• solklart

Efterlyser BILDER på brudar under 160 cm i brudklänning!

Hej!

Är själv 157 cm  kort och på jakt efter en brudklänning. Min fundering är om jag kan välja vad som eller om jag måste hålla mig till en viss modell för att jag inte ska se ännu kortare ut än vad jag är. 

Så därför skulle jag bli jätteglad om det finns korta brudar som skulle vilja dela med sig av bilder på er i era klänningar?

Kom gärna med tips också på vad jag ska tänka på vid val av klänning :)  

• Svar på tråden Efterlyser BILDER på brudar under 160 cm i brudklänning!
  • Ziroz

Jag är 158 lång och har köpt Sinceritys klänning med modellnr 3637. Jag tyckte att livet på den gör att man kändes längre. Min samon är 193 så jag kommer se kort ut bredvid honom oavsett vad jag tar på mig :P

• solklart
    sommaren13 skrev 2013-01-17 07:45:43 följande:
    Tack så mycket
    Troligtvis så blir det den här: (ska iväg och kolla på den idag)

Den gamla klänningen kommer jag troligtvis att sälja, problemet är ju att sömmerskan har klippt av den, så den som köper den måste ju vara ungefär min längd eller ha låga skor.

Underbar klänning! 
  • solklart
    daniiel skrev 2013-01-17 13:17:04 följande:
    Precis :) Jättefin klänning du har hittat :) Man kan beställa så fort man vet vilken man vill ha, men jag skulle säga inte senare än 4-6 månader före bröllopet. Är man helt stensäker och redan har en back-up, så kan man kanske ha lite is i magen och vänta till ca 3 månader före. Själv beställde jag ju faktiskt min klänning ca 1-1,5 månader före bröllopet ungefär.
    solklart skrev 2013-01-16 21:30:28 följande:
    Någon av er som har en susning om hur www.shopofbrides.com är? Googlat lite med hittat både bra och dåligt om dem :S
    Du kan ju skicka in bilder till tex Landy och Dino, som har väldigt bra omdömen, och få samma klänning uppsydd om du känner dig osäker på själva företaget :)
    Jag tror inte jag kommer klara av att vänta så länge, haha. Sen känns det skönt att sprida ut utgifterna också, så beställer nog en rätt snart. 

Åh, kan man det? Så de syr upp nästan vad man vill? Vore ju perfekt. Blir det dyrare när man skickar in bild på det man vill ha än när man väljer ur deras befintliga utbud?  
  • solklart
    ThereseV skrev 2013-01-17 13:56:28 följande:
    Har man en bra fotograf så går det ju att trolla lite så man iaf ser lite längre ut på bilderna:) Bilderna är ju det som finns kvar, och dom flesta på bröllopet vet ju att man är kort ändå:P 
    Sant! Jag är väl inte så noga egentligen med att jag ska se lång ut, vill bara inte välja en klänning som gör så att jag ser ut att vara kortare än vad jag är ;)
  • daniiel
    solklart skrev 2013-01-17 19:59:25 följande:
    Jag tror inte jag kommer klara av att vänta så länge, haha. Sen känns det skönt att sprida ut utgifterna också, så beställer nog en rätt snart. 

Åh, kan man det? Så de syr upp nästan vad man vill? Vore ju perfekt. Blir det dyrare när man skickar in bild på det man vill ha än när man väljer ur deras befintliga utbud?  
    Ja, alltså, det var ju när man senast bör beställa. Man kan ju beställa tidigare än så också :) Den enda risken då är att man ska hinna hitta någon annan som man gillar ännu bättre :P

Japp, det kan man :) Dom syr upp från inskickade bilder, trots att klänningen inte finns i deras sortiment och nej, det brukar inte bli dyrare utan i ungefär samma prisklass som likvärdiga klänningar i deras utbud. Landy är ju dock dyrare än Dino överlag.
  • sofiastriid
    karamell skrev 2013-01-15 12:43:12 följande:

Jag är 152 cm =)
    Åh vilken fin klänning!!
  • Camilla01
    solklart skrev 2013-01-17 20:02:24 följande:
    Sant! Jag är väl inte så noga egentligen med att jag ska se lång ut, vill bara inte välja en klänning som gör så att jag ser ut att vara kortare än vad jag är ;)
    Jag tycker den klänningen du vissar är super fin. jag är 159,5 cm gillar att vi sätter ut halverna :0) sen väger jag 62kg. Har mest kl på rumpan så klart... men men är man 2 barns mamma så är man. Jag har ingen anning om vilken kläning jag vill ha än ska snart våga mig ut och prova. Denna tråden har varit väldigt givande med tips.
    Så tack för att du starta den  
  • karamell

Tack så mkt Sofiastriid. Jag beställde den från landybridal och blev mycket nöjd. Var idag och lämnade in den hos en bröllopssömerska som ska sy in den lite vid midjan bara :)

• ThereseV

Nu har jag fått tag på en bild på min klänning. Icke tillfixad, utan underkjol och den ska sys in och upp..Men jag tycker inte jag ser så kort ut som jag brukar göra även om det syns att jag inte är jättelång hehe

• solklart
    daniiel skrev 2013-01-18 06:12:46 följande:
    Ja, alltså, det var ju när man senast bör beställa. Man kan ju beställa tidigare än så också :) Den enda risken då är att man ska hinna hitta någon annan som man gillar ännu bättre :P

Japp, det kan man :) Dom syr upp från inskickade bilder, trots att klänningen inte finns i deras sortiment och nej, det brukar inte bli dyrare utan i ungefär samma prisklass som likvärdiga klänningar i deras utbud. Landy är ju dock dyrare än Dino överlag.
    Toppen! Mailar man dem då när man har en "egen" klänning? 
Svar på tråden Efterlyser BILDER på brudar under 160 cm i brudklänning!