• Challan83

Vilket godis använder ni?

Hej!

jag har gjort små askar som även kommer att fungera som namnskyltar! Men den stora frågan är nu vilket godis jag ska fylla dom små askarna med. Vad har ni använt för godis? Förslag?

• Svar på tråden Vilket godis använder ni?
  • Challan83

Bra fråga! Jag tittade runt och ville ha ett papper som hade lite struktur i sig. Till sist föll jag för ett akvarell-papper som dom säljer på Clas Ohlsson. Tyvärr var dom större än vanliga A4, så jag fick skära till dom innan jag kunde skriva ut mallen på dom i skrivaren.

• Tittij
    Challan83 skrev 2011-04-08 10:14:39 följande:
    Bra fråga! Jag tittade runt och ville ha ett papper som hade lite struktur i sig. Till sist föll jag för ett akvarell-papper som dom säljer på Clas Ohlsson. Tyvärr var dom större än vanliga A4, så jag fick skära till dom innan jag kunde skriva ut mallen på dom i skrivaren.
    Usch då, skära till 80 st papper för att sen vika 80 askar.. Låter jobbigt, men jag ska kika runt efter nåt bra papper och hoppas jag hittar ett bra i A4...
  • Challan83

Själva skärandet tog bara några minuter, jag använde mig av en skärmaskin. Klippandet och vikandet av askarna däremot kräver lite tålamod... ;)

• Challan83

Hittade förresten dessa chokladhjärtan bland "Karamellkungen Premiyum". Vad tycker ni?
    Idag har jag ett test där hemma där jag låter dom stå på vardagsrumsbordet där solen kommer ligga på hela dagen. Blir intressant att se hur de ser ut när jag kommer hem! Hoppas de överlever testet!
  • Tittij

Tror inte du kommer SE nån skillnad då de är paketerade. Skulle du däremot öppna dem gissar jag att de är rätt kladdiga..

• 2011bröllop

Dom var jätte fina såå söta  Bra gjort  !!!!!

• FruFiddeli

Jätte fina askar!!! Hoppas det fungerar med chokladen för det passar ju helt perfekt, ser underbart ut! Hade blivit glad som gäst =).

• Debe
    Challan83 skrev 2011-04-08 10:25:32 följande:

Hittade förresten dessa chokladhjärtan bland "Karamellkungen Premiyum". Vad tycker ni?
    Idag har jag ett test där hemma där jag låter dom stå på vardagsrumsbordet där solen kommer ligga på hela dagen. Blir intressant att se hur de ser ut när jag kommer hem! Hoppas de överlever testet!
    Perfekt ju! :)
  • Gotländskan

Hejsan!
    Vi har gjort det lite enkelt för oss, en chockladbutik hos oss gick i konkurs och sålde ut allt blandannat små söta guldfärgad brudkistor som vi skall lägga nu kommer jag inte på vad de kallas men jag brukar kalla dem snöbollar som man köpe i lösvikt hos karamellkungen samt violformade viol karameller! Super mumsigt!
    Lycka till!

Svar på tråden Vilket godis använder ni?