• Sofie R

Bridezillas, en riktig gnälltråd!

Startar en tråd där vi kan gnälla av oss lite :) I mitt fall måste jag få gnälla lite på min svärmor! Hon är religiös och vägrar förstå att vi inte vill vigas av präst. Hon tror egentligen att det är jag som bestämt det och gubben, som enligt henne egentligen bara vill gifta sig i kyrkan, har gått med på mina krav. I själva verket kan han tänka sig att gifta sig vart som helst, men eftersom jag ville borgerligt så blev det ju det. Och detta tar hon upp varenda gång vi träffas. Oh jag är så förbannat trött på det! Det var min dagliga dos gnäll. :)

• Svar på tråden Bridezillas, en riktig gnälltråd!
  • marolo
    Sofie R skrev 2013-10-11 13:39:03 följande:
    Så har vi ju de som kommer att ta med sina hundar på bröllopet. Bara för att de alltid är med på allt annat. Sa de ta med sig hunden in på middagen eller? Sätta den på stolen bredvid så att de riktigt får va med?! Nån som vet hur man ska tackla hundproblemet på ett smidigt sätt? För mina tankar kring det nu är att med handkraft kasta ut hund och matte/husse om de inte begriper bättre..
    haha det var det dummaste jag hört! seriöst ta med hunden? nä men jag får väl helt enkelt ta med mina katter då så de inte känner sig exkluderade ;) hundar hör inte hemma på bröllop och likaså de som väljer att inte inkludera barn, man får helt enkelt ha vakt eller välja att inte komma om nu husdjuret går före
  • Ello

kärleken
    Om ingen av dem har gift sig tidigare så kommer de inte förstå hur det känns. Det är dessutom ditt bröllop och ingen kommer engagera sig så mycket.

Min mamma och syster är jätteglada och ser lite klänningar och försöker vara trevliga men jag ser ju att de är trötta på att höra om den eller den klänningen, eller kanske den. Brukar fråga om dom har lessnats än. Tungan ute
    Man måste bara förstå att ingen kommer bry sig lika mycket som en själv. Inte ens min karl förstår ju allt.

Klart man blir lite ledsen ibland och önskar mer engagemang, men ser jag tillbaka på vänner som gift sig så har jag inte fattat heller, och inte heller lagt ner massa energi på det.

• Nettan69
    Alyllyra skrev 2013-10-11 14:15:03 följande:
    Var det din svärmor som sa detta eller var det pappan själv? Min man hade jättesvårt att berätta för sin pappa att han skulle byta bort hans efternamn, men hans pappa tyckte inte det var något konstigt alls och förstod precis. Släktbanden försvinner ju inte bara för att man byter efternamn, det är ju superfånigt att tänka så! Låter som att hon har stooooora kontrollbehov. Obestämd
    Ja det var svärmor, svärfar har inte sagt ett ljud.... 
  • Alyllyra
    Nettan69 skrev 2013-10-11 15:32:27 följande:
    Ja det var svärmor, svärfar har inte sagt ett ljud.... 
    Trist med hennes attityd, men ni ska nog försöka låta det rinna av er. Hon kommer att vänja sig vid det nya namnet och hon kommer inte att kunna göra något åt det när ni väl har bytt.
  • izredam

jag lovade mig själv när vi började planera bröllopet att jag inte skulle gnälla. MEN nu kommer det.

Pappas sambos dotter går tredje året på floristgymnasiet och ja har därför bett henne att göra min bukett, det hon har gjort i skolan har jag tyckt varit jättefint. MEN nu var det så att hon inte kunde några helvita rosor rakt av när vi pratade om det, men hon skulle kolla upp det. Någon dag senare nämnde hon rosor med lite rosa i. Men jag vill ha helvita (buketten ska gå i vitt och silver) - sambon tycker inte jag kan klaga, för att hon är släkt och man klagar inte på släkt. Men att hon ska fråga sin lärare om en helvit ros och pris på dem kan väl inte vara allt för mycket begärt? Hon får ju betalt liksom?

• Trattkantarellen
    kärleken skrev 2013-10-11 14:36:17 följande:

Hej! Jag behöevr också skriva lite..

