• Äldre 8 Jul 23:23
    43417 visningar
    231 svar
    231
    43417

    Jönköpingsbrudar 2014 :)

    Tänkte se om jag hittar fler i Jkpg trakten som gifter sig 2014?! Hade varit roligt att ha en tråd och utbyta idéer och tips :) Vi gifter oss 28/6-2014 i Järstorpskyrka och har festen på Cafe Lustfyllt i Habo! Längre än så har vi inte kommit! Vart och när ska ni gifta er?


    Jönköping 2014
  • Svar på tråden Jönköpingsbrudar 2014 :)
  • Äldre 13 Feb 22:42

    Pnufs: ja vi gifter oss också 2 augusti, kommer bara ihåg ert datum eftersom det var samma dag;) 35kr/bit låter som ett bra pris, tror hon vi pratat med ligger på ungefär samma. vi funderar dock på att ha cupcakes, jag är inte så förtjust i grädde o marsipan! blommor, tårta o sambons kläder står näst på listan...

  • Äldre 14 Feb 19:18

    Tack för tipsen Slilja! 
    Vill dela med mig av ett tips jag också; I vårt sökande ramlade vi över Bashults gård, ett tips till den som vill ha lite lantligt stuk på bröllopsfesten! Det är ett nybyggt stall en bit från Odensjö/Barnarp och man kan hyra övervåningen, det var verkligen jättefint där uppe! Fanns kök och "mingelutrymmen". Det faller dock bort för oss eftersom vi inte skulle få plats, det går att sitta ca 50 gäster att äta (om man vill sitta i samma rum, vilket vi vill) annars går det int fler. 500 pix skulle de ha för att hyra det :)

  • Äldre 15 Feb 03:20

    Hejsan! Jag och min M2b gifter oss i Maj och har hyrt Hallbystugan i Axamo! Och kommer ha catering från kastrullhäxan! Med vänlig hälsning, E

  • Äldre 15 Feb 03:38

    Jag och min älskade förlovade oss i juni 2013 och har sedan senhösten planerat vårt bröllop! Går av stapeln i Maj och planeringen är i full gång! Inbjudningarna ska skickas ut i veckan! Köpte min brudklänning igår i Göteborg! Riktigt fin, men jag vet inte riktigt hur jag ska säga ... Det va liksom inte min drömklänning.. Men ett "bästa alternativ" eller vad man nu ska säga ... Jag får se, det slutar kanske med att jag beställer min klänning från E-bay som jag tänkt från början! Någon som har erfarenhet? Efter vårt bröllop ska vi åka till Island och ta våra bröllopsbilder! Sååå spännande!

  • Äldre 18 Feb 19:57

    Var ska ni åka på bröllopsresa? Vi har kollat runt en hel del o just nu lutar det åt Kroatien och strax utanför Dubrovnik (4km).. Verkar vara så fint:)

  • Microk­aka
    Äldre 19 Mar 08:05

    Va kul med jkpg tjejer :) Tar och joinar här med, min gubbe överraskade mig med att gå ner på knä på våra semester nu i sommras så vi planerar bröllops för fullt. Har fixat det mesta, ska ha typ ett tradionellt bröllop med lite avvikande delar.

    Köpte mig min klänning igår, hade en mycket klar bild av vad jag skulle ha och kom hem med något helt annat. Och nu på fredag ska vi träffa Tabergstopp för mer planering. Vi ska ha vigsel och mat+festen där uppe. så snart gäller det :D

  • Äldre 30 Mar 21:33

    Hej alla Jönköpingsbrudar! Jag har varit här inne och tjuvläst en del men nu när bröllopsnerverna drar igång kände jag att jag också måste skriva av mig ;) nu är det snart bara 1 månad kvar innan jag blir fru!! Hur går det för er?

  • Äldre 31 Mar 21:49

    Förresten tjejer, jag kommer att lägga ut en del här efter vårat bröllop så om någon av er är på jakt efter något särskilt till erat bröllop får ni gärna säga till ;)

  • Äldre 13 Apr 11:05

    Här var det dött? Hur går det för alla? Jag hämtade min ring hos T. Snarberg i fredags så fin jag vilk ha den nu!!! Igår beställde vi och provsmakade tårta daim, rårörda hallon och vitchokladmousse blev det med sockerkaksbotten och vit marsipan så gott!! Bordsplaceringen är spikad och gästbeskrivningarna nästan färdiga :) snart dags för att provs klänning igen :) bara 55 dagar ikvar jag längtar så!!!

  • Äldre 14 Apr 13:44

    För oss är det lite drygt en månad kvar! Allt i matväg inkl. dricka, dekorationer och kläder är fixat. Det stora vi har kvar är bordsplacering och att skriva om alla gästerna.. Våran fotograf hoppade också av i helgen så nu letar jag efter panik efter någon annan fotograf som inte är hur dyr som helst.. Hur går det för er andra?

  • Microk­aka
    Äldre 15 Apr 08:31

    Vi har maten med dryck klart även lokal som städar, dekorerar och serverar. Gästerna är klara men inte inbjudningarna då vår präst fått förhinder så vi letar som galningar efter en, inte så lätt när vi ska ha en utomhus vigsel och inte många präster tycks gilla detta?
    Min klänning är köpt, mannens kläder ska hyras. Våra ringar ska börjas designa men känner ägaren så inga problem. Dock fattas om vi ska ha musik och skor och tillbehör.
    om 88 dagar smäller det och gissa att jag är nervös över prästen. Tack och lov ska vi ha ett litet bröllop och umgås med alla gäster men man vill ju ändå skicka ut inbjudningar.

Svar på tråden Jönköpingsbrudar 2014 :)