• Sofie R

Bridezillas, en riktig gnälltråd!

Startar en tråd där vi kan gnälla av oss lite :) I mitt fall måste jag få gnälla lite på min svärmor! Hon är religiös och vägrar förstå att vi inte vill vigas av präst. Hon tror egentligen att det är jag som bestämt det och gubben, som enligt henne egentligen bara vill gifta sig i kyrkan, har gått med på mina krav. I själva verket kan han tänka sig att gifta sig vart som helst, men eftersom jag ville borgerligt så blev det ju det. Och detta tar hon upp varenda gång vi träffas. Oh jag är så förbannat trött på det! Det var min dagliga dos gnäll. :)

• Svar på tråden Bridezillas, en riktig gnälltråd!
  • yavanna81
    kärleken skrev 2013-11-05 12:25:23 följande:

De ska även fixa blommor till borden, men det känner jag mig mer orolig över än lättad för. Jag tror jag ska be att få göra egna blommor. Kanske kan jag få hjälp med betalningen för blommorna om vi båda köper från samma ställe?

Stället vi var på fixade också blommor och jag kände precis som du att jag var lite orolig över det. Men i slutänden blev jag jättenöjd. Jag meddelade dem vad jag skulle ha för färger/blommor i brudbuketten och så beställde de liknande. Deras blomsterarrangemang var väldigt mycket större än nått jag skulle kostat på mig och hade jag itne vetat att de kom från olika ställen hade jag nog itne gissat det - så lika var de. Jag är glad att jag inte valde att säga att jag själv skulle ta med blommor. Det hade inte blivit lika fint och vi hade tillräckligt att göra ändå. De fick dessutom med stor sannolikhet mycket bättre priser än jag skulle fått då de köper blommor till bröllop var helg hela sommaren och jag bara en gång.

Så om du är osäker: fråga hur stort inflytande du får på vilka blommor som beställs och om de kan visa foton på blommorna från tidigare arrangemang. Så blir du kanske lite lugnare.

• kärleken

Ja jag ska definitivt fråga om en bild eller så! Bra idé. Jag behöver ändå på dukning och så.. Jag vill egenltigen inte ha så mycket blomsterarrangemang utan vill mer ha små blommor i enkla små vaser.

Typ sähär:

Men det går väl att visa detta för dem med..

• Sofie R

Tänk att det är så svårt att hitta en ring! Jag vet på ett ungefär vad jag vill ha. Men jag VÄGRAR betala de svenska priserna! Så jag sitter på eBay, men hur ser den ringen faktiskt ut i verkligheten? Svårt!

• xMariax
    Sofie R skrev 2013-11-06 12:20:40 följande:
    Tänk att det är så svårt att hitta en ring! Jag vet på ett ungefär vad jag vill ha. Men jag VÄGRAR betala de svenska priserna! Så jag sitter på eBay, men hur ser den ringen faktiskt ut i verkligheten? Svårt!
    Vad kostar den på ett ungefär i sverige? Du kan inte vänta tills det är någon form av stor rea?
  • Sofie R

En ring för 6000 i USA ska de ha väl 15tkr för här hemma!

• ellie01
    Sofie R skrev 2013-11-06 13:53:51 följande:
    Tips är att kolla auktionshus så som Kaplans eller Barneby, dom kanske inte har exakt den ringen du tittat på men nån som liknar den. Kaplans har både elektroniska och live auktioner, om du bor i Stockholm så hålls dom varje tisdag i deras butik på Biblioteksgatan. 
  • IdaRebecca
    Sofie R skrev 2013-11-06 12:20:40 följande:
    Jag säger ett ord: Pantbankerna!
    Köp en ring du gillar, eller köp en ring med sten i som du kan göra om till exakt det du vill. MYCKET billigare än butikspriser, och sen betalar du bara guldsmeden för jobbet!
  • jools
    Sofie R skrev 2013-11-06 13:53:51 följande:
    Kom ihåg bara att d har nickel i guldet i USA, i alla fall i vitguldet. Köper du en ring över nätet åker du desutom på moms (25%) och tull (12%), det kan vara bra att a i åtanke.
    Jag har köpt en diamant i USA men ska göra ringen här hemma, känns säkrare när man kan prova och så. Jag hade nog varit nojig att köpa på ebay, iaf om du vill ha diamant med tanke på äkthet och sånt.
Svar på tråden Bridezillas, en riktig gnälltråd!