Jag är ung, 26år och detta med att gifta sig är en väldigt häftig grej som känna spännande på massa sätt! Ingen av mina kompisar har gift sig (än) och inte heller kusiner och sånt. Jag tycker att det är kul och speciellt, men ingen verkar bry sig?! Eller ja, de säger grattis och sånt, men ingen av mina kompisar verkar vilja dela detta med mig?

Är det för att jag inte har valt någon/några tärnor? Alla vet ju inte om de blir bjudna, emn alla jag pratat om att vi ska gifta oss till är självklart bjudna, annars hade jag ju inte pratat om det med dem. De närmaste har jag såklart sagt till att de såklart får komma. Inte heller min syster...

vad gör jag för fel? Eller är det för att jag är "en enkel" tjej i vanliga fall? (som inte direkt är princesslik eller har drömt om bröllop tidigare) Jag visade en kompis en jättefin klänning som jag sett och hon verkade bli väldigt förvånad och sa att det där inte verkade som dig (!). Det var en enkal klänning med lite tullkjol. Jag ahr såklart tittat på många men... ja, vad förväntar de sig? Att jag ska komma i jeans?

Haha, skrattade lite när jag läste ditt inlägg, jag är själv 26 år, längtar ihjäl mig efter att få gifta mig. Har två vänner som har gift sig, men annars blir vi först, ffa bland m2bs vänner. Men jag känner mig inte så ung för att gifta mig, känns som helt rätt ålder faktiskt =p
    Ffa om man läser lite i tråden om de som är födda på 90-talet och ska gifta sig.

Svårt det där med vänner/syster som inte vill engagera sig, men det löser sig nog. Oavsett vad man har för klädstil i vanliga fall ska man ju vara en princessa på sin bröllopsdag, och vill man passa på att klä upp sig så är väll det jättebra?
    Sofie R skrev 2013-10-11 13:39:03 följande:
    Så har vi ju de som kommer att ta med sina hundar på bröllopet. Bara för att de alltid är med på allt annat. Sa de ta med sig hunden in på middagen eller? Sätta den på stolen bredvid så att de riktigt får va med?! Nån som vet hur man ska tackla hundproblemet på ett smidigt sätt? För mina tankar kring det nu är att med handkraft kasta ut hund och matte/husse om de inte begriper bättre..
    Eeeh? Hundar på bröllopet??? Nu har jag nog hört allt.. 
    Som några andra sa så kan gäster vara allergiska, lokalen kan ha regler emot djur..
    Jaja, hoppas verkligen du får ordning på det. 
  • kärleken

Trattkantarellen skrev 2013-10-11 19:13:22 följande: kärleken skrev 2013-10-11 14:36:17 följande: Hej! Jag behöevr också skriva lite.. Jag är ung, 26år och detta med att gifta sig är en väldigt häftig grej som känna spännande på massa sätt! Ingen av mina kompisar har gift sig (än) och inte heller kusiner och sånt. Jag tycker att det är kul och speciellt, men ingen verkar bry sig?! Eller ja, de säger grattis och sånt, men ingen av mina kompisar verkar vilja dela detta med mig? Är det för att jag inte har valt någon/några tärnor? Alla vet ju inte om de blir bjudna, emn alla jag pratat om att vi ska gifta oss till är självklart bjudna, annars hade jag ju inte pratat om det med dem. De närmaste har jag såklart sagt till att de såklart får komma. Inte heller min syster...   vad gör jag för fel? Eller är det för att jag är "en enkel" tjej i vanliga fall? (som inte direkt är princesslik eller har drömt om bröllop tidigare) Jag visade en kompis en jättefin klänning som jag sett och hon verkade bli väldigt förvånad och sa att det där inte verkade som dig (!). Det var en enkal klänning med lite tullkjol. Jag ahr såklart tittat på många men... ja, vad förväntar de sig? Att jag ska komma i jeans? Haha, skrattade lite när jag läste ditt inlägg, jag är själv 26 år, längtar ihjäl mig efter att få gifta mig. Har två vänner som har gift sig, men annars blir vi först, ffa bland m2bs vänner. Men jag känner mig inte så ung för att gifta mig, känns som helt rätt ålder faktiskt =pFfa om man läser lite i tråden om de som är födda på 90-talet och ska gifta sig.Svårt det där med vänner/syster som inte vill engagera sig, men det löser sig nog. Oavsett vad man har för klädstil i vanliga fall ska man ju vara en princessa på sin bröllopsdag, och vill man passa på att klä upp sig så är väll det jättebra? Sofie R skrev 2013-10-11 13:39:03 följande: Så har vi ju de som kommer att ta med sina hundar på bröllopet. Bara för att de alltid är med på allt annat. Sa de ta med sig hunden in på middagen eller? Sätta den på stolen bredvid så att de riktigt får va med?! Nån som vet hur man ska tackla hundproblemet på ett smidigt sätt? För mina tankar kring det nu är att med handkraft kasta ut hund och matte/husse om de inte begriper bättre.. Ja, nä jag tycker också att jag är i helt rätt ålder. Men fortfarande ung Ja jag skulle också vilja tro att det löser sig, hoppas folk "kommer igång" lite. Jag vill liksom ta vara på detta året och njuta så mycket jag kan. Av att man ska fixa en så stor fest och lägga mycket pengar på det (100 000kr tillsammans). Det ska bli jättekul och massa roliga grejer under året! Min sambo är väligt bra också. Vi planerar allt ihop och vi samarbetar bra. Men jag kanske tänker på det lite mer än han ;)    

