• Höstbröllop 2011

Romantiska, gärna ovanliga, ringar - Bildtråd

Jag vill ha bilder på de mest romantiska ringarna ni kan tänka er! Jag behöver inspiration till min vigselring och vill inte ha nån typ "Schalins" eller annan vanlig ring som var och varannan har på fingret.

Jag skriver inte vad just jag menar med "romantiska ringar" eftersom det är en definitionsfråga och också en fråga om personlig smak. Det är upp till var och en att lägga upp bilder på den ring de själva tycker stämmer in på beskrivningen.

• Svar på tråden Romantiska, gärna ovanliga, ringar - Bildtråd
  • Agape

Måste dock förminska den lite.

• Amejuli
    Agape skrev 2011-03-30 17:21:19 följande:
    Hade först tänkt göra en ring hos en guldsmed men föll pladask för min blivande vigselring när jag såg den på ett auktionshus... www.brollopstorget.se/hem/agape/gallery/phpsi...
    Åh vad fin! Förstår att du föll för den!
  • Mertzi
    Amejuli skrev 2011-03-26 23:47:50 följande:
    Åh, vad svårt det är att bestämma sig. Funderar lite på ringar i de här stilarna nu. Två av dem är lite för dyra men tror det går att göra billigare med lite modifieringar vad gäller diamantstorlek och sen gå till en guldsmed som kan göra dem åt mid. Är det någon som har koll på vad guldsmeder brukar ta för själva jobbkostnaden på ringar av den här typen?

Vilka fina!
    Älskar den översta!
    Var hittade du dessa?
  • Gwennie

Blev helt såld på de lite tunnare titanringarna med vita safirer här. Skulle inte våga köpa en; är rädd att jag kanske inte tycker att den är lika häftig när jag är 67 eller nåt... och mycket smuts kan samlas i alla små prång...:P Men just nu, vackert :)

• Oniq
    Gwennie: VAR har du hittat dom?!?
  • TheD
    Gwennie skrev 2011-04-11 20:44:24 följande:
    Blev helt såld på de lite tunnare titanringarna med vita safirer här. Skulle inte våga köpa en; är rädd att jag kanske inte tycker att den är lika häftig när jag är 67 eller nåt... och mycket smuts kan samlas i alla små prång...:P Men just nu, vackert :)

Ooohhhh me like! Inte som vigselring för min del men som vardagsring/fest :) Jag skriver frågan jag också:
    Var har diu hittat dessa?
Svar på tråden Romantiska, gärna ovanliga, ringar - Bildtråd