• Sofie R

Bridezillas, en riktig gnälltråd!

Startar en tråd där vi kan gnälla av oss lite :) I mitt fall måste jag få gnälla lite på min svärmor! Hon är religiös och vägrar förstå att vi inte vill vigas av präst. Hon tror egentligen att det är jag som bestämt det och gubben, som enligt henne egentligen bara vill gifta sig i kyrkan, har gått med på mina krav. I själva verket kan han tänka sig att gifta sig vart som helst, men eftersom jag ville borgerligt så blev det ju det. Och detta tar hon upp varenda gång vi träffas. Oh jag är så förbannat trött på det! Det var min dagliga dos gnäll. :)

• Svar på tråden Bridezillas, en riktig gnälltråd!
  • amerika
    kärleken skrev 2013-10-31 11:36:53 följande:

Gnäll gnäll..
    varför ska alla brudklänningar avar så himla blingiga och glittriga?! Jag vill ha en matt och vacker, vit och naturlig klänning. Inte alla maränger och bling-bling som finns. Vi ska vigas i naturen och vara ute på landet med festen. Kommer bli underbart. Men alla klänningar jag ser får mig att tänka på rena inomhusmiljöer, pampiga kyrkor och slott. En och annan enkel finns ju, men det känns fortfarande tillgjort....
    Bara jag som har problem?

Är i samma tankar... men jag har hittat min favoritklänning och den kommer jag att låta sy upp av en kinasida och hålla tummarna för att den blir bra! Blir den inte det, kommer jag att bryta ihop, hoppas på att min duktiga mamma kan fixa till den samt hålla tummarna för att det inte blir för kort tid kvar att fixa den på. Det jag är mest orolig över är att den inte kommer alls, allt annat tror jag nog går att fixa! (gu' va svårt det avr att gnälla kände jag, jag ville bara se lösningarna i alla fall!! haha)

http://www.chavianocouture.com/featured/ginney-leigh
    24 maj 2014
  • 2015

Jag måste få gnälla av mig med. Jag är ett litet "bridezilla monster" nu.Demon
    ÄVEN om jag VERKLIGEN FÖRSÖKER att vara TREVLIG mot ALLA HELA TIDEN. Glad
    Jag vill INTE att mitt bröllopsplanerande skall kantas med en massa otrevligheter, elakheter och hårda ord.
    Men NU sprack det LITE faktiskt. Rynkar på näsan

Jag blir sur när jag inte får svar på mail som jag skickat till olika företag tillräckligt fort, helst inom 3 dagar.
    Man kan ju tycka att de skall kolla sina mail varje dag och svara en så fort som det bara går.Tungan ute

Men en sak som seriöst irriterar mig seriöst är när människor inte kan ge raka svar direkt.

Som igår då vi var till en restaurang där vi ville ha vår bröllopsfest.
    Vi pratatde med en trevlig servitris. Och hon kunde lova att vi kunde ha bröllopet på restaurangen.
    Men hänvisade ändå att vi bestämmer allt med hennes chef. Jag har inget emot att tala med hennes chef.
    Men samtidigt så kan man kanske tycka att man kan bestämma med henne också.
    Blir lite krångligt att ha fler inblandade. Vi önskade att få ha EN "kontaktperson.
    Exempelvis henne som vår "kontaktperson". Som vi bestämmde allt med som angår vårt bröllop på restaurangen. 
    Då personkemin verkade stämma. Men som sagt jag får kontakta deras chef imorgon. Demon

Sen är vi ute efter bröllopstårta. Och hittade en gammal tråd här om att det finns billiga tårtor att beställa
    på City Gross.

Jag ringde City Gross på eftermiddagen idag.
    Då sa han jag pratade med att. Jag vet inte priset på tårtorna. Men jag vet att vi gör tårtor.
    Kanske kan man ju tycka att han borde kunna priset med då.
    Jag sa.
    Men om du vet att ni gör tårtor och du jobbar på City Gross så trodde jag att du kunde ge priser.
    Han svarar. Jag har stängt ner datan och skall gå hem nu. Du är välkommen att ringa imorgon.
    Jag förstår att han vill hem.
    Men är man serviceinriktad så kan man kanske sätta på datan och kolla upp priset på tårta lite snabbt
    kan man ju kanske som kund tycka.
    Jag sa. 
    Att jag får väl återkomma då imorgon.

Och förhoppningsvis tala med någon som vet något.
    Jag blev ganska så rejält irriterad faktiskt.
    För man vill ju veta vad ALLT kostar så att man kan göra en REALISTISK bröllopsekonomi.
    Då vi bägge inte har så mycket pengar så vill vi ha så realistisk bröllopsekonomi som möjligt.

Tänk att man skall behöva ringa flertals gånger för att få lite enkla svar!

