• solklart

Efterlyser BILDER på brudar under 160 cm i brudklänning!

Hej!

Är själv 157 cm  kort och på jakt efter en brudklänning. Min fundering är om jag kan välja vad som eller om jag måste hålla mig till en viss modell för att jag inte ska se ännu kortare ut än vad jag är. 

Så därför skulle jag bli jätteglad om det finns korta brudar som skulle vilja dela med sig av bilder på er i era klänningar?

Kom gärna med tips också på vad jag ska tänka på vid val av klänning :)  

• Svar på tråden Efterlyser BILDER på brudar under 160 cm i brudklänning!
  • suewy

Har lyckast fått en bild på min klänning, jag är 1.57,5 cm.. här har jag skor på mig, med ca 4-5cm klack.

• solklart

Tycker att alla är så himla vackra! Tack för att ni vill dela med er av era bilder! Har insett att det inte spelar någon större roll vilken klänning man väljer, bara man själv trivs i den och känner sig fom finast i hela världen!

• nilssonns
    Camilla01 skrev 2013-01-22 17:35:54 följande:
    Du ser inte alls kort ut och du strålar i din underbara kläning. Gillar hur du har håret verklingen vacker.
    Tack snälla :) :)
  • nilssonns

Det dom sa till mig i affären var att inte välja två delad för att det kunde upplevas kortare men jag vet inte om det stämmer.

• MochS

Här är en till brud på 156 cm som prövar sin klänning! Skorna har 6 cm klack, alldeles lagom

• Kjörling

Bjuder på en bild på klänningen som ska användas den 5/10-13 Jag är 156 cm

• Kjörling

Bilden kanske ska få va med också :D
  • Alvstina

Undvik dropwaist om du är kort! Provade en sån klänning och det såg ut som att min överkropp var dubbelt så lång som mina ben.. haha.

• Kjörling

Kan ju visa en annan modell som va en av 2 då vi gifte oss 2008 ( om nån undrar så ska vi förnya våra bröllopslöften i år med ett nytt bröllop ) Gillar båda modellarna jag lagt upp :)
  • Lilla My 76

Den här brudklänningen hade jag när vi gifte oss 7 juli 2012 och jag är 156 cm lång. Fick sy upp och sy in den.
  • palma2013
    Lilla My 76 skrev 2013-02-27 09:55:37 följande:

Den här brudklänningen hade jag när vi gifte oss 7 juli 2012 och jag är 156 cm lång. Fick sy upp och sy in den.
    Tycker det är så snyggt med en enkel vacker klänning, speciellt när bruden är lite kortare. Det blir ibland rörigt med för mycket detaljer på en mindre kropp. Mycket bra val, satt perfekt!
  • Lilla My 76
    palma2013 skrev 2013-02-27 12:03:00 följande:
    Tycker det är så snyggt med en enkel vacker klänning, speciellt när bruden är lite kortare. Det blir ibland rörigt med för mycket detaljer på en mindre kropp. Mycket bra val, satt perfekt!
    Tack för komplimangen palma2013!:)
  • daniiel
    Alvstina skrev 2013-02-06 21:13:08 följande:
    Undvik dropwaist om du är kort! Provade en sån klänning och det såg ut som att min överkropp var dubbelt så lång som mina ben.. haha.
    Det beror ju nästan mest på vilka proportioner ens kropp har. Det finns korta människor som tex har långa ben i förhållande till överkropp också som kan passa utmärkt såna klänningar :)
  • daniiel
    Kjörling skrev 2013-02-06 22:11:35 följande:

Kan ju visa en annan modell som va en av 2 då vi gifte oss 2008 ( om nån undrar så ska vi förnya våra bröllopslöften i år med ett nytt bröllop ) Gillar båda modellarna jag lagt upp :)
    Vad spännande :) Är det någon speciell anledning till att ni väljer att förnya era löften?
  • Chicita
    daniiel skrev 2013-02-27 19:47:18 följande:
    Det beror ju nästan mest på vilka proportioner ens kropp har. Det finns korta människor som tex har långa ben i förhållande till överkropp också som kan passa utmärkt såna klänningar :)
    Alvstina skrev 2013-02-06 21:13:08 följande:
    Nu kom citaten i fel ordning.
    Men jag håller med daniiel...

Jag har en fd jobbarkompis som har väldigt lång överkropp. För att hon inte ska se oproportionerlig ut så måste hon tänka på att ha kläder som liksom "lyfter" midjan. Hon passar inte i kläder med hög midja eftersom hennes egen midja sitter såpass långt ner så att säga. Men kläder som har någon typ av markering där de flesta normalt har midjan passar bäst på henne. Det balanserar liksom upp hennes kropp.

Om hon hade valt en klänning med dropwaist så hade det sett ut som om hon hade ben som började i knähöjd typ.
    Och hon är rätt lång. I alla fall lite över 1,70.

Jag har en annan kompis med långa ben. Hon är lika lång som mig (dvs 1,60) och hon har ofta byxor som slutar på höften (hipsters-modell) och om hon har klänning så har hon gärna en som är helt rak och alltså inte markerar midjan alls, eller en med typ dropwaist. För det får henne att se mer proportiornerlig ut och därmed också längre Glad 
  • Kjörling
    daniiel skrev 2013-02-27 19:47:53 följande:
    Vad spännande :) Är det någon speciell anledning till att ni väljer att förnya era löften?
    Min man är lite av en romantiker och tyckte nu när vi firar 5 år som gifta så kunde vi förnya löfterna :) och det kan man ju inte säga nej till :)
Svar på tråden Efterlyser BILDER på brudar under 160 cm i brudklänning!