• Fru Calice

Träff i maj?

Hej alla glada bröllopsfantaster i Linköpingsområdet!

På olika trådar har det börjat surrats om en träff i maj. Detta kan vara svårupptäckt, så nu bildas en egen tråd just för denna träff!

Jag kan själv inte ta åt mig äran, det är marfa som har kommit med det briljanta förslaget! Men eftersom jag tyckte att det verkade hur roligt som helst att få sitta och prata bröllop med människor som vill prata bröllop tillbaka, o inte bara plåga omgivningen, så fixar jag nu denna tråd.

marfa har föreslagit den 22e eller den 29e maj. Decorist kunde inte den 29e utan röstade på den 22e såg jag. Den 22e funkar antagligen för mig med, så nu undrar vi, vad tycker ni andra?

• Svar på tråden Träff i maj?
  • Fru Calice

catka

jag vet inte, jag var bara förbi en sväng för att fråga om mina tårtmöjligheter o då sa hon det i förbifarten. men det hinner vi kolla upp! har dock för mig att det var på förmiddagen, men med tanke på att det är en lördag har hon kanske bara öppet på förmiddagen och då är det alltså kanske "hela" dagen... blev jag rörig nu? ah! vi får helt enkelt slå en signal!

• marfa

Hej på er!
    Ja vi får ta och kolla upp det där med tårtan.
    Vart tycker ni att vi ska ta vägen sen?
    Fika på stan?

Soliga hälsningar
    Marfa

• catka

Det beror ju lite på vilken tid vi bestämmer om vi ska fika eller luncha eller vad vi ska göra. Det bästa är ju att hitta ett ställe där det finns gott om plats så att vi inte blir utspridda. Då missar vi ju hela poängen.

• Fru Calice

Hej på er

Ang tårtsmaket. Jag har mailat tårtverkstan men inte fått något svar ännu. det var några dagar sedan nu så jag hoppas det dimper ner ett svar i dagarna... annars får jag ringa när jag är hemma i stan igen. är just nu o myser hos den blivande!

vilket det än blir - fika eller annat, så har jag en fråga. hur "duktiga" ska vi vara? bara prata bröllop eller ta med sig lilla bröllopsmappen oxå? vad tänker ni?

glad påsk på er lite i förskott!!

• catka

Tyvärr har jag inte så mycket papper. Det mesta har jag i huvudet. Jo, det blir en del att hålla reda på, men jag har testat det där med mapp och det slutar med att jag ändå har allt i huvudet.

Men jag tar nog med penna och papper ifall ni överöser mig med idéer

Glad Påsk!!

• Fru Calice

Glad påsk på er! Hoppas helgen varit bra!

• marfa

Hoppas att ni alla hade in god påsk.

Hoppas att du snart får svar från tårtstället calice.

Vilka cafer finns det som är bra i Lkpg som man kan sitta lämge på och inte bli/störa andra?
    Eller någon som har det stort hemma? Vi kan ju fixa fika hos någon. Tyvärr bor jag ju inte i Lkpg annars hade vi kunnat vara hos mig.

Ska bli så kul att träffa er.

Kram
    Marfa

• delphi

Nu har även jag hittat denna tråd..yipiee!! Planerandet är i ful gång ser jag. Tror inte att det blir nåt på tårtverkstan för mig..är nöt och mandél allergiker och ska dessutom ha hembakad tårta. Men o andra sidan kanske det vore kul med en visning ändå! ååå alla dessa beslut. Njut i vårsolen tjejer!

• Fru Calice

delphi

även jag är nöt- o mandelallergiker, men hon lovade att det skulle finnas tårtor att smaka för mig oxå! (sugar paste istället för marsipan) o smaka kan man ju göra även om man inte ska köpa någon sen, bara för att inspireras om inget annat!

marfa

inget svar ännu... förstår inte varför, använder hon inte sin e-mailadress? när det gäller fik är jag inte så hemma på dem, är ingen fikatjej helt enkelt. men jag förseslår ändå antingen linds (vilket är rökfritt, bra för allergiska mig) eller gyllen, för de är sitta-länge-o-prata-fik utan att behöva skrika för att överrösta alla andra. men någon kanske har något bättre förslag på lut?

• Decorist

Kaffe & Tehuset som ligger på ett litet "berg" mellan stora torget och trädgårdstorget... Där är mysigt och det finns flera enskilda rum där man kan sitta ifred... Plus gott fika såklart! =)

Svar på tråden Träff i maj?