daniiel skrev 2013-01-16 11:47:20 följande:
När det gäller att välja en brudklänning, så är det ju dock inte bara längden som spelar in. Man bör ju också tänka på vad man har för kroppsform och vad man tycker om. Du kan hitta en klänning som är väldigt smickrande på dig och får dig att se mkt längre ut, bara som exempel, en chiffongklänning i empiremodell, men om du inte känner dig bekväm och vacker i den, så spelar det ingen roll. Vill du hellre ha en A-linje i satin och är fullkomligt förälskad i en sån klänning, så kan det vara ett bättre alternativ ändå. Att man känner sig bekväm, vacker och utstrålar glädje i sin klänning är också oerhört viktigt.
Har du varit och pröva några klänningar? Annars tycker jag du ska börja där :)
Ja och det är ju inte så ofta man gifter sig så huvudsaken är att man själv tycker att man är finast i hela världen den dagen.
Jag tror jag klurat ut några saker gällande klänning. Jag vill inte ha ett stelt tyg, utan gärna lager på lager med mjukt och luftigt tyg. De jag fastnat för mest är de som kallas för A-linje och Ballong. Sen vill jag nog helst ha en som har ett axelband, en som är lite bredare. Har hittat en klänning som jag fastnat lite extra för:
www.shopofbrides.com/OneShoulder0045_13680.htm
Men jag vet inte, hinner säkert hitta andra.
När ska man beställa en klänning egentligen? Det tar ju lite tid att få hem den och sen ska man ju ha tid att beställa en annan om det inte blir rätt på första :S