solklart skrev 2013-01-16 19:25:36 följande:
Ja och det är ju inte så ofta man gifter sig så huvudsaken är att man själv tycker att man är finast i hela världen den dagen.
Jag tror jag klurat ut några saker gällande klänning. Jag vill inte ha ett stelt tyg, utan gärna lager på lager med mjukt och luftigt tyg. De jag fastnat för mest är de som kallas för A-linje och Ballong. Sen vill jag nog helst ha en som har ett axelband, en som är lite bredare. Har hittat en klänning som jag fastnat lite extra för:
www.shopofbrides.com/OneShoulder0045_13680.ht...
Men jag vet inte, hinner säkert hitta andra.
När ska man beställa en klänning egentligen? Det tar ju lite tid att få hem den och sen ska man ju ha tid att beställa en annan om det inte blir rätt på första :S
Precis :) Jättefin klänning du har hittat :) Man kan beställa så fort man vet vilken man vill ha, men jag skulle säga inte senare än 4-6 månader före bröllopet. Är man helt stensäker och redan har en back-up, så kan man kanske ha lite is i magen och vänta till ca 3 månader före. Själv beställde jag ju faktiskt min klänning ca 1-1,5 månader före bröllopet ungefär.
solklart skrev 2013-01-16 21:30:28 följande:
Någon av er som har en susning om hur
www.shopofbrides.com är? Googlat lite med hittat både bra och dåligt om dem :S
Du kan ju skicka in bilder till tex Landy och Dino, som har väldigt bra omdömen, och få samma klänning uppsydd om du känner dig osäker på själva företaget :)