• Anonym

    Hur ofta har ni sex?

    Min kille tycker att vi har för lite sex. Jag var den som tog hans oskuld men jag ahr haft relationer innan detta och tycker att det är vanligt att sexet tonas ut från varje dag till kanske varannan vecka.
    Är det så för er med?

    Så, hur ofta har ni sex i ert förhållande?

  • Svar på tråden Hur ofta har ni sex?
  • Anonym

    i snitt tror jag det blir en gång varannan vecka =)

    Ibland tre gånger samma vecka och ibland inget på flera veckor.. Vi är helt enkelt för trötta eller så är någon sjuk eller så är han allergisk eller så är något av barnen riktigt sjuk så de måste sova hos oss eller så har jag mens... 

    När det väl blir så är det dock bra =) Vi resonerar som så att vi har varit tillsammans i tio år och räknar med fyrtio till så vi hinner nog med det också tids nog! 

  • Anonym

    Vi har varit tillsammans i drygt fyra år och har sex 4-5 gånger i veckan. 

  • idak86

    Har ett distansförhållande med m2b,så ofta vi träffas, ca 4 ggr per månad. 

  • caroline2013

    När vi är lediga och är med varandra så blir det 2-3 gånger om dagen. Morgonsex och kvällen. Sen jobbdagar så blir det en gång i snitt. Alltid bra sex.

  • Fru Kauko

    2 ggr i veckan. Varit tillsammans i snart 6 år. Inga barn.
    Vi jobbar nätter. Men vi kramas mycket, håller alltid handen på stan, Pussar osv. :)


    --:2013-06-15 :--
  • Anonym

    Vi har varit tillsammans i 5 år och jag har egentligen inte lust till sex mer än 1 gång i veckan. Men det har han!  Kärleken och samlivet är naturligtvis en fråga om att kompromissa men risken är ju att det alltid är den som har minst lust som sätter "tempot" för om man älskar någon annan så vill man ju inte ha sex mot den andres vilja.

    Men samtidigt är det inte någon trevlig tanke att känna att min man är sexuellt otillfredsställd hela tiden och jag är lite orolig för att om det nån gång skulle uppstå en situation, kanske i fyllan och villan, så är en sådan sak som kan få honom att gå hela vägen till otrohet.

    Oralsex och smekningar tills han kommer kan jag göra utan att vara kåt och utan att det skapar nån slags obehagskänslor. Därför blir det rätt mycket sådant. Min man är överlycklig och vill nästan inte ha "vanligt" sex när jag är sugen :) Jag tror jag får behålla honom livet ut!

  • Anonym (bambam)

    Vi hade sex minst 1 gång per dag de 4 första åren, men då var vi studenter och hade generelt en mindre krävande vardag. 

    Nu, efter drygt 6 år, varierar det mycket - ena veckan varje dag, nästa vecka endast någon gång under helgen - allt beror ju på hur mycket vi har på jobbet osv. Men generelt blir det åka av (haha) varje lördag och söndag, sen kanske 1 gång under veckordagarna.  

    Vi har alltså varit ett par i drygt 6 år, sambos nästan lika länge - men inga barn. 

    Men som sagt, det varierar jättemycket. I söndags fick vi till exempel till det 3 gånger! Var ett bra tag sedan det hände senast, kan jag säga ;)  

  • Anonym (3åriskrisen)
    Anonym skrev 2012-03-16 14:16:03 följande:
    Det går väl precis som med det mesta här i livet i perioder. Beroende hur mycket stress etc man har i livet just då. För oss brukar det gå mellan 1 - 5 gånger i veckan. Och pendlar där emellan.
    Jag kan känna igen mig i det TS skrev då jag är i samma sitts. Men min sambo har insett att även hans sexlust faktiskt går upp och ner.
    Det är inte som när man var nyförälskad och kunde göra det 4 gånger på en dag. Visst det händer väl ibland fortfarande men det är ju betydligt mer sällan.

    Men jag tycker att ni får ta det som det är. Har man inte lust ska man inte "offra" sig för att den andra vill ha sex. Även om det kan vara svårt att säga nej. Dock brukar det fungara att övertala mig om min sambo faktiskt gör ett ordentligt försök att göra mig upphetsad, att han hjälper till och inte bara tjatar.

     
    Preeeciiiiis! det där med att tjata sig till sex är ju så fruktansvärt onödigt. om han bara hjälpte till lite istället för att bara tycka att det borde räcka med lite snabbpillande här o där o sen bara pang på så skulle han få sex betydligt oftare. till problemet hör väl att när jag går o lägger mig så är han oftast mitt inne i ett spel, så när han kommer o lägger sig kanske 20 minuter senare så har jag hunnit somnat.. o väck inte den björn som sover säger jag bara.. uppskattar INTE tafsande när jag är yrvaken haha!
  • caroline2013

    Haha, de e ju så olika.. Jag älskar att vakna av pussar i nacken och varma mysiga händer som rör sig över kroppen..

Svar på tråden Hur ofta har ni sex?