• Challan83

Vilket godis använder ni?

Hej!

jag har gjort små askar som även kommer att fungera som namnskyltar! Men den stora frågan är nu vilket godis jag ska fylla dom små askarna med. Vad har ni använt för godis? Förslag?

• Svar på tråden Vilket godis använder ni?
  • hoodilady

Ah blir såå godissugen nu när jag läser allas inlägg!
    Jag har varit helt inne på att köpa lite läckrare tryfflar, men kanske blir lite för dyrt, får se.
    Eller så blir det hemgjorda kolor som jag lägger på ett smörpapper som jag stansar ut.
    Men att doppa dem i choklad blir nog svårt då ren blockchoklad smälter 10ggr fortare än "processerad" choklad.
    Kanske gör tryfflar, fryser in dem och sen lägger i dem frysta i askarna på morgonen så de blir lagom mjuka. Äh jag vet inte. Choklad blir det iaf!!

Jag har köpt dessa askar från etsy.com, men är osäker på om jag ska köpa de vita ist för att jag tror att stolarna på herrgården är knallblå, kan bli lite mycket färger. Ska kolla när jag åker ut dit om ett par helger.
    De vita är från myheart.se och kostar bara 4 kr st! De har namnplaceringshållare i sig!

• AnnC81

Vi har också beställt M&M's, ett tips till de som ska beställa om ni vill spara in lite cash... använd en forward mail adress (exempelvis www.shipito.com), dvs man skaffar en adress i USA (som är som ett lager) sen skickas det vidare till dig därifrån. För fraktkostnaden är tyvärr skyhög om man ska få M&M till att skicka det till Sverige :/
    Det kan kännas lite bökigt, men vi sparade säkert nån tusenlapp på detta. Så ett tips bara ;)

21 maj 2011
  • julibrud02
    FruFiddeli skrev 2011-04-12 21:25:10 följande:
    Har ni fått dem än? Vad kostade de och hur mycke kostar frakten? Var inne på länken du skrev och de ser verkligen super härftiga ut, VILL HA!

Till er som fortfarande vill ha tag i plopp med medelande på så såg jag att de hade kvar på RUSTA i Ystad om man bor i närheten.
    Vi har vänner i USA så vi beställde dom dit. Eftersom dom kommer på bröllopet så får vi hit dom gratis. Ska få se dom via skype nån dag för paketet kom för någon dag sen till dom. Är såå nyfiken hur dom ser ut =)
    Annars vet jag inte vad frakten går på...vill man ha det skickat till Sverige så måste man ringa in sin beställning..
  • julibrud02
    Tittij skrev 2011-04-12 20:09:31 följande:
    Söta rosor. Jag har tänkt att ha gerbera på mina askar då vi ska duka med gerbera på borden. Hittade dessa fantastiskt fina, men det känns lite mycket att slänga ut över 1300 kr på placeringsaskar.. Ska försöka göra själv men hittar inga gerbera. Nån som har nåt tips??

julibrud02 skrev 2011-04-11 19:16:51 följande:
    Vi har beställt M&M godisar med vårat datum och initialer på och på några även en bild på oss två...
    VAd beställde ni för storlek och vad blev frakten? Jag mailade dem för en vecka sen men har fortfarande inte fått nåt svar mer än att "vi har tagit emot ditt mail och ska svara snart" typ.. Jag funderar på 5 lb eller 10 lb bag (cirka 2,2 eller 4,5 kg) Hur blir det med bild på? Svårt att se att man ska kunna se nåt, då de är så små, eller? Du får gärna lägga upp en bild sen när du fått hem dem
    Vi betsällde 10 lb..... vi skickade dom till vänner i USA ( får hit det gratis eftersom dom kommer på bröllopet) och man måste ju kolla noggrant för att se bilden säger hon för att se att det är vi, men som sagt så är ju godisarna så små så det var väntat. Därför beställde vi även med namn och datum på...
  • AnnC81

Jag kan hjälpa er med vad frakten för en 5lb påse skulle bli om man skickar via M&M: 

The total price for (1) 5lb.bag of Personalized My M&M’s is $149.99.

The total shipping cost if you were to place this order would be $196.28. 

The approximate cost of taxes and duties would be $73.74.

If you were to place an order with the above quantities the total cost to you would be $420.01.

21 maj 2011
  • Tittij
    AnnC81 skrev 2011-04-14 09:33:03 följande:
    Jag kan hjälpa er med vad frakten för en 5lb påse skulle bli om man skickar via M&M: 

The total price for (1) 5lb.bag of Personalized My M&M’s is $149.99.

The total shipping cost if you were to place this order would be $196.28. 

The approximate cost of taxes and duties would be $73.74.

If you were to place an order with the above quantities the total cost to you would be $420.01.

21 maj 2011
    Tusen tack för svar! Och vad "billig" frakten blev! Kollade med mannens UPS-konto de har på företaget igår och de har bra rabatt, och det skulle bli över 530 dollar! Men även om 250 dollar inkl skatten är billigare så är det ändå galet dyrt...

Billigare att flyga över och hämta dem själv! (Flyger business NY tur och retur för 2500 med min sas-väninna..) Får bli en NY-resa i maj istället och köpa direkt i deras butik på Times Square tror jag
  • Debe

Tittij- sen så tillkommer ju tull också utöver frakt och skatt så det blir nog lite dyrare än så. Tyvärr. Så att åka dit och köpa dem på plats låter ju mycket bättre!

• AnnC81

Det slutade med att vi inte beställde så mycket, utan "bara" 6 st 7 Oz påsar, då blev frakten via shipito till Sverige bara 20 nånting dollar. Och eftersom man skriver sin egen tulldeklaration så blev det ingen tull på det heller ;) (det ÄR ju faktiskt en gåva!) åka till NY låter annars ännu roligare, jag var där i höstas men då hade jag tyvärr inte kommit på iden med m&m ännu :)

21 maj 2011
  • Aasa81

Vi köpte chockladdrageer i samma färger som vårt tema på ebay för 200 kr.

Svar på tråden Vilket godis använder ni?