• Sofie R

Bridezillas, en riktig gnälltråd!

Startar en tråd där vi kan gnälla av oss lite :) I mitt fall måste jag få gnälla lite på min svärmor! Hon är religiös och vägrar förstå att vi inte vill vigas av präst. Hon tror egentligen att det är jag som bestämt det och gubben, som enligt henne egentligen bara vill gifta sig i kyrkan, har gått med på mina krav. I själva verket kan han tänka sig att gifta sig vart som helst, men eftersom jag ville borgerligt så blev det ju det. Och detta tar hon upp varenda gång vi träffas. Oh jag är så förbannat trött på det! Det var min dagliga dos gnäll. :)

• Svar på tråden Bridezillas, en riktig gnälltråd!
  • jeanettejohansson

Jag har ingen knäpp släkt och alla är "lagom" engagerade, MEN!
    Min blivande make ändrar sig hela tiden ang. gästlistan. Först skulle vi inte ha kusiner, sen skulle vi ha det, sen skulle vi inte ha det och bjuda fler vänner... Nu vill han ha kusiner OCH fler vänner och jobbkompisar (alla vi bjuder är med respektive) så plötsligt är vi uppe i över hundratjugo gäster *suck* 

Nu har han helt överlåtit beslutet åt mig då han inte kan bestämma sig hur han vill ha det. Efter alla turer så vet inte ens jag hur jag vill ha det ;) Så för säkerhets skull så trycker jag upp massvis med inbjudningskort och svarskort...

• Sofie R

Kan ju va så att han får påtryckningar från allt och alla! Det vet jag av egen erfarenhet att folk har så jäkla myclet åsikter om vilka som bör bjudas osv. Jag vill ju tex inte bjuda kusiners pojkvänner/flickvänner och heller inte de till kompisar. Jag har aldrig förstått varför man ska bjuda en massa okänt folk på ett jäkla kalas!

• jeanettejohansson
    Sofie R skrev 2013-10-12 07:52:25 följande:
    Kan ju va så att han får påtryckningar från allt och alla! Det vet jag av egen erfarenhet att folk har så jäkla myclet åsikter om vilka som bör bjudas osv. Jag vill ju tex inte bjuda kusiners pojkvänner/flickvänner och heller inte de till kompisar. Jag har aldrig förstått varför man ska bjuda en massa okänt folk på ett jäkla kalas!
    Jo kanske. Anledningen är nog att han vill bjuda några kusiner men att han anser att det är otrevligt att inte bjuda alla kusiner då.. Men när det gäller flickvänner/pojkvänner så gör vi alltid så att vi bjuder etablerade par. Vi bjuder båda eller ingen så att säga :) Mest för att vi själva skulle tycka det var skittrist om bara en av oss blev bjuden och inte den andra.
    Jag ska ta ett snack med honom om vilka gäster han helst vill ha och så sätter vi en gräns på 100 pers.
  • Sofie R

Jo visst etablerade par.. Men det är folk vi aldrig träffat. Och en som tar med sig "Camilla of the week". Han har haft typ fyra flickvänner som heter Camilla. Jag vill egentligen ha typ 60 gäster men eftersom gubben har typ så många kusiner så blir det ju svårt. Men jag fick åtminstone igenom 18årsgräns. Med gubbe iaf! Svärmor avskyr den tanken. Fast nu har hon ju mest ont av att vi inte ska va i en kyrka. Att inte Gud ska välsigna vårt äktenskap. Men jag har sagt till henne att Gud har inget med vårt bröllop att göra! Det handlar om mig och gubben. Och vill de komma och dela det med oss så är det bara att gilla läget.

• Sofie R

Just nu är jag lite ångerfull att vi valt att göra inbjudningskortet själva.. Vilket jävla jobb! Så hur ska det gå om vi bestämmer oss för att ha program på borden?! Måste man ha det f ö?

• Veronica652

Jag kan också få gnälla av mig lite. Min svärmor har bjudit in massa folk ca 12 st som ja inte ens känner till bröllopet, vi skulle ha ett litet bröllop och nu känner jga att ja inte kan bjuda alla som jag vill. 
    Vi skulle vara ca max max max 50 st men nu blir vi ca 70 st. De är en rätt stor skillnad och ingen har OSAT än!! aaaaaaa!!! 

• Sofie R

Tala om för svärmor att hon man ta sina gäster och ha en egen fest. Någon annanstans!

• teres77
    Veronica652 skrev 2013-10-14 14:26:13 följande:
    Jag kan också få gnälla av mig lite. Min svärmor har bjudit in massa folk ca 12 st som ja inte ens känner till bröllopet, vi skulle ha ett litet bröllop och nu känner jga att ja inte kan bjuda alla som jag vill. 
    Vi skulle vara ca max max max 50 st men nu blir vi ca 70 st. De är en rätt stor skillnad och ingen har OSAT än!! aaaaaaa!!! 
    Va??? Hon får snällt ta tillbaka sina inbjudningar eftersom det inte är hennes bröllop? Eller betalar hon hela kalaset, isf kanske hon känner att hon kan ta sig sådana friheter? Jag hade blivit Strindberg-förbannad!!! De som har fått inbjudningskort från er måste väl va de som är bjudna... 
  • teres77
    Sofie R skrev 2013-10-12 08:27:56 följande:
     Och en som tar med sig "Camilla of the week". Han har haft typ fyra flickvänner som heter Camilla. 
    Hahahhahaha!!! Förlåt, jag förstår problemet... Men "Camilla of the week"... Det var nog blad det roligaste jag har hört!!! 
  • Trattkantarellen
    Veronica652 skrev 2013-10-14 14:26:13 följande:
    Och varför i hela friden bjuder din svärmor in folk till ert bröllop???
Svar på tråden Bridezillas, en riktig gnälltråd!