• Anonym

Hur ofta har ni sex?

Min kille tycker att vi har för lite sex. Jag var den som tog hans oskuld men jag ahr haft relationer innan detta och tycker att det är vanligt att sexet tonas ut från varje dag till kanske varannan vecka.
    Är det så för er med?

Så, hur ofta har ni sex i ert förhållande?

• Svar på tråden Hur ofta har ni sex?
  • Anonym (Ställ upp)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2012-03-16 17:40:22 följande:
    En annan sak som gör det svårare är att vi båda ibland har problem med svamp, herpes och sånt. Jag känner mig inte direkt sexig när jag har svamp, och han känner likadant när han har herpesutbrott. Dessutom sitter hans herpes på ett ställe som inte täcks av kondom. Så de gångerna blir det inget även om vi båda har lust egentligen.
    Jag känner igen detta då jag har kondylom som "poppar upp" ibland. Det är ju så klart när man inte kan som man vill som mest också. :P men det är bara psykiskt.

Det är absolut inget fel med att onanera, det gör både jag och min karl och kan tala om det för varandra även om det inte är det första man skyltar med när man möts i dörren kanske :P Vi brukar kalla det för "att fuska" alltså som i "älskling jag fuskade lite igår" =)

jag tänker lite som du fast tvärtom då. Att jag vill se till att hålla honom tillfredställd i vårt förhållande så han inte har någon anledning att flippa ut och vara otrogen om tio år. För sex är viktigt. Å får man det inte hemma så finns ju risken att man söker det på annat håll.
  • Anonym (avis...)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2012-03-16 17:38:15 följande:
    Skönt att höra att det är fler som inte får till det så ofta. Här är det han som inte har så mycket sexlust och jag som är lite frustrerad. Tyvärr är det ett område som inte funkar så jättebra när det blir av heller. Vi är nog inte riktigt kompatibla där, eller så är han bara dålig, ha ha. Jag älskar honom och är attraherad av honom, men han är inte så bra på att få igång mig. Framför allt vill han att det ska gå väldigt fort från tanke till handling, handling=penetrering, och det känns som att förspel bara är ett nödvändigt ont för honom, vilket inte heller  är så inspirerande. Det här gör att jag inte heller tar initiativ så ofta som jag egentligen skulle vilja, om jag inte redan är väldigt "på", eftersom det känns som att han inte kommer att ge mig tillräckligt med tid och så kommer jag att känna mig stressad och så blir det inge bra ändå. I ärlighetens namn händer det att jag försöker klara av det på egen hand innan han kommer hem för att det bara är enklare så.

Så det blir kanske 1-2 gånger i månaden. Sägas ska att det faktiskt för det mesta är helt ok när vi väl gör det. Han har blivit bättre ändå och förstått i alla fall delvis vad jag behöver. Men det är också tråkigt att han inte har så mycket lust, det får mig att känna mig oattraktiv och det är viktigt för mig att känna mig åtrådd för att kunna gå igång, så det är inte så bra.

Men sen har vi väldigt mycket kramar och närhet, så det känns definitivt inte som att vi bara är kompisar. Det här är det enda som inte är riktigt perfekt i vårt förhållande och jag har funderat mycket på om jag kan leva med att det kanske aldrig blir bättre än så här. Jag vill ju inte flippa ut och vara otrogen efter tio år bara för att jag vill ha nåt passionerat. Men jag tror jag kan leva med det. Fantasin är ju fri, och herr Höger räknas inte som otrohet.
    känns som att jag läste om mig själv..
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Ställ upp) skrev 2012-03-16 17:51:00 följande:
    jag tänker lite som du fast tvärtom då. Att jag vill se till att hålla honom tillfredställd i vårt förhållande så han inte har någon anledning att flippa ut och vara otrogen om tio år. För sex är viktigt. Å får man det inte hemma så finns ju risken att man söker det på annat håll.
    Jag vill såklart också hålla honom nöjd, men han ÄR ju nöjd till skillnad från mig.
  • Anonym

En gång i månaden oftast här, har varit tillsammans i sex år... Säger som Carrie - When he color's, he rairly stay inside the lines ;)

Kvalitet före kvantitet!

