• Anonym

Hur ofta har ni sex?

Min kille tycker att vi har för lite sex. Jag var den som tog hans oskuld men jag ahr haft relationer innan detta och tycker att det är vanligt att sexet tonas ut från varje dag till kanske varannan vecka.
    Är det så för er med?

Så, hur ofta har ni sex i ert förhållande?

• Svar på tråden Hur ofta har ni sex?
  • MalinLarsson
    Anonym (smulan) skrev 2012-03-17 08:33:23 följande:
    Jag har inte läst riktigt alla inlägg, men man märker i alla fall att folk har det väldigt olika. Själv har jag varit tillsammans med min kille i 1½ år och vi har bara bott ihop i drygt ett halvår, men ganska direkt efter att vi flyttade ihop sjönk frekvensen drastiskt. Vi har nu sex ca 2 gånger i månaden, alltså varannan vecka, men det kan variera mellan 1 och 3 gånger i månaden. Jag tycker att det känns jättetrist att det är så här, och det är enbart pga honom vi har sex så sällan. Han har en depression som spökar, och trots läkemedel mår han inte helt toppen, plus att han börjat gå upp i vikt och fått dåligt självförtroende pga det (men jag älskar ju honom som han är och visar det så ofta jag kan). Pga att vi ändå är rätt "nyblivna" sambos så har denna brist på initiativ från hans sida gjort att jag känner mig mindre attraktiv, och efter ett par månader med inviter och uppmuntran från min sida började jag tappa gnistan/självförtroendet jag också. Vi älskar varandra och jag försöker verkligen stötta honom, men det är jobbigt att alltid vara den som hintar om sex och sedan får ett nej. Jag vet ju att han har dåligt självförtroende och inte vill bli pressad (han vill gärna vara den som tar initiativet, när han känner sig redo...), men jag saknar den tiden då vi gick till sängs eller vaknade tillsammans och kände det där pirret när han försiktigt kysste en och man visste att det skulle bli mer. Självklart förväntar jag mig inte ett nykärt tillstånd resten av livet, men det verkar ändå som att vissa par lyckas hålla liv i passionen i många år. Jag vet inte riktigt hur vårt sexliv kommer att se ut om 1-2 år, om det kommer att återhämta sig eller om det här är en ond cirkel. Kanske borde vi gå i parterapi eller nåt, eller att han skulle gå i terapi för sin depression/negativa tankemönster. Någon som har gjort det?

Oj vad jag känner igen mig! Var tillsamamns med en man i 8 år innan min nuvarande sambo. Jag var 7 år yngre än honom. Vi hade det precis så som du beskriver. Det ironiska med mitt ex och mitt förhållande var att vi började som kk´s. Efter bara någr månader tillsammans så hände en del tragiska saker i hans familj och i sviterna av det drogs han ner i deppighet, kronisk huvudvärk, oro osv. Efter att ha försökt få det bättre (från min sida) i många år så gav man tillslut upp. Man kände sig värdelös och osexig. Sexet blev till slut någon som vi var tvungen att ha typ varannan månad för att man på något vis skulle intala sig själv om att vi inte bara var vänner... Fast det var vi ju.

Jag som är en väldigt fysisk och närhetstörstande person törstade efter passion och upphettsning! För min del hamnade jag i ett vägsjäl. Att fortsätta ett förhållande med en av mina bästa vänner utan sex och närhet i resten av livet, eller ta reda på hur det egentligen ska vara i en relation med passion, sex osv. Efter 8 år var vi tvugna att bryta upp. Jag var då 24½ år.

Fyller 28 år i år och har aldrig känt mig finare och sexigare tack vare min nuvarande fästman. Vi har varit tillsammans i 2½ år. Jag får höra varje dag hur vacker och älskad jag är. Vi har sex ca 3-6 gånger i veckan. För mig, som har levt i ett sexlöst förhållande så länge är detta helt fantastiskt och jag känner mig sexig och snygg för första gången! Tycker du ska ta dig ett snack med din karl och förklara hur du känner iaf. Det kan ju bara bli bättre av det. Förklara hur DU känner när du blir avvisad osv.

• Anonym (alla är vi olika)

Jag och min m2b har kanske sex 3 g /månad. Jag äter cerazette och börjar fundera på om min sexlust försvunnit pga. tabletterna... I början av vårat förhållande hade jag andra p-piller och kände då stor sexlust, vi hade ofta sex då, nästan varje dag. Det positiva med cerazette är att jag inte har någon mens eller mellanblödningar alls, ingen mensverk heller. Vi har varit tillsammans i 7 år, har inga barn. 

• Anonym

I normala fall har vi sex 2-5 ggr i veckan. Vi skulle nog ha haft det oftare om vi hade haft möjligheten, men våra jobb gör att vi knappt ses..

