• Anonym

Hur ofta har ni sex?

Min kille tycker att vi har för lite sex. Jag var den som tog hans oskuld men jag ahr haft relationer innan detta och tycker att det är vanligt att sexet tonas ut från varje dag till kanske varannan vecka.
    Är det så för er med?

Så, hur ofta har ni sex i ert förhållande?

• Svar på tråden Hur ofta har ni sex?
  • Anonym

I början, som vi alla vet och flera har nämnt hade vi massor av sex. Sen hade vi lite problem med de ett tag. Det gick bland annat lite fort för honom ett tag vilket gjorde att vi inte hade sex alls. Det blev en enorm frustration och ingen av oss ville vara elak mot den andra så båda var tysta om det.

Till slut satte vi oss ner och pratade om det. Han uppsökte en läkare om sitt "problem" och sen fick vi jobba utifrån det. Med tiden blev det bättre och vi hittade vägar som fungerar för oss.

Sen har vi fortsatt prata om det och är båda överrens om att så länge vårt förhållande är bra och vi är lyckliga så är inte sex ett måste. Utan sex har vi när det faller på oavsett hur ofta eller sällan det är.
    Vi är väldigt intima i övrigt, kramas mycket, håller nästan alltid handen, pussas mycket, så för oss gör det inte så mycket om vi inte har just sex ofta.

Svar på frågan då är oftast 1 gång/vecka, ibland har vi sex flera gånger i samma vecka ibland kan det faktiskt gå ett par månader mellan varven.
    Men i vårt förhållande fungerar det alldeles utmärkt att ha det så, för vi har faktiskt ett extremt lyckligt förhållande. =)

Sen lite då och då så har vi det mysigt i soffan utan att ha sex, finns massa roliga och tillfredställande saker att göra när lusten faller på. hihi

• Anonym

I början av vår relation hade vi nog sex varje eller varannan dag. Det ebbades ut till ett par gånger i veckan och nu efter 5 år har vi nog sex en gång i månaden, eller varannan månad. I perioder kan vi ha sex 2-3 gånger i veckan, typ under semestern och så. Tror att det beror på att mycket stress och trötthet försvinner.
    Men, vi känner att detta räcker för oss. När vi har sex så är det jättehärligt och detta räcker för oss.
    Vi lever ett hetsigt liv och är ofta trötta på kvällar och helger.
    Dessutom betyder kramar och närhet mer för oss båda är själva penetrerandet. 
    Och man kan mysa intimit utan att ha sex ;)

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-14 14:00:41 följande:
    I början av vår relation hade vi nog sex varje eller varannan dag. Det ebbades ut till ett par gånger i veckan och nu efter 5 år har vi nog sex en gång i månaden, eller varannan månad. I perioder kan vi ha sex 2-3 gånger i veckan, typ under semestern och så. Tror att det beror på att mycket stress och trötthet försvinner.
    Men, vi känner att detta räcker för oss. När vi har sex så är det jättehärligt och detta räcker för oss.
    Vi lever ett hetsigt liv och är ofta trötta på kvällar och helger.
    Dessutom betyder kramar och närhet mer för oss båda är själva penetrerandet.
    Och man kan mysa intimit utan att ha sex ;)

Vad skönt att fler äv jag som känner så, det verkar annars som flesta par har sex varannan dag MINST!

Men håller med, det viktigaste är ömheten, och att det faktiskt ät toppen när det blir av! ;)

• Blivande fru B

Man ska nog låta bli att jämföra sitt sexliv med andras,det gör nog mer skada än nytta tyvärr. 
    Lyckan i ett förhållande hänger inte på hur ofta man har sex,man kan vara jätte olycklig i ett förhållande även om man har sex varje dag & man kan vara sprudlande lycklig fast man kanske "bara" har sex 1 gång varannan vecka.

Var & en kan bara tala för sin egen del =)
    Jag & min blivand man har ett rätt så aktivt (tycker vi) sexliv. Vi kan ha sex varje dag (ibland 2 ggr) dock inte regelrätt samlag under mens (då myser vi på annat sätt) . Våra nära vänner (som vet detta) tycker att det är jätte mycket?! Själva tycker vi det funkar bra för oss,trots att vi har 5 barn,hus,heltids plugg & allt annat vad livet innebär. Att vi har fått 5 barn (varav de 3 sista på 3 år) kanske får sin förklaring Flört

Om någon i förhållandet anser att sex är viktigt så ska det respekteras & självklart tvärtom =)
    Man gör nog klokt i att lösa sina problem,sexuella eller andra bakomliggande innan man får barn ihop. Ett barn är absolut inte räddningen för att lösa problem som redan finns.
    Hoppas att det löser sig för er =)  

• sirifredde

Hej! Någonting jag och min sambo har gemensamt är att man måste lyssna på varandra. Man kan ju bara kela om man inte vill gå fullt ut, Man kan bli så pressad och tappa lusten ännu mer. Min sambo är rikigt bra ¨på att lyssna när jag inte vill.=)

• Emelie 87

Ett par gånger i veckan händer det. :)

En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Anonym (Då och då)

Kanske 1-2 ger per månad, ibland mer, ibland mindre.

• Anonym
    Sällan...några gånger/år om vi har tur. har helt tappat lusten och lägger mig innan honom för att slippa. Älskar honom och vi gifter oss nästa år. Har haft problem med att det gör ont vid sex vid själva inträngandet vilket dödat all lust. Vet inte vad vi ska göra åt det...finns inget fysiskt fel på mig. Har kollat upp det. Tar gärna emot tips...tycker dettaär så tråkigt...Blir inte ens sugen/kåt när han tar på mig...
  • Anonym (Pinnso)
    Anonym skrev 2012-03-16 14:05:00 följande:
    Min kille tycker att vi har för lite sex. Jag var den som tog hans oskuld men jag ahr haft relationer innan detta och tycker att det är vanligt att sexet tonas ut från varje dag till kanske varannan vecka.
    Är det så för er med?

Så, hur ofta har ni sex i ert förhållande?
    Vi har varit tillsammans i 3,5 ar och vi har sex 5-7 ggr i veckan. Varannan vecka tycker jag later valdigt lite.
  • Anonym

Kanske varannan ibland varje dag, det varierar lite här också :)

Svar på tråden Hur ofta har ni sex?