• Anonym

Hur ofta har ni sex?

Min kille tycker att vi har för lite sex. Jag var den som tog hans oskuld men jag ahr haft relationer innan detta och tycker att det är vanligt att sexet tonas ut från varje dag till kanske varannan vecka.
    Är det så för er med?

Så, hur ofta har ni sex i ert förhållande?

• Svar på tråden Hur ofta har ni sex?
  • Anonym (nu jävlar :-p)

Efter att ha läst hur mycket ni har sex så ska jag jävlar i det putta ner min kille i sängen ikväll ;) 
    Efter att jag har fått min mens så är jag ofta jätte öm. Jag får små sår runt urinröret mm. som gör att det gör väldigt ont att ha sex. Nu har jag tagit Cerazette ett par månader vilket betyder att jag i princip har mens jämnt! Hur kul är det? I förra veckan skulle vi ha sex och han var inne i mig. När han drog ut när vi skulle byta ställning var där fullt med blod och han äcklades. Så vi fick avbryta. Det vår så frustrerande för att vi var så inne i det båda två.
    Min pojkvän visar inte initiativ så ofta. Han verkar inte bry sig om det går flera veckor utan att vi har sex. Vi hade heller inget sex alls första året som vi var tillsammans. Vi var både oskuld. Men efter ett par månader tillsammans ville jag men jag fick vänta på honom.  

• Anonym (avis...)
    Anonym (nu jävlar ) skrev 2012-03-17 17:04:59 följande:
    Efter att ha läst hur mycket ni har sex så ska jag jävlar i det putta ner min kille i sängen ikväll ;) 
    Efter att jag har fått min mens så är jag ofta jätte öm. Jag får små sår runt urinröret mm. som gör att det gör väldigt ont att ha sex. Nu har jag tagit Cerazette ett par månader vilket betyder att jag i princip har mens jämnt! Hur kul är det? I förra veckan skulle vi ha sex och han var inne i mig. När han drog ut när vi skulle byta ställning var där fullt med blod och han äcklades. Så vi fick avbryta. Det vår så frustrerande för att vi var så inne i det båda två.
    Min pojkvän visar inte initiativ så ofta. Han verkar inte bry sig om det går flera veckor utan att vi har sex. Vi hade heller inget sex alls första året som vi var tillsammans. Vi var både oskuld. Men efter ett par månader tillsammans ville jag men jag fick vänta på honom.  
    de var ju lite udda.. såren tänkte jag på... hmm.. kanske du skulle pröva ett preventivmedel som gör att du slipper mens? ex. p-stav (vet inte om du HELt slipper, men de som haft det säger att den i stort sett är obefintlig), eller spruta?
  • Anonym (nu jävlar :-p)
    Anonym (avis...) skrev 2012-03-17 17:10:15 följande:
    de var ju lite udda.. såren tänkte jag på... hmm.. kanske du skulle pröva ett preventivmedel som gör att du slipper mens? ex. p-stav (vet inte om du HELt slipper, men de som haft det säger att den i stort sett är obefintlig), eller spruta?
    Mmm, det är ganska jobbigt. Det har alltid varit så. Kanske för att jag använder binda och inte tampong? 
    Tycker att tamponger gör ont Alla mina vänner som jag säger det till fattar inte alls och säger att jag måste ha stoppat in den fel. Men hur fel kan det bli lixom? haha. Tycker det är oehört obekvämt (inte ont kanske), särskillt när jag sitter ner. 

Egentligen så sa barnmorskan att denna sortens mini-piller funkar på så sätt att man får mycket blödningar i början o sen försvinner dom i princip helt, allt eftersom hinnan tunnas ut. Så jag hoppas att det ska ta slut snart. Det är ändå 3 månader sen jag började.

• Millan77

Här har vi sex ganska ofta, hade jag fått bestämma hade det dock varit mer.

Har bara läst sista sidan lite småt.

Vi har dock ett STORT problem enligt mig o han tycker väl oxå det e ett problem, men han kommer så fort.

Vi (han) e klara på en reklampaus:( vilket e jättetråkigt.Tycker jag iaf.

Vi har även andra problem som resulterat i att han inte fått upp den o då har jag det senaste faktist blivit så arg o lessen så jag har "klivit" av o gått in på toan o gråtit. Men de t e nått som sitter i hans huvud.Ju mer han tänker på att den måste upp ju mindre ställer den sig. Vi håller på o går igenom vår största kris just nu o jag har väl kanske tankar på annat håll jag med.

• Anonym
    Anonym (nu jävlar ) skrev 2012-03-17 17:29:01 följande:
    Mmm, det är ganska jobbigt. Det har alltid varit så. Kanske för att jag använder binda och inte tampong? 
    Tycker att tamponger gör ont Alla mina vänner som jag säger det till fattar inte alls och säger att jag måste ha stoppat in den fel. Men hur fel kan det bli lixom? haha. Tycker det är oehört obekvämt (inte ont kanske), särskillt när jag sitter ner. 