Men just nu är det inte normalt, vi har inte haft sex sedan nyår. Jag har nämligen fått veta att jag lider av vaginism, vilket innebär att min bäckebotten krampar och slappnar inte av som den ska.

I början på december började det göra ont när vi hade sex så vi pausade ett tag innan vi försökte igen och så höll vi på i hela december fram till nyår. Och efter nyår sökte jag hjälp och fick då diagnosen.

min läkare säger att det borde vara snabbt avhjälpt, jag gör bäckebottsövningar för att lära den att slappna av. Nu har det gått 2 ½ månad sen vi sist fick ligga med varann och vi håller på å blir tokiga!!

Läkaren säger att man kan ha sex utan penetrering, och visst, det kan man. Och det har vi. Men det saknas något... Något väldigt väsentligt i mitt tycke.

Imorn ska jag tillbaka till läkaren för att se om det har blivit bättre. Det är 5 veckor sen jag var där sist så jag hoppas att hon ska säga att det är fritt fram nu, att allt är okej...

• Anne-sofie875
    Anonym (nu jävlar ) skrev 2012-03-17 17:29:01 följande:
    Mmm, det är ganska jobbigt. Det har alltid varit så. Kanske för att jag använder binda och inte tampong?
    Tycker att tamponger gör ont Alla mina vänner som jag säger det till fattar inte alls och säger att jag måste ha stoppat in den fel. Men hur fel kan det bli lixom? haha. Tycker det är oehört obekvämt (inte ont kanske), särskillt när jag sitter ner.

Egentligen så sa barnmorskan att denna sortens mini-piller funkar på så sätt att man får mycket blödningar i början o sen försvinner dom i princip helt, allt eftersom hinnan tunnas ut. Så jag hoppas att det ska ta slut snart. Det är ändå 3 månader sen jag började.
    Jag har ätit cerazette i snart 5 år och jag hade jätte mycke blödningar i början, men jag kan väl säga så här om jag har mens så varar de i två/tre dagar och ca 3 gånger om året. plus att de är utan östrogen så stå ut ett tag till tycker jag sen kan du ha oavbruter med sex utan problem..:D
  • Anonym

Vi har sex ca 1 gång var annan vecka! Inte så ofta men när vi väl har det så jäklar :)

• izredam

Kom på angående cerazette att när jag tog mina piller EXAKT med 24 timmars mellanrum så slapp jag de flesta blödningar. Men skillde det mer än typ 10 minuter så kom mellanblödningarna direkt.

• Anonym (fortfarande)

ehm... vi har sex så ofta vi kan, och har så haft genom hela förhållandet.
    Eller ja, vi hade det tills hans snopp gick sönder Skäms Strängen gick liksom av, och nu har vi varit sparsamma med sex i ungefär 3 månader vilket är ganska jobbigt. Blir en hel del lekande på egen hand (i alla fall för mig, han får ju leva nästan helt i celibat) istället.
    Innan den gick sönder hade vi sex minst en gång per dag, men oftast två eller tre...

Nu verkar den ha läkt ganska fint och huden där har fått ett litet ärr så förhoppningsvis blir den bara starkare, haha Cool

Vi har varit ihop i 1,5 år :)

• Anonym (avis...)
    Anonym skrev 2012-03-19 16:24:51 följande:

Men just nu är det inte normalt, vi har inte haft sex sedan nyår. Jag har nämligen fått veta att jag lider av vaginism, vilket innebär att min bäckebotten krampar och slappnar inte av som den ska.

usch.. har hört att det är en väldigt besvärlig... "sjukdom" om man säger så.. 
    Anonym (fortfarande) skrev 2012-03-19 22:44:11 följande:
    ehm... vi har sex så ofta vi kan, och har så haft genom hela förhållandet.
    Eller ja, vi hade det tills hans snopp gick sönder Skäms Strängen gick liksom av, och nu har vi varit sparsamma med sex i ungefär 3 månader vilket är ganska jobbigt. Blir en hel del lekande på egen hand (i alla fall för mig, han får ju leva nästan helt i celibat) istället.
    Innan den gick sönder hade vi sex minst en gång per dag, men oftast två eller tre...

Nu verkar den ha läkt ganska fint och huden där har fått ett litet ärr så förhoppningsvis blir den bara starkare, haha Cool

Vi har varit ihop i 1,5 år :)
    AJ!?

• Yez

Vi har nog sex mellan 3-6 gånger i veckan.. Väldigt beroende på. Oftast på helgerna blir det till och med 2 ggr eller mer. Men vissa vardagar kanske vi inte alls har sex. Men minst 3 ggr i veckan iaf.

Svar på tråden Hur ofta har ni sex?