Vilket godis använder ni?
Hej!
jag har gjort små askar som även kommer att fungera som namnskyltar! Men den stora frågan är nu vilket godis jag ska fylla dom små askarna med. Vad har ni använt för godis? Förslag?
Hej!
jag har gjort små askar som även kommer att fungera som namnskyltar! Men den stora frågan är nu vilket godis jag ska fylla dom små askarna med. Vad har ni använt för godis? Förslag?
Både jellybeans och kola var bra förslag!!
Min syster hade kola i Karibien, och de varken klibbade eller smälte. ;) Undrar varför jag inte tänkt på det innan!
Jellybeans som var rosa var väldigt söta, och helt enligt vårt tema. Undrar om det går att hitta i butik. Känns sådär att behöva vetala 390 kr/kg..
Länken från Caligrafen angav 39 kr/hg, dvs 390 kr kilot... ;) Så fort bröllop finns med i bilden så tar de ut 1000 ggr mer.. helt galet!!
Jag skall inte gifta mig förrän i augusti men just nu finns det supersöta små marshmallows i form av blommor i ljusa pasteller. De är tänkta som påskgodis men finns i strut (Willys) och kostar inte mycket för en stor förpacknig. De är ljust rosa och gula och lite mintgrönt och vitt. Gulliga till pastelltema. Har också köpt billiga förpackningar med marshmallows i form av ljusrosa hjärtan som blivit över sedan Valentin men som håller till nästa år då de är vacumpackade. Dessa skall jag mixa och lägga i en liten genomskinlig strut i plast som man lätt viker ihop. Toppen är i form av en blomma. Hittade billigt på EBAY.com. Det finns en massa grejer att hitta gällande bröllop där. Billigt. Köpte t.e.x organzapåsar till riset för några få dollar med frakt. Massor av färger finns!
Sök på ordet wedding favors. Lycka till!
Jag tänkte göra mina egna små chokladdoppade minthjärtan. Både billigt, fint och supergott
Det finns ju godis som liknar jellybeans bland lösgodiset. Billigare och minst lika gott!
Glöm inte lägg upp bild på dina fina askar
Förlåt, jag har helt glömt bort att fotografera askarna! Sätter påminnelse till mig själv och hoppas hinna lägga ut sent ikväll eller imorgon!