Egentligen så sa barnmorskan att denna sortens mini-piller funkar på så sätt att man får mycket blödningar i början o sen försvinner dom i princip helt, allt eftersom hinnan tunnas ut. Så jag hoppas att det ska ta slut snart. Det är ändå 3 månader sen jag började.
    Jag använder inte heller tampong utan enbart bindor, men har aldrig fått små sår runt urinröret.... Har du kollat upp det med en gynikolog / barnmorskan? 
    Jag känner också av tampongen (mer el. mindre) hela tiden, oavsett hur jag stoppar upp den. Skit jobbigt faktiskt! Men jag kan leva med att använda bindor tycker att det är lättare (& fräshare) ändå Glad
  • Anonym (Aj..)

Vi har sex ungefär 1 gång i veckan och har varit tillsammans i 1.5 år. Han skulle lätt kunna ha sex varje dag, men det är jag som drar mig. Känner tyvärr rätt ofta att jag "ställer upp", men vi pratar om det och försöker hitta en lösning. 

Jag har också en rätt jobbig bakgrund med att ha använt sex på fel sätt och av fel orsaker, vilket gör att det kan kännas jobbigt när han är "på". Då tvekar jag över om han älskar mig eller om han bara vill ligga, även om jag såklart VET att han älskar mig.
    Senaste året har jag också börjat få mer och mer smärtor vid mens och efter vi har haft sex, där det liksom känns som mensvärk. Det drar ju också ner lusten rätt rejält! Ska gå till gynekolog på måndag och kolla så min spiral sitter rätt eller om det kan vara något annat som spökar..  

Som tur är är vi väldigt kärleksfulla annars, gosar mycket, hånglar, sover nära, så det är ingen brist på ömhet. Det gör att det ändå är OK, jag hoppas både för honom och för mig..  

• Anonym (avis...)

använder mest bindor jag med.. dock inga sår...  och liksom du, så när ja använder tampong, kan det vara obekvämt, inte alltid, men om den liksom.. gliper ut lite och man sitter "fel", då kan de göra ont.. och ja tyck de gör lite ont att ta ut den oxå... har aldrig provat minipillar,, så jag vet inte hur dom funka.. har p-ring jag. och har gått från en veckas blödning med smärtor, till.. 3-4 dagar med knappt nåt alls. :) men det är väl på en 3-4 år
  • izredam

Jag åt cerazette förut, fick också jättemycket blödningar och skit. Barnmorskan sa att antingen blir det så eller så får man inget alls i de flesta fall... Jag stod ut i sex månader, det sög. Äter yasminelle nu, blöder klart mycket mindre än utan piller, men jag är ju inte blödningsfri liksom, men jag är nöjd ändå :)
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-17 09:42:04 följande:
    Du gör helt rätt. Jag kände att man som anhörig lätt "blir för snäll". Vi pratade jättemycket men som du säger så är man varken utbildad eller professionell och det kan behövas en person utifrån som hjälper till. Jag önskar att jag ställt ultimatum och verkligen fått iväg honom till sjukvården, men jag vek mig för att han inte ville. Men det gagnade inte vår relation i längden.

Usch förstår hur jobbigt det är. Vet inte om ni tänkt på att även en del mediciner kan göra att libidom minskar eller tom helt uteblir. Som kvinna så är det lätt att känna sig oattraktiv och oälskad när ens man inte "vill" ha en. Det brukar ju vara kvinnor som inte vill :) En sak som man kan tänka på det är närhet och kramar, utan att han ska behöva känna sig pressad att du vill ha sex. Desto mer närhet man har desto större chans tror jag det är att ni hittar tillbaka till varandra. Som du själv säger så kan det vara bra att försöka hitta någon professionell som kan hjälpa er... bara d blir på rätt sätt så att det inte har motsatt effekt.

Lycka till

• Anonym (smulan)
    Anonym skrev 2012-03-18 10:44:44 följande:

Usch förstår hur jobbigt det är. Vet inte om ni tänkt på att även en del mediciner kan göra att libidom minskar eller tom helt uteblir. Som kvinna så är det lätt att känna sig oattraktiv och oälskad när ens man inte "vill" ha en. Det brukar ju vara kvinnor som inte vill :) En sak som man kan tänka på det är närhet och kramar, utan att han ska behöva känna sig pressad att du vill ha sex. Desto mer närhet man har desto större chans tror jag det är att ni hittar tillbaka till varandra. Som du själv säger så kan det vara bra att försöka hitta någon professionell som kan hjälpa er... bara d blir på rätt sätt så att det inte har motsatt effekt.

Lycka till

Hej "Anonym", ja du har helt rätt i att vissa mediciner, särskilt antidepressiva, kan minska sexlusten. Jag tror att det eventuellt kan vara så i vårt fall, men det måste inte vara så. Kan helt enkelt vara en effekt av depressionen i kombination med dåligt självförtroende. Vi kör mycket med kramar och gos om kvällarna, men det är ändå svårt för mig (med "normal" sexlust) att känna mig tillfredställd av det. Plus att man känner sig avvisad och oattraktiv i längden. Men jag/vi ger inte upp, det kommer bli bättre med tiden! För bara ett år sen var ju rollerna omvända, vilket kan vara lite skrattretande. Han hade mer lust än jag, medan jag var trött om kvällarna pga stressigt jobb, så då var det jag som kände att jag inte räckte till under en period. Livet är som en bergochdalbana och man får bara kämpa lite hårdare i uppförsbackarna.Glad
Svar på tråden Hur ofta har ni sex?