• Challan83

Vilket godis använder ni?

Hej!

jag har gjort små askar som även kommer att fungera som namnskyltar! Men den stora frågan är nu vilket godis jag ska fylla dom små askarna med. Vad har ni använt för godis? Förslag?

• Svar på tråden Vilket godis använder ni?
  • Debe
    Tittij skrev 2011-04-06 18:29:05 följande:
    Ja de är ju hur söta som helst!! Var inne och kikade men hittade inga fraktpriser till Sverige. Dock var det galet dyrt! 130 dollar för 5 lb = 2,2 kg! Alltså nästan 400 kr kilot! Men å andra sidan märks ju inte 1000 kr till i bröllopsbudgeten med tanke på hur mycket allt annat kostar

Jag ser oxå fram emot att få se bild på askarna!
    Hahaha, precis så man tänker om allt. "Den här lilla kostnaden märks inte i det stora hela" Jag ska försöka börja tänka tvärtom tror jag...
  • kokajo

Vi ska köpa de små plopp man köper i påse, det står kärleksord på dem just nu! Puss och kärlek och sånt.

• FruFiddeli

Hmm godis som inte smälter, tål att kluras på.. kan inte komma på något just nu.
    Vill dock tipsa alla om en blogg  http://brollopspyssel.blogg.se/  där det finns mallar till att vika egna aska, titta  i menyn till höger så står där söta små askar och sen finns där en där det står lock, jätte fina askar som jag tänkt göra från början, men vet inte hur vi ska ha det längre.

Sen vill jag också säga till alla som tänker köpa plopps choklad med meddelande att kolla upp hur länge de ska säljas. Jag har för mig att det var någon som sa att de bara skulle finnas mars ut, har snackats om detta i ett annat inlägg. Jag var och handlade dem för några veckor sedan, dagen efter var de helt slut och nu finns bara "vanliga" plopp. De är väldigt söta så jag hoppas de finns kvar.

• mikita
    kokajo skrev 2011-04-07 19:24:42 följande:
    Vi ska köpa de små plopp man köper i påse, det står kärleksord på dem just nu! Puss och kärlek och sånt.
    Skynda dig att köpa dem! Jag har läst att det är tillfälligt sortiment och att de skulle utgå under mars/april. Vi köpte för några veckor sedan och de har bäst-före-datum i november.
  • bumbibjörn

zvartaliljan skrev 2011-04-06 11:00:41 följande:
    Jag tänkte göra mina egna små chokladdoppade minthjärtan. Både billigt, fint och supergott l

Göra eget godis det tror jag kan vara något för mig/oss! Snälla skulle man kunna få receptet??? Låterjättegott! Frågan är väl bara hur långt innan man kan göra de?
    Jättesvårt med godis, har inget bra förslag att komma med. Fundera på jellybeans själv...

• zvartaliljan
    bumbibjörn skrev 2011-04-07 20:12:20 följande:

Göra eget godis det tror jag kan vara något för mig/oss! Snälla skulle man kunna få receptet??? Låterjättegott! Frågan är väl bara hur långt innan man kan göra de?
    Jättesvårt med godis, har inget bra förslag att komma med. Fundera på jellybeans själv...

Detta kan man göra minst en vecka innan, inga problem. Gorde massor i julas. Jag tar bara en äggvita och siktar ner florsocker och vispar tillsammans med några droppar pepparmintolja (ta efter egen smak) tills det blir en fast deg (hur mycket florsocker beror på hur stor äggvita). Rullar ut på bakbord (fastnar degen är det för lite florsocker i) o skär ut med små hjärtanformar. Låt ligga o torka en liten stund o doppa sen i choklad o lägg på bakplåtspapper - FÄRDIGT! Billigt, snabbt, gott och fint Kan inte bli bättre
  • 2011bröllop

Var tar bilderna vägen på askarna  ????? VI är ju nyfikna FörvånadGlad

• Challan83

Förlåt att det tog sån tid! Försökte ladda upp bilden från min Mac hemma, men det funkade inte... =( Men här är dom iallafall! =)
  • Fossing77

Jag ska använda Mentos tänkte jag. Har dekorerat dem med livsmedelsfärg i penna och även testat att stämpla på dem med samma färger. Rätt kul pyssel och sablans lätt. :) Funkar på godis med hård yta, typ Mentos.

Pennor köpta hos kakburken.se för ca 130 kr.

De ska ligga i små organzapåsar fyndade på eBay, med små tags på där gästens namn står. Favour/placeringskort i ett :)
  • Tittij
    Challan83 skrev 2011-04-08 07:43:33 följande:

Förlåt att det tog sån tid! Försökte ladda upp bilden från min Mac hemma, men det funkade inte... =( Men här är dom iallafall! =)
    Jättesöta! Vad använde du för papper? Måste ju vara nåt lite hårdare, men hur hårt då? Kommer du ihåg vilken vikt du köpte?
Svar på tråden Vilket godis använder ni?