• Sofie R

Bridezillas, en riktig gnälltråd!

Startar en tråd där vi kan gnälla av oss lite :) I mitt fall måste jag få gnälla lite på min svärmor! Hon är religiös och vägrar förstå att vi inte vill vigas av präst. Hon tror egentligen att det är jag som bestämt det och gubben, som enligt henne egentligen bara vill gifta sig i kyrkan, har gått med på mina krav. I själva verket kan han tänka sig att gifta sig vart som helst, men eftersom jag ville borgerligt så blev det ju det. Och detta tar hon upp varenda gång vi träffas. Oh jag är så förbannat trött på det! Det var min dagliga dos gnäll. :)

• Svar på tråden Bridezillas, en riktig gnälltråd!
  • Aniara4
    Veronica652 skrev 2013-10-14 14:26:13 följande:
    Jag kan också få gnälla av mig lite. Min svärmor har bjudit in massa folk ca 12 st som ja inte ens känner till bröllopet, vi skulle ha ett litet bröllop och nu känner jga att ja inte kan bjuda alla som jag vill.
    Jag skulle också ha blivit skogstokig! Och svårt frestad att ta med halva bekantskapskretsen nästa gång jag blev hembjuden till henne på middag...
  • Ekorren

Veronica562: min svärmor gjorde exakt samma sak när min blivandes bror gifte sig, hon hade berättat för halva släkten och sa att alla tyckte det skulle bli så kul att gå på bröllop. Hon fick snällt be om ursäkt och ta tillbaka inbjudan, hoppas hon har lärt sig till nu då det är vår tur...

• kärleken

Detta med att svärmor bjuder in folk själv låter ju helt sjukt! Vad jag vet (än så länge) är att jag har en ganska lugn och trevlig svärmor. Men jag har märkt här på BT att saker kan dyka upp som folk helt plötsligt förväntar sig.

• kärleken

Gnäll gnäll..

varför ska alla brudklänningar avar så himla blingiga och glittriga?! Jag vill ha en matt och vacker, vit och naturlig klänning. Inte alla maränger och bling-bling som finns. Vi ska vigas i naturen och vara ute på landet med festen. Kommer bli underbart. Men alla klänningar jag ser får mig att tänka på rena inomhusmiljöer, pampiga kyrkor och slott. En och annan enkel finns ju, men det känns fortfarande tillgjort....

Bara jag som har problem?

• ellie01

Underbar tråd!! 

Mina svärmödrar (min m2b har skilda föräldrar) är än så länge mycket lugna, det är dessvärre min kära mor som inte alls verkar särskilt glad över bröllopet. Hon tycker att vi kastar iväg för mycket pengar och förstår inte varför vi måste ha sånt "pampigt" bröllop. Nu är det ju så att vi kommer att stå för nästan allting själva.
    Hon klagar även på att bröllopet kommer vara i Grekland, men då min fästman kommer från USA så är väl Grekland ett så mycket bättre alternativ än USA. Dessutom finns det billiga Norwegian resor från Sverige, det är de stackars amerikanska gästerna som kommer behöva betala dyra pengar för att resa över halva jordklotet!  Grr! blir arg bara jag tänker på det! 

• kärleken
    ellie01 skrev 2013-10-31 13:05:47 följande:
    Underbar tråd!!

Mina svärmödrar (min m2b har skilda föräldrar) är än så länge mycket lugna, det är dessvärre min kära mor som inte alls verkar särskilt glad över bröllopet. Hon tycker att vi kastar iväg för mycket pengar och förstår inte varför vi måste ha sånt "pampigt" bröllop. Nu är det ju så att vi kommer att stå för nästan allting själva.
    Hon klagar även på att bröllopet kommer vara i Grekland, men då min fästman kommer från USA så är väl Grekland ett så mycket bättre alternativ än USA. Dessutom finns det billiga Norwegian resor från Sverige, det är de stackars amerikanska gästerna som kommer behöva betala dyra pengar för att resa över halva jordklotet! Grr! blir arg bara jag tänker på det!
    Jag tycker Grekland låter bra! Då får ju även de från USA en härlig upplevelse, och då är alla gäster liksom i ett annat land. = samhörighet ? :)
  • ellie01
    kärleken skrev 2013-10-31 13:29:01 följande:
    Jag tycker Grekland låter bra! Då får ju även de från USA en härlig upplevelse, och då är alla gäster liksom i ett annat land. = samhörighet ? :)
    Precis! Det är exakt så vi tänkte :) Jag är halvgrek så vi känner till staden vi ska vi i väl. 
    Min mor kan tyvärr vara väldigt bitter och har många åsikter. Är väl något man bara får bita ihop.
    Tycker mer synd om de ovan som har problem med svärmor, det blir lite jobbigare att säga till.
    Jag tycker att ni måste prata med era fästmän, dels TS, få din m2b att förklara för hans mamma att det även är hans beslut för ett borgligt bröllop.
    och
    Veronica652 skrev 2013-10-14 14:26:13 följande:
    Jag kan också få gnälla av mig lite. Min svärmor har bjudit in massa folk ca 12 st som ja inte ens känner till bröllopet, vi skulle ha ett litet bröllop och nu känner jga att ja inte kan bjuda alla som jag vill. 
    Vi skulle vara ca max max max 50 st men nu blir vi ca 70 st. De är en rätt stor skillnad och ingen har OSAT än!! aaaaaaa!!! 
    Jag skulle gå i taket! Vad säger din fästman? 

• Sofie R

Jag är så förbannat trött på vargen och dess framfart! Det går knappt att vara ute i skogen med hunden längre :( Man känner sig så förbannat hjälplös!!

• Mathildatiger
    Sofie R skrev 2013-11-05 08:35:56 följande:
    Jag är så förbannat trött på vargen och dess framfart! Det går knappt att vara ute i skogen med hunden längre :( Man känner sig så förbannat hjälplös!!
    Dess framfart? Människans framfart då?

Om jag var varg skulle jag känna mig mer hjälplös över att min existens var hotad, än vad jag tycker att folk som "inte kan gå i skogen med hunden" har rätt att känna. 

Fattar inte varför folk tycker att deras fritidssysselsättningar är mer värda än en hel arts existens.  
  • Sofie R

Du bor inte i Värmland eller Dalarna va? Du bor i storstad och kommer aldrig i kontakt med vargar! Här springer de inne i tätbebyggt område! Då inkräktar det inte bara på fritidsintresse utan på hela livet. Jag kan inte ha mina djur utomhus! Och "vår" varg som invandrat från Ryssland har ju knappast nått att göra här i Sverige. Än mindre förstöra livet för alla lantbrukare och boende på landsbygden.

Svar på tråden Bridezillas, en riktig gnälltråd!