Vilket godis använder ni?
Hej!
jag har gjort små askar som även kommer att fungera som namnskyltar! Men den stora frågan är nu vilket godis jag ska fylla dom små askarna med. Vad har ni använt för godis? Förslag?
Hej!
jag har gjort små askar som även kommer att fungera som namnskyltar! Men den stora frågan är nu vilket godis jag ska fylla dom små askarna med. Vad har ni använt för godis? Förslag?
Ah blir såå godissugen nu när jag läser allas inlägg!
Jag har varit helt inne på att köpa lite läckrare tryfflar, men kanske blir lite för dyrt, får se.
Eller så blir det hemgjorda kolor som jag lägger på ett smörpapper som jag stansar ut.
Men att doppa dem i choklad blir nog svårt då ren blockchoklad smälter 10ggr fortare än "processerad" choklad.
Kanske gör tryfflar, fryser in dem och sen lägger i dem frysta i askarna på morgonen så de blir lagom mjuka. Äh jag vet inte. Choklad blir det iaf!!
Jag har köpt dessa askar från etsy.com, men är osäker på om jag ska köpa de vita ist för att jag tror att stolarna på herrgården är knallblå, kan bli lite mycket färger. Ska kolla när jag åker ut dit om ett par helger.
De vita är från myheart.se och kostar bara 4 kr st! De har namnplaceringshållare i sig!
Vi har också beställt M&M's, ett tips till de som ska beställa om ni vill spara in lite cash... använd en forward mail adress (exempelvis www.shipito.com), dvs man skaffar en adress i USA (som är som ett lager) sen skickas det vidare till dig därifrån. För fraktkostnaden är tyvärr skyhög om man ska få M&M till att skicka det till Sverige :/
Det kan kännas lite bökigt, men vi sparade säkert nån tusenlapp på detta. Så ett tips bara ;)
Jag kan hjälpa er med vad frakten för en 5lb påse skulle bli om man skickar via M&M:
The total price for (1) 5lb.bag of Personalized My M&M’s is $149.99.
The total shipping cost if you were to place this order would be $196.28.
The approximate cost of taxes and duties would be $73.74.
If you were to place an order with the above quantities the total cost to you would be $420.01.
The total price for (1) 5lb.bag of Personalized My M&M’s is $149.99.
The total shipping cost if you were to place this order would be $196.28.
The approximate cost of taxes and duties would be $73.74.
If you were to place an order with the above quantities the total cost to you would be $420.01.
Hoodilady- de rosa askarna är ju underbara! Blir nog supersnyggt med knallblåa stolar
Tittij- sen så tillkommer ju tull också utöver frakt och skatt så det blir nog lite dyrare än så. Tyvärr. Så att åka dit och köpa dem på plats låter ju mycket bättre!
Det slutade med att vi inte beställde så mycket, utan "bara" 6 st 7 Oz påsar, då blev frakten via shipito till Sverige bara 20 nånting dollar. Och eftersom man skriver sin egen tulldeklaration så blev det ingen tull på det heller ;) (det ÄR ju faktiskt en gåva!) åka till NY låter annars ännu roligare, jag var där i höstas men då hade jag tyvärr inte kommit på iden med m&m ännu :)
Vi köpte chockladdrageer i samma färger som vårt tema på ebay för 200 kr.