• Sofie R

Bridezillas, en riktig gnälltråd!

Startar en tråd där vi kan gnälla av oss lite :) I mitt fall måste jag få gnälla lite på min svärmor! Hon är religiös och vägrar förstå att vi inte vill vigas av präst. Hon tror egentligen att det är jag som bestämt det och gubben, som enligt henne egentligen bara vill gifta sig i kyrkan, har gått med på mina krav. I själva verket kan han tänka sig att gifta sig vart som helst, men eftersom jag ville borgerligt så blev det ju det. Och detta tar hon upp varenda gång vi träffas. Oh jag är så förbannat trött på det! Det var min dagliga dos gnäll. :)

• Svar på tråden Bridezillas, en riktig gnälltråd!
  • IdaRebecca
    Trattkantarellen skrev 2014-04-24 18:35:50 följande:
    Hahaha, ursäkta att jag skrattar, men jag kan Såååå se det här scenariot framför mig. Stackare :p
    Jag har än å länge sluppit undan bridezilla-fenomen, men det kommer säkert :p
    Haha, skratta på, det var liksom meningen :P
  • Sofie R

Jag retar mig på att det ska vara så förbannat svårt att bestämma smak på tårtan! Jag har verkligen ingen aning! Och det blir en jäkla ångest nu när det bara är 30 dagar kvar :/

• Trattkantarellen
    Sofie R skrev 2014-04-24 20:48:45 följande:

Jag retar mig på att det ska vara så förbannat svårt att bestämma smak på tårtan! Jag har verkligen ingen aning! Och det blir en jäkla ångest nu när det bara är 30 dagar kvar :/

OJ, ja då brinner det ju lite i knutarna!

Du får göra en omröstning med dina främsta alternativ här på BT och se vilken smak-kombo som flest röstar på
  • Tossen

Jag är också lite irriterad och måste få spy galla! Så min M2B slipper höra mig hemma haha.

Vi har bokat lokal/restaurang där vi kommer ha både vigsel och middag och har frågat dom om förlängda öppettider.... men vi får ALDRIG NÅGOT SVAR! Nu påminnde jag dom i helgen men ingenting händer liksom. Vi behöver veta det för att kunna planera om vi ska ha vicking eller inte, hur mycket vi hinner i musikväg, dans osv osv osv... hur svårt kan det vaaaaaaaaaaaaa?

• Sofie R

Oftast är jag helt lugn när det kommer till bröllopet. Men ibland bara rusar tankarna iväg och jag får lite småpanik! Nu mest över att jag tycker jag borde ha mer att göra (drygt 2,5 vecka kvar). Men det är egentligen inget jag kan göra och det skrämmer mig! Är rädd att vi ska komma på en massa saker så dagarna innan bröllopet kommer bli galna!! Pratade med vårat "erfarna" toastmasterpar igår, och de påpekade vissa saker som vi inte ägnat en tanke innan. Så vi börjar fundera på hur bra med vi verkligen är! Ångest!

• kärleken
    Sofie R skrev 2014-05-05 06:30:17 följande:

Oftast är jag helt lugn när det kommer till bröllopet. Men ibland bara rusar tankarna iväg och jag får lite småpanik! Nu mest över att jag tycker jag borde ha mer att göra (drygt 2,5 vecka kvar). Men det är egentligen inget jag kan göra och det skrämmer mig! Är rädd att vi ska komma på en massa saker så dagarna innan bröllopet kommer bli galna!! Pratade med vårat "erfarna" toastmasterpar igår, och de påpekade vissa saker som vi inte ägnat en tanke innan. Så vi börjar fundera på hur bra med vi verkligen är! Ångest!

Åh jag känner som du även fast det är 3 månader kvar! Känslan som du har lär förstärkas känns det som! Vad är det som dina toastmasters påminnde om? Vad har du gjort den senaste tiden?
  • Himla

Jaha ja! Vi var ute i god tid, mannen friade i mars, han bokade kyrka och datum 27/7-2015,dagen efter frieriet. Klänningen är på gång och igår säger han: Jag vill nog inte gifta mig i kyrkan med stor middag och fest utan på en klippa i Italien eller nåt, bara du och jag.... Får man morra lite här så gör jag det nu......Grrrrrrr

• Sofie R

Att det kunde va bra att påminna gästerna om en del saker. Och vem som skulle stå för en del praktiska saker. Vem ska hälla upp bubblet, folk som kommer med oanmälda tal. Små praktiska grejer som man lätt glömmer av!

• iso

Jag vill gnälla lite över andra personers bristande förståelse och engagemang. förmodligen överdriver jag (hoppas det iaf) men jag är liksom rädd för att bli missnöjd med småsaker. tänk om frisyren inte blir bra? tänk om sminket inte blir bra? tänk om klänningen kommer sitta dåligt? varför kan inte stället vi ska va på svara lite snabbare och vara lite lättare att ha och göra med? osv.... 

Är det bara jag som känner såhär? håller jag på att bli en bridezilla?

• kärleken
    Sofie R skrev 2014-05-19 19:28:11 följande:

Att det kunde va bra att påminna gästerna om en del saker. Och vem som skulle stå för en del praktiska saker. Vem ska hälla upp bubblet, folk som kommer med oanmälda tal. Små praktiska grejer som man lätt glömmer av!

Har du haft bröllop redan eller har du bara börjat komma på sånna saker nu? Alltid intressant att höra vad som "glömdes bort" - så man vet vad man ska komma ihåg att fixa! 
  • Sofie R

Nej vi gifter oss på lördag! Men vi kommer som sagt redan på en del grejer som vi inte tänkt på. Vem ska öppna presenter, ska nån sköta baren, ska jag ställa ihop min egenbakade tårta själv under festen, när ska man börja bända på sig klänningen..

• Lindatamminen
    iso skrev 2014-05-19 20:20:41 följande:

Jag vill gnälla lite över andra personers bristande förståelse och engagemang. förmodligen överdriver jag (hoppas det iaf) men jag är liksom rädd för att bli missnöjd med småsaker. tänk om frisyren inte blir bra? tänk om sminket inte blir bra? tänk om klänningen kommer sitta dåligt? varför kan inte stället vi ska va på svara lite snabbare och vara lite lättare att ha och göra med? osv.... 

Är det bara jag som känner såhär? håller jag på att bli en bridezilla?

nej jag känner likadant:) håller på att bli galen!!!!!!:)
  • kärleken
    Sofie R skrev 2014-05-20 08:09:07 följande:

Nej vi gifter oss på lördag! Men vi kommer som sagt redan på en del grejer som vi inte tänkt på. Vem ska öppna presenter, ska nån sköta baren, ska jag ställa ihop min egenbakade tårta själv under festen, när ska man börja bända på sig klänningen..

Okey Lycka till! Va djag har hört så är det bra om någon är vid baren så det inte blir kaos. Och lycka till med tårtan!
Svar på tråden Bridezillas, en riktig gnälltråd!