Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-16 00:03:22 följande:
Hehe, jag gör likadant och ändrar mej från dag till dag, det är hopplöst! För som du säger, hur i hela friden ska man då kunna hitta någon ring att trivas med hela livet??
Jag har provat den ringen från Schalins, tycker den glittrar fint men har kommit fram till att jag vill ha en kupad ring för det känns mjukare runt fingret. Det har jag iaf bestämt mej för

Men som sagt, den ringen är fin tack vare att den har så många stenar och de är i olika storlek, det gör ju att det händer lite mer i den

Du kanske kan gå till en guldsmed och be att dom gör en sån ring fast kupad eller halvkupad?
Och du, du vet när du hittat rätt, en dag ser du den, ringen med stort R!
Jag kollade runt väldigt mycket innan jag hittade rätt, jag provade många ringar i mååånga olika affärer och surfade runt vansinnigt mycket innan jag hittade den ringen som är "jag".
Sen är det lite svårare för mig eftersom jag har astma och allergier och jag vågar inte chansa med material, skulle gråta mig helt fördärvad om jag fick besvär av ringen och inte kunde använda den.
Jag ville dessutom ha en ganska bred förlovningsring och ju bredare ring desto större risk för besvär (eftersom det är mer ring- mer material som ligger mot huden hela tiden ju bredare ring man har, plus att det blir ju lite varmt och fuktigt under ringen, speciellt sommartid). Jag vågade inte ens chansa och ta sånt guld som ska vara "allergisäkert" - bioguld eller vad det nu heter,jag är så himla känslig och har provat "allergisäkra" material förr och blivit besviken

Så det var en utmaning att hitta ett bra "allergisäkert" material som jag tyckte var fint och som en guldsmed kunde göra min drömring av.
Men som sagt, du kommer hitta din ring, jag lovar! Om jag kan hitta en ring som jag älskar och som jag tycker är finast i världen, då kan ni andra också hitta rätt