• Challan83

Vilket godis använder ni?

Hej!

jag har gjort små askar som även kommer att fungera som namnskyltar! Men den stora frågan är nu vilket godis jag ska fylla dom små askarna med. Vad har ni använt för godis? Förslag?

• Svar på tråden Vilket godis använder ni?
  • Diamanten90

Vi kommer att ha fruktgodisar i genomskinligt papper. Vet att det är trist, men vill inte satsa så mycket på det. Funderade på att inte ha godis alls vilket är vanligast här men vi har små påsar i alla fall.

junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • Fossing77
    Tittij skrev 2011-05-04 09:45:55 följande:
    Låter bra! Hur många gäster räknar ni med att det ska räcka till? VI har 75 gäster och då tror jag ett kilo blir alldeles för lite?

Jag har sån tur att min tärna jobbar på SAS så jag kan skicka till flygplatsen i USA så plockar nån flygvärdinna med det hem. De gör ofta så med märkeskläder och liknande... Perfekt när man vill shoppa billigt!
    Jag har små organzapåsar som de ska läggas i :) 7x9 cm så det går inte i mer än 8-9 godisar i varje och vi har ca 85 gäster, så det bör räcka och bli över. Men du kan även köpa i bulkpåsar på 5 och 10 lbs :) 5 lbs kostar $150 och då är det ca 2500 godisar tror jag. Kolla in läget på www.mymms.com, smidig sida :)
  • Humlan66
    Fossing77 skrev 2011-05-03 10:57:19 följande:
    Våra M&Ms har kommit :) De har tagit viss skada av värme på vägen tror jag, men de är superfina! Jättenöjd!

Bilden är lite dålig dock... Telefonkamera ;)

Åhhhh vi som ska ha godisbuffe,så det vore skithäftigt att få ha sånna där i en skål.. går det inte att få det hemskickat  till sverige utan kontakter ?
  • Fossing77
    Humlan66 skrev 2011-05-04 14:50:33 följande:
    Åhhhh vi som ska ha godisbuffe,så det vore skithäftigt att få ha sånna där i en skål.. går det inte att få det hemskickat  till sverige utan kontakter ?
    jodå, det går utmärkt, men det blir lite dyrare :) Jag vet en annan tjej här som skaffade sig en leveransadress i usa på www.shipito.com, då får man oxå ner priset. Det blir liksom samma grej fast utan kompishjälp :) man får en adress att skicka till i usa och så skickar de vidare till dig. Hon var kanonnöjd med det :) Vill du betala M&Ms dyrare pris så måste du mejla dem, för du kan inte välja det i den vanliga shoppen. Då mejlar du deras kundservice så får du veta hur de vill att du gör för att beställa. :)
  • hoodilady

Vill passa på att tipsa om godiset vi hade i våra askar. Supermumsiga små chokladprickar i olika smaker och färger, köpte dem på Coop Extra i Enebyberg i deras egentillverkade chokladhörna.
    Hittar ingen bra bild just nu, men det finns nog liknande på andra ställen!

• Kattpoet

Odense har små choklad prickar för bakning,  konstig nog så hamnar de jämt i muslin här hemma..  ;)

• izredam
    helena86 skrev 2011-06-28 18:31:00 följande:
    Vad tror ni om de här små godingarna ? www.ica.se/Recept/cake-pops-713400/ Kan bli sjukt coolt om man har massa olika färger eller enligt temat (vi har vitt och silver) =)
    En kompis gjorde sanslöst goda cakepops med ballerina kladdkaka--vanilj istället för sockerkakan, man krossar helt enkelt ballerina och blandar med philadelphiaost (två paket ballerina till en förpackning philadelphia tror jag hon körde) - sen forma till bollar eller hjärtan eller vad man nu vill ha och ställa i kylen någon timme och sen tar man och doppar i choklad och ev. strössel. Sen kylen igen!
  • Fossing77

Oj vad kul idé! Det ska jag spara till framtida kalas!

• Kattpoet

Jag har gjort  kakklubbor i flera år men jag använder  massan man har till arraksbollar istället.

• BlomAnna
    Fossing77 skrev 2011-05-03 10:57:19 följande:
    Våra M&Ms har kommit :) De har tagit viss skada av värme på vägen tror jag, men de är superfina! Jättenöjd!

Bilden är lite dålig dock... Telefonkamera ;)

Åååå vad jag vill ha!! Jag gjorde ett test och det blev så bra...men 900kr ca + förmodligen snordyr frakt...hmmm tål att tänkas på
  • helena86
    izredam skrev 2011-06-28 18:42:48 följande:
    En kompis gjorde sanslöst goda cakepops med ballerina kladdkaka--vanilj istället för sockerkakan, man krossar helt enkelt ballerina och blandar med philadelphiaost (två paket ballerina till en förpackning philadelphia tror jag hon körde) - sen forma till bollar eller hjärtan eller vad man nu vill ha och ställa i kylen någon timme och sen tar man och doppar i choklad och ev. strössel. Sen kylen igen!
    Tack för tipset =) Kan man ha sådana på bröllopet?
  • izredam

klart man kan! supergoda - mycket godare än de man gör med sockerkaka (gjorde sånna innan min kompis bjöd på de här...)!

Svar på tråden Vilket godis använder ni?