• Sofie R

Bridezillas, en riktig gnälltråd!

Startar en tråd där vi kan gnälla av oss lite :) I mitt fall måste jag få gnälla lite på min svärmor! Hon är religiös och vägrar förstå att vi inte vill vigas av präst. Hon tror egentligen att det är jag som bestämt det och gubben, som enligt henne egentligen bara vill gifta sig i kyrkan, har gått med på mina krav. I själva verket kan han tänka sig att gifta sig vart som helst, men eftersom jag ville borgerligt så blev det ju det. Och detta tar hon upp varenda gång vi träffas. Oh jag är så förbannat trött på det! Det var min dagliga dos gnäll. :)

• Svar på tråden Bridezillas, en riktig gnälltråd!
  • Mathildatiger
    Sofie R skrev 2013-11-05 11:16:19 följande:
    Du bor inte i Värmland eller Dalarna va? Du bor i storstad och kommer aldrig i kontakt med vargar! Här springer de inne i tätbebyggt område! Då inkräktar det inte bara på fritidsintresse utan på hela livet. Jag kan inte ha mina djur utomhus! Och "vår" varg som invandrat från Ryssland har ju knappast nått att göra här i Sverige. Än mindre förstöra livet för alla lantbrukare och boende på landsbygden.
    Vår varg är inte invandrad från Ryssland, det finns det DNA-test som bevisar. Däremot har den svenska stammen fått påfyllnad från enstaka ryska vargar. Så vargarna är lika svenska som de människor som bor här. 
  • marolo

tycker att båda har poäng, så vitt jag vet är vargen väldigt svensk och vi är så måna om att bevara stammen dock om man ska se till den nordiska ursprungsvargen (i början av 1900 talet)  kommer den från ryssland/finnland men den räknas numera som svensk då det gått tillräckligt många genrationer, annars är det endast 2 ryska vargar som kommit hit de senaste åren.

Men det är även sant att vissa vargar går in i tätbebbygt område och skapar problem...däremot ska man ju arbeta med naturen och dess djur inte mot den ... 

• kärleken

Hej alla i vargdiskussionen. Denna diskussion kan av erfarenhet bara pågå i oändligheten och görs även i andra forum. Kan vi inte hålla det till bröllopsrelaterat här??!! Övriga frågor kan ni ta privat eller på familjeliv.se som har mer allmäna frågor.

Det blir bara en tråkig diskussion. Vi har olika utgångspunkter, erfarenheter och åsiker. Leave it at that.

• kärleken

För att fortsätta så kan jag gnälla på att jag skulle vilja besöka stället vi ska vara på restaurang för att se servicen, personalen och maten. Men de har bara julbord, speciella bokningar och grillkvällar på somrarna. Så troligtvis får jag vänta till sommar.. Men får lite på att de har bra service?

De ska även fixa blommor till borden, men det känner jag mig mer orolig över än lättad för. Jag tror jag ska be att få göra egna blommor. Kanske kan jag få hjälp med betalningen för blommorna om vi båda köper från samma ställe?

• Sofie R

Ja visst kärleken, men det borde ju vara ok eftersom det förekommer åtskilliga barntrådar, som inte heller har något med bröllop att göra. Bara ett tillägg där.

• xMariax

Men vargar har väl inget att göra med bridezillas..? Bridezilla gäller väl bara när det är bröllopsrelaterat...? Bara en tanke från en som inte är med i diskussionen..

• Sofie R

Nä men det är gnäll. O just nu gnäller jag mest på det evinnerliga tjatet om ungar och babymaking. Det var en markering mest. Så nu gnäller vi på bröllopsplaner, svärmor och dålig mat igen!

• veronica84
    Sofie R skrev 2013-11-05 14:00:22 följande:
    Nä men det är gnäll. O just nu gnäller jag mest på det evinnerliga tjatet om ungar och babymaking. Det var en markering mest. Så nu gnäller vi på bröllopsplaner, svärmor och dålig mat igen!

Du kanske kan öppna en egen tråd om vargar då och diskutera vidare där, för här vill vi blivande brudar få gnälla av oss?

Sen om du inte gillar tjatet om ungar och babymaking, ett tips är då att inte gå in och läsa där!

• kärleken
    veronica84 skrev 2013-11-06 06:13:01 följande:
    Sofie R skrev 2013-11-05 14:00:22 följande:

Du kanske kan öppna en egen tråd om vargar då och diskutera vidare där, för här vill vi blivande brudar få gnälla av oss?

Sen om du inte gillar tjatet om ungar och babymaking, ett tips är då att inte gå in och läsa där!

Svar på tråden Bridezillas, en riktig gnälltråd!