• Höstbröllop 2011

Romantiska, gärna ovanliga, ringar - Bildtråd

Jag vill ha bilder på de mest romantiska ringarna ni kan tänka er! Jag behöver inspiration till min vigselring och vill inte ha nån typ "Schalins" eller annan vanlig ring som var och varannan har på fingret.

Jag skriver inte vad just jag menar med "romantiska ringar" eftersom det är en definitionsfråga och också en fråga om personlig smak. Det är upp till var och en att lägga upp bilder på den ring de själva tycker stämmer in på beskrivningen.

• Svar på tråden Romantiska, gärna ovanliga, ringar - Bildtråd
  • Höstbröllop 2011
    Amejuli skrev 2011-03-15 22:30:24 följande:
    Ja men precis. Tyvärr kan jag inte ha dem i kedja ens då inga smycken gäller av hygieniska skäl. (läkare)
    Men jag skulle nog ångra mig rejält om jag inte skaffade mig det jag ville ha så det får nog bli lite mer än en enkel iaf. Man får helt enkelt acceptera att man inte alltid kan förebygga alla risker Flört

Och ditt tänk kring i-landsproblem tycker jag låter bra. Man får ju nästan dåligt samvete ibland när pengarna rullar. Men som du säger Det blir ju inte bättre av att man grämer sig över det. Man får helt enkelt bestämma sig. Glad

Vad är du sugen på för stil på din ring? Har du några idéer att bygga på eller börjar du helt från noll?
    Jaha, nej då förstår jag. Men som sagt du ska nog köra på den du verkligen vill ha för annars ångrar du dej säkert bara, det hade jag iaf gjort Flört

Jag vill ha en gammaldags romantisk ring i vitguld och det ska vara vita stenar i den. Har funderat på om jag skulle ha nån form av hjärta eller blomma också men det beror helt på utformningen för jag vill absolut inte ha den för "prålig" eller barnslig. Sen ska man ju ha den väldigt länge, förhoppningsvis hela livet, och då får det heller inte vara en allt för knasig ring utan mer en som kan passa lika bra idag som när jag är 75 år! Jag har inga problem med om det skulle vara en begagnad ring men i nuläget lutar det åt att jag lämnar in bilder till guldsmeden så gör han en specialdesignad ring till mej. Tror det är enda sättet för mej att bli helt nöjd Tungan ute
  • Höstbröllop 2011
    hernameispekka skrev 2011-03-15 22:31:45 följande:

Den med rubin funderar jag på :)
    Oj det är verkligen vågat! En riktigt "kunglig" ring Glad
  • Höstbröllop 2011
    Wintercandles skrev 2011-03-15 22:27:04 följande:

Tycker den här från sandberg är såå söt. Funderar bara på hur länge fästena till stenarna verkligen sitter där.
    Väldigt fina stenar! Sitter fästena löst runt ringen eller är det bara som det ser ut?
  • Höstbröllop 2011
    frallan skrev 2011-03-15 22:32:55 följande:

Enstens ringen är nog den snyggaste ringen jag sett, men inget jag någonsin skulle ha råd med fast drömma kan man ju alltid! Nu ville du kanske inte ha en ring som stack ut och fastnade på saker, men det är min idé om romantisk ring

Den ÄR romantisk och det har jag märkt att många av de "utstickande" ringarna är, väldigt fin Glad
  • hernameispekka
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-15 22:37:20 följande:
    Oj det är verkligen vågat! En riktigt "kunglig" ring Glad
    Älskar den verkligen :) Dock får det bli en mindre version eftersom tja... alla har inte budjet som Diana :P
  • Höstbröllop 2011
    hernameispekka skrev 2011-03-15 22:40:15 följande:
    Älskar den verkligen :) Dock får det bli en mindre version eftersom tja... alla har inte budjet som Diana :P
    Hehe nej alla har ju inte det ;) Men jag skulle nog ändå föredra den mindre eftersom den ska sitta där varenda dag och en så stor som Diana har på bilden skulle nog lätt bli ivägen :)
  • hernameispekka
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-15 22:42:33 följande:
    Hehe nej alla har ju inte det ;) Men jag skulle nog ändå föredra den mindre eftersom den ska sitta där varenda dag och en så stor som Diana har på bilden skulle nog lätt bli ivägen :)
    Också en anledning :P Att man lyfter och gör saker själv ;)
  • Höstbröllop 2011
    hernameispekka skrev 2011-03-15 22:44:12 följande:
    Också en anledning :P Att man lyfter och gör saker själv ;)
    Precis ;)
  • hernameispekka
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-15 22:47:51 följande:
    Precis ;)
    Men den är ljuuuuuvlig :) Och jag tycker den är riktigt romantisk :)
  • Amejuli
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-15 22:36:06 följande:
    Jaha, nej då förstår jag. Men som sagt du ska nog köra på den du verkligen vill ha för annars ångrar du dej säkert bara, det hade jag iaf gjort Flört

Jag vill ha en gammaldags romantisk ring i vitguld och det ska vara vita stenar i den. Har funderat på om jag skulle ha nån form av hjärta eller blomma också men det beror helt på utformningen för jag vill absolut inte ha den för "prålig" eller barnslig. Sen ska man ju ha den väldigt länge, förhoppningsvis hela livet, och då får det heller inte vara en allt för knasig ring utan mer en som kan passa lika bra idag som när jag är 75 år! Jag har inga problem med om det skulle vara en begagnad ring men i nuläget lutar det åt att jag lämnar in bilder till guldsmeden så gör han en specialdesignad ring till mej. Tror det är enda sättet för mej att bli helt nöjd Tungan ute
    Nej men då tycker jag du ska gå till en guldsmed. Själv har jag inte så bra fantasi. Tungan ute
    Men om du är inne på gammaldags och vitt guld med vita diamanter så tänker jag att du kanske kan hämta inspiration hos pantbankens webbutik och pantsuktioner. Många fina bilder på gamla ringar!!! Glad

http://www.pantbanken.se/scripts/f2page.php?fritext=&f_Typ=Smycken_9_ringar&pris_min=&pris_max=&length=20&kontor=&u_id=42&fran_form=1

Hoppas du får precis det du vill ha!
Svar på tråden