Vänligaste Hälsningar Från Bridezilla Monster Tungan ute

• Js Fästmö

Fast jag som chef hade i mitt yrke inte uppskattat om ett beslut bokas med min anstöllde eftersom jag har yttersta ochövergripande ansvaret. :) Men håller med om frustrationen över långa svarstider, tycker inte de företagen framställer sig på bästa sätt direkt.

• 2015
    Js Fästmö skrev 2013-11-17 21:35:10 följande:
    Fast jag som chef hade i mitt yrke inte uppskattat om ett beslut bokas med min anstöllde eftersom jag har yttersta ochövergripande ansvaret. :) Men håller med om frustrationen över långa svarstider, tycker inte de företagen framställer sig på bästa sätt direkt.
    Nej, jag kan OCKSÅ! tycka att det kanske är bäst att tala med chefen. Men det kunde kanske hon erbjudit sig att göra åt oss. Men när vi gör det själva så får vi ju själva säga det vi vill så blir det rätt (förhoppningsvis) direkt.
  • 2015

Då sa han jag pratade med att. Jag vet inte priset på tårtorna. Men jag vet att vi gör tårtor.
    Jag sa. 
    Men om du vet att ni gör tårtor och du jobbar på City Gross så trodde jag att du kunde ge priser.
    Han svarar. Jag har stängt ner datan och skall gå hem nu. Du är välkommen att ringa imorgon.
    Men är man serviceinriktad så kan man kanske sätta på datan och kolla upp priset på tårta lite snabbt 
    Jag sa. 

För man vill ju veta vad ALLT kostar så att man kan göra en REALISTISK bröllopsekonomi.
    Då vi bägge inte har så mycket pengar så vill vi ha så realistisk bröllopsekonomi som möjligt.

Nu har jag pratat med City Gross och fick jättefin och proffsig service! Kanon kul! Solig

• veronica84
    2015 skrev 2013-11-18 17:14:58 följande:
    Då sa han jag pratade med att. Jag vet inte priset på tårtorna. Men jag vet att vi gör tårtor.
    Jag sa.
    Han svarar. Jag har stängt ner datan och skall gå hem nu. Du är välkommen att ringa imorgon.
    Jag sa.
    Då vi bägge inte har så mycket pengar så vill vi ha så realistisk bröllopsekonomi som möjligt.

Nu har jag pratat med City Gross och fick jättefin och proffsig service! Kanon kul! Solig

Hade han slagit på datorn för dagen? ;) nä men skämt åsido. Härligt med bra service

• 2015
    veronica84 skrev 2013-11-19 13:24:41 följande:

Hade han slagit på datorn för dagen? ;) nä men skämt åsido. Härligt med bra service

Ja, det hade HON! Nu var det en HON Tungan ute
  • 2015

Man blir sur då man inte får svar på mail av dem som man skickar sin bröllopfestförfrågan till.Demon
    Visst måste man kunna acceptera att kunna vänta 1-3 dagar på svar, kanske upp till en vecka med.
    Men sedan anser jag det är "slött" då de inte kan svara på en förfrågan eller maial då.

• IdaRebecca

Livar upp tråden igen :)

Jag trodde inte jag var ngn bridezilla, ALLS.

Tills nyss när jag var på posten och frågade tjejen om kuverten kommer fram till imorgon, bara för att veta liksom. Då tar hon ett av kuverten och kryssar över avsändaren på baksidan med ett fult kryss! Och här har jag och mamma pysslat fyra lååånga kvällar och mamma har kalligrafitextat både adress och avsändare.

Ville slå henne och gråta en skvätt, men insåg ju hur irrationellt det var...

Om en timme skrattar jag väl åt det men jag är fortfarande irriterad. Hoppas detta var min enda släng av detta fenomen :P

• Trattkantarellen
    IdaRebecca skrev 2014-04-24 18:06:57 följande:

Livar upp tråden igen :)

Jag trodde inte jag var ngn bridezilla, ALLS.

Tills nyss när jag var på posten och frågade tjejen om kuverten kommer fram till imorgon, bara för att veta liksom. Då tar hon ett av kuverten och kryssar över avsändaren på baksidan med ett fult kryss! Och här har jag och mamma pysslat fyra lååånga kvällar och mamma har kalligrafitextat både adress och avsändare.

Ville slå henne och gråta en skvätt, men insåg ju hur irrationellt det var...

Om en timme skrattar jag väl åt det men jag är fortfarande irriterad. Hoppas detta var min enda släng av detta fenomen :P

Hahaha, ursäkta att jag skrattar, men jag kan Såååå se det här scenariot framför mig. Stackare :p
    Jag har än å länge sluppit undan bridezilla-fenomen, men det kommer säkert :p
Svar på tråden Bridezillas, en riktig gnälltråd!