och planering, och glömt framförallt inte att njuta av våren/sommaren!!

Kram från Caroline!

• Decorist

Hej igen!

Hoppas det är bra med allihopa!

Delphi, Calice & Marfa:
    Igår skickade svärmor upp ett kort på den klänning som tärnan (Davids syster) ska ha, och den var över förväntan! De har broderat och sytt ett häftigt mönster med symaskinen från axeln snett ner över magen...var lite skeptisk först, men det blev hur snygg som helst! Nu ska jag bara putta på min mamma att börja sy näbbarnas klänningar... =)

Min klänning får jag vänta med enda till juli, då vi ska sy den..nervöst!

Vi har även räknat ut att vi inte har mycket kvar att spara ihop till, så vi har fått ihop vår budget..och det är skönt!

Säg till om det händer nåt nytt i er planering!

Kram Caroline

• marfa

Vad härligt C att klänningarna blev bra. Måste bli spännande att sy upp din klänning. Väntar med spänning på bilder :)
    Det är ju riktigt bra att ni har fått ihop alla pengar.
    Jag börjar längta efter att få fixa med allt till bröllopet, när man hör hur långt ni har kommit.

Måste ju bara fixa skolan först. Var och shoppade en klänning till avslutningen i förrgår. Börjar bli lite smått nervös för det eftersom jag ska hålla föredrag om mitt exjobb för en så där 150-200 personer.

Ikväll ska vi på bröllop. Min kompis som jag har haft sen jag var liten ska gifta sig. Jättekul att få gå på ett bröllop nu när man själv planerar sitt eget.

Ha det bra tjejer.
    Måste hinna plugga lite innan vi ska åka. Bröllopet är i Vimmerby, så det blir inget plugg sen resten av helgen.

Marfa

• Decorist

Marfa:

Kul att gå på bröllop! Det är ju lite speciellt när man själv planerar som sagt...man sitter och anmärker om både bra och dåliga saker! =)

Oo, vad nervöst att prata inför så många människor!! Men det kommer gå galant!

Ska uppdatera min yahoosida med lite planeringskort snart så då lägger jag ut adressen här...

Ha det så kul på bröllopet och lycka till med pluggandet!

Kram C

• Decorist

Tjejer!

Hur är det med er?? Har inte sett till er här så mycket sen vi träffades. Har ni mycket att göra kanske? =) Hoppas iaf att ni har det bra!

/Caroline

Svar på tråden Träff i maj?