• solklart

Efterlyser BILDER på brudar under 160 cm i brudklänning!

Hej!

Är själv 157 cm  kort och på jakt efter en brudklänning. Min fundering är om jag kan välja vad som eller om jag måste hålla mig till en viss modell för att jag inte ska se ännu kortare ut än vad jag är. 

Så därför skulle jag bli jätteglad om det finns korta brudar som skulle vilja dela med sig av bilder på er i era klänningar?

Kom gärna med tips också på vad jag ska tänka på vid val av klänning :)  

• Svar på tråden Efterlyser BILDER på brudar under 160 cm i brudklänning!
  • solklart
    Camilla01 skrev 2013-01-18 18:39:03 följande:
    Jag tycker den klänningen du vissar är super fin. jag är 159,5 cm gillar att vi sätter ut halverna :0) sen väger jag 62kg. Har mest kl på rumpan så klart... men men är man 2 barns mamma så är man. Jag har ingen anning om vilken kläning jag vill ha än ska snart våga mig ut och prova. Denna tråden har varit väldigt givande med tips.
    Så tack för att du starta den  
    Haha, har också två barn och man ser ju inte ut som innan direkt :) Bra att den varit till nytta till dig med. NÄr ska du gifta dig?
  • Sofiiiz
    solklart skrev 2013-01-16 12:13:14 följande:
    Men haha! Jag är också 157,5 cm egentligen men ville inte skriva ut den där halvan för folk brukar skratta åt att jag tar med den men för mig är den viktig ;) Sen tror jag att jag också har samma i storlek. Väger just nu 62,4 kg.

Klänningen sitter skitsnyggt på dig! ;)
    Ja jag väger typ 10 kg mer, men vikten säger ju inte allt. Men de var bra med en klänning men snörning, så får den en fin passform.
  • Camilla01
    solklart skrev 2013-01-21 09:18:46 följande:
    Haha, har också två barn och man ser ju inte ut som innan direkt :) Bra att den varit till nytta till dig med. NÄr ska du gifta dig?
    Vi gifter oss den 17/8 2013.  Jag har inte kommit långt i planeringen. Men det kommer väl snart. Barnen är underbara och dem lämnade min kropp till en annan form men vad gör det. Det verkar finnas många fina kläningar för alla formor och storlerkar. Skönt att se fina kläningar för oss lite kortare.¨
    När ska du gifta dig? 
  • solklart
    Sofiiiz skrev 2013-01-21 09:37:56 följande:
    Ja jag väger typ 10 kg mer, men vikten säger ju inte allt. Men de var bra med en klänning men snörning, så får den en fin passform.
    Nej precis, det kan ju vara fördelat på olika ställen och vissa har ju mer muskler än andra. Jag har nog alldeles för lite muskler ;)
  • solklart
    Camilla01 skrev 2013-01-21 14:05:26 följande:
    Vi gifter oss den 17/8 2013.  Jag har inte kommit långt i planeringen. Men det kommer väl snart. Barnen är underbara och dem lämnade min kropp till en annan form men vad gör det. Det verkar finnas många fina kläningar för alla formor och storlerkar. Skönt att se fina kläningar för oss lite kortare.¨
    När ska du gifta dig? 
    Absolut, så är det. 
    Här är det bröllop den 5/10 :)
  • daniiel
    solklart skrev 2013-01-21 09:17:25 följande:
    Toppen! Mailar man dem då när man har en "egen" klänning? 
    Ja, precis :) Man skickar ett mejl med bilder och beskrivning och så får man ett prisförslag :)
  • solklart
    daniiel skrev 2013-01-21 14:31:11 följande:
    Ja, precis :) Man skickar ett mejl med bilder och beskrivning och så får man ett prisförslag :)
    Så enkelt, perfekt!
  • solklart

Förresten, måste man registrera sig på dinobridal innan man kan maila och bli kund?

• solklart
    Ziroz skrev 2013-01-17 15:50:02 följande:
    Jag är 158 lång och har köpt Sinceritys klänning med modellnr 3637. Jag tyckte att livet på den gör att man kändes längre. Min samon är 193 så jag kommer se kort ut bredvid honom oavsett vad jag tar på mig :P
    Wow, den var verkligen fin! Jag vill ha typ den modellen men med "one shoulder". 
Svar på tråden Efterlyser BILDER på brudar under 160 cm i brudklänning!