• Höstbröllop 2011

Romantiska, gärna ovanliga, ringar - Bildtråd

Jag vill ha bilder på de mest romantiska ringarna ni kan tänka er! Jag behöver inspiration till min vigselring och vill inte ha nån typ "Schalins" eller annan vanlig ring som var och varannan har på fingret.

Jag skriver inte vad just jag menar med "romantiska ringar" eftersom det är en definitionsfråga och också en fråga om personlig smak. Det är upp till var och en att lägga upp bilder på den ring de själva tycker stämmer in på beskrivningen.

• Svar på tråden Romantiska, gärna ovanliga, ringar - Bildtråd
  • Kattpoet

Hade man haft råd hade jag nog bett om att få en  skruv och en mutter ring gjord, min make hade älskat det.

• Merrick

Min förlovningsring ser ut som den här:  (fast med lite större sten och mjukare rundning på insidan)

Vill ha den här!!!

eller (den med sten)

• Anna Maria

Min förlovningsring (som är beställd) kommer att vara handgjord i silver och guld, som denna,
    fast med en vit topas istället. Efter egen design, gjord av Jennifer Surine (Bend the Fish på etsy).

För mig är den unik och superromantisk. :)

A & S
  • förlovadflicka

Anna Maria: Helt underbar :D

• Anna Maria
    förlovadflicka skrev 2011-04-24 21:47:35 följande:
    Anna Maria: Helt underbar :D
    Tack! :D
    A & S
  • Janqvist

Här är min ring. Vitguld med 75 st pluttiga diamanter!
    Alldeles underbar tycker jag :)

Den var betydligt dyrare än min tänkta budget, men ja resonerade som så, att ringen ska man ju använda ALLA dagar RESTEN (förhoppningsvis!) av sitt liv! Så då lägger ja hellre lite extra på den, å snålar in på nånting annat :)
  • Happy72

Har ingen bild på ringen men romantiskt är det...Min blivande man har valt ut ring åt mig som jag inte får se förrens i kyrkan.....han vet på ett ungefär vad jag vill ha och inte. Det enda jag vet är att den är handgjord och att det bara finns en som den. DET tycker jag är romantiskt!!

• Nephele

Men vad tusan! Har försökt lägga in bild två gånger nu, men det blir helt blankt?! Provar väl att skriva enbart text en gång då... Isf finns iaf bild i mitt galleri.

• Oniq
    Eireann skrev 2011-04-25 20:27:26 följande:
    Men vad tusan! Har försökt lägga in bild två gånger nu, men det blir helt blankt?! Provar väl att skriva enbart text en gång då... Isf finns iaf bild i mitt galleri.
    Är inte det en sk claddagh?
  • Kattpoet

Japp claddagh  enligt mannen min.  
    Nu kommer jag dock inte ihåg hur man ska vända  ringen för att visa att man är tagen.
    Dottern har en, jag kan fråga henne. 

• Oniq

Hjärtspetsen mot hjärtat tror jag att det var. Dvs, mot 'knogen'.

• Smuppra

TCOL Fantasy k957. Min och MBs förlovningsringar (jag har tagit bilderna). Det är en fläta som går runt hela ringen och aldrig upphör. Vi ser det som att vi är sammanflätade och det finns ingen ände på vår kärlek Vi tycker de är ovanliga (inte sett någon annan ha dem) och romantiska. Lite kluriga att finna passande vigselring dock, men nu är också den funnen!
Svar på tråden Romantiska, gärna ovanliga, ringar - Bildtråd