• Milli
    kärleken skrev 2013-10-11 14:36:17 följande:

Hej! Jag behöevr också skriva lite..

Jag är ung, 26år och detta med att gifta sig är en väldigt häftig grej som känna spännande på massa sätt! Ingen av mina kompisar har gift sig (än) och inte heller kusiner och sånt. Jag tycker att det är kul och speciellt, men ingen verkar bry sig?! Eller ja, de säger grattis och sånt, men ingen av mina kompisar verkar vilja dela detta med mig?

Är det för att jag inte har valt någon/några tärnor? Alla vet ju inte om de blir bjudna, emn alla jag pratat om att vi ska gifta oss till är självklart bjudna, annars hade jag ju inte pratat om det med dem. De närmaste har jag såklart sagt till att de såklart får komma. Inte heller min syster...

vad gör jag för fel? Eller är det för att jag är "en enkel" tjej i vanliga fall? (som inte direkt är princesslik eller har drömt om bröllop tidigare) Jag visade en kompis en jättefin klänning som jag sett och hon verkade bli väldigt förvånad och sa att det där inte verkade som dig (!). Det var en enkal klänning med lite tullkjol. Jag ahr såklart tittat på många men... ja, vad förväntar de sig? Att jag ska komma i jeans?

Jag känner igen mig i de mesta du skrev, har precis fyllt 27 år och precis som dig så är jag först med att gifta mig i min bekantskapskrets och släkt. Jag älskar att prata om bröllop och tänker ju på de mest hela dagarna och pysslar massa inför de och beställer säkert tio grejer om dagen men när jag berättar såna saker för familjen/kompisar så säger de bara okej typ.. de verkar heller inte bry sig något värst eller ens dela eller bolla ideer osv. tycker de är lite tråkigt faktiskt :( Är väl därför jag delar med mig av så mycket här på forummet så jag har några att prata med om bröllopet =)
  • kärleken

oj va ihop mitt blev.Det jag skulle skriva var:  Ja, nä jag tycker också att jag är i helt rätt ålder. Men fortfarande ung :) Ja jag skulle också vilja tro att det löser sig, hoppas folk "kommer igång" lite. Jag vill liksom ta vara på detta året och njuta så mycket jag kan. Av att man ska fixa en så stor fest och lägga mycket pengar på det (100 000kr tillsammans). Det ska bli jättekul och massa roliga grejer under året! Min sambo är väligt bra också. Vi planerar allt ihop och vi samarbetar bra. Men jag kanske tänker på det lite mer än han ;)      

• Mathildas

Bästa tråden! :) Jag känner mig helt plötsligt lite normal när det kommer till att vilja strypa svärmor emellanåt, haha Demon 

Svar på tråden Bridezillas, en riktig gnälltråd!