• Anonym

Vi har varit tillsammans i snart 3 år och vi har sex ca 2 ggr i veckan i genomsnitt. sen kan det ibland gå ett par veckor mellan gångerna för att andra veckor vara med "intensivt" :)

Det är inte alltid man är på humör...man kan ha mkt annat i tankarna, vara trött, vara sjuk osv och då är det inet så konstigt! sen har man ju väldigt olika mycket lust och det måste man också förstå o acceptera. Men om det blir ett problem så tycker jag att man måste ta det på allvar o diskutera hur man ska lösa det så att båda blir nöjda. För enligt mig så är sexbiten i relationen viktig att den fungerar, inte bara för en utan för båda!
    Jag skulle iaf ha svårt att leva ihop med någon som inte kan tillfredsställa mig....eller att leva ihop med någon som vill så mkt mer än mig där jag kände mig otillräcklig!

Hoppas att ni kan prata med varandra om detta o komma fram till något som passar er båda!!!

• aurum

Just det där med penetrativt sex har vi typ aldrig. Tror det är ungefär 2 år sedan sist gång, men vi är båda fullt tillfredsställda ändå. Det finns så otroligt mycket mer att göra för att ge varandra njutning och det som betyder mest för oss är närheten. Den äkta, mentala närheten. Den psykiska nakenheten. Att blotta sitt inre och känna hur allt man är accepteras och älskas till fullo, oavset vad det är.
    Vi är väldigt noga med att ligga nära, oftast lättklädda men sällan nakna, och njuta av varandras närhet på det sättet. Det gör vi flera gånger om dagen om vi har möjlighet. Att ha den psykiska kopplingen, där jag slutar vara jag och han slutar vara han för att tillsammans bara bli ett vi, som inte kan avgöra var den ene slutar och den andre börjar... DET är långt mycket viktigare än någon sexuel handling någonsin kan bli!

• Anonym (Ställ upp)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2012-03-16 18:36:27 följande:
    Jag vill såklart också hålla honom nöjd, men han ÄR ju nöjd till skillnad från mig.
    Jo jag var lite klumpig i hur jag uttryckte mig, jag menade att han borde göra det för dig. Han borde vilja göra det på samma sätt som jag vill göra det för min partner. Men jag vet att långt ifrån alla tänker som jag. Är förvånad att ingen hoppat på mig än för det är den responsen jag brukar få... 
  • Anonym

Vi har snart varit tillsammans i ett år och älskar ofta både morgon och kväll, men minst en gång om dan! :)

• JuliBrud89

Nästan varje dag faktiskt! Vi har varit tillsammans snart två år. Om inte varje dag kanske varannan-var tredje.

• Anonym

Här blir det i snitt 3-4ggr i  veckan :) I tidigare förhållanden har jag tyckt att det varit jobbigt att "ställa upp" - det har verkligen känts som att jag gör något mot min vilja, men nu med min blivande ser jag inget negativt med det Han vet vad han behöver göra för att få med mig på tåget också om man säger så Flört

Till det hela hör väl också att vi försöker bli gravida och jag har fått äta hormoner och ta sprutor för att få igång min ägglossning, och därmed får vi "rekommendationer" om hur ofta vi behöver ha sex. Det förtar lusten lite, men som flera av er säger så blir man ju lätt sugen när man väl är mitt uppe i det Flört Vissa dagar är vi som nykära och då är det inga krusiduller direkt..

Alla är vi olika, det viktigaste är nog att man hittar en balans även här. Så att båda är nöjda. Sen kanske man inte kan vara det till 100% hela tiden, men det är (enligt mig) ett givande och ett tagande med allt här i livet, så även här.. :)

Svar på tråden Hur ofta har ni sex?