• Challan83

Vilket godis använder ni?

Hej!

jag har gjort små askar som även kommer att fungera som namnskyltar! Men den stora frågan är nu vilket godis jag ska fylla dom små askarna med. Vad har ni använt för godis? Förslag?

• Svar på tråden Vilket godis använder ni?
  • Ms Shelly

Vi använde Sugar almonds som vi hittade i en "billig" butik. De kostade ungefär 150 kr. för 350 st.
    Vi plockade bort de blå eftersom bröllopet gick i svart och vitt. Billigt och effectivt

• Tinzi
    Ms Shelly skrev 2011-04-15 07:03:07 följande:
    Vi använde Sugar almonds som vi hittade i en "billig" butik. De kostade ungefär 150 kr. för 350 st.
    Vi plockade bort de blå eftersom bröllopet gick i svart och vitt. Billigt och effectivt
    Vart hittade du dem? goda?
  • Fossing77

Beställde våra M&Ms igår :) 4 st 7oz bags och så fick man 1 på köpet. Så 5 st blev det totalt, dvs ca ett kg godis (ca 1000 st). Beställde dem hem till en kompis i NY så skickar hon dem vidare. Betalade $56 för det hela. :) Gillas! väntar nu spänt på paket!

• zvartaliljan

Igår köpte jag ett paket med blandat naturgodis på Lidl för 35kr, jämförspris blev 100kr/kg. Innehöll sugar almonds, kanderade nötter, mandlar i nougat rullade i kakao, chokladtäckta hasselnötter i både vit och mörk choklad och chokladtäckta cashewnötter o något mer. Blev superfint i våra små askar och tror alla gäster kommer uppskatta det, alla älskar väl naturgodis
    Till barnen blev det gelehjärtan.

• Novanna
    Challan83 skrev 2011-04-08 07:43:33 följande:

Förlåt att det tog sån tid! Försökte ladda upp bilden från min Mac hemma, men det funkade inte... =( Men här är dom iallafall! =)
    Urtjusigt resultat! Den söta blomman i hörnet, kommer den från clip art eller var har du hittat den? Har letat som en galning, för den vore perfekt på våra placeringskort också!
  • Fossing77

Våra M&Ms har kommit :) De har tagit viss skada av värme på vägen tror jag, men de är superfina! Jättenöjd!

Bilden är lite dålig dock... Telefonkamera ;)

• Challan83

Novanna, Jag hittade blomman som en "brush" på internet till programmet gimp.

• Tinzi
    Fossing77 skrev 2011-05-03 10:57:19 följande:
    Våra M&Ms har kommit :) De har tagit viss skada av värme på vägen tror jag, men de är superfina! Jättenöjd!

Bilden är lite dålig dock... Telefonkamera ;)

häftigt värre :) dyrt?
  • Fossing77

Tinzi- Nä, inte alls :) Jag tänkte ju måla Mentos ett tag... Men nu fick vi drygt 1 kg godis (ca 1100 st) för $56. Dollarn e ju vansinnigt låg just nu, så ca 400 kr. Beställde dem hem till en kompis i USA som sedan skickade hit dem med vanliga posten och inte med företagets dyra frakt :) Så ca $75 gick det på totalt. Å jag slipper måla en miljard Mentos som tar timmar. ;)

• Tittij
    Fossing77 skrev 2011-05-04 08:44:13 följande:
    Tinzi- Nä, inte alls :) Jag tänkte ju måla Mentos ett tag... Men nu fick vi drygt 1 kg godis (ca 1100 st) för $56. Dollarn e ju vansinnigt låg just nu, så ca 400 kr. Beställde dem hem till en kompis i USA som sedan skickade hit dem med vanliga posten och inte med företagets dyra frakt :) Så ca $75 gick det på totalt. Å jag slipper måla en miljard Mentos som tar timmar. ;)
    Låter bra! Hur många gäster räknar ni med att det ska räcka till? VI har 75 gäster och då tror jag ett kilo blir alldeles för lite?

Jag har sån tur att min tärna jobbar på SAS så jag kan skicka till flygplatsen i USA så plockar nån flygvärdinna med det hem. De gör ofta så med märkeskläder och liknande... Perfekt när man vill shoppa billigt!
Svar på tråden Vilket godis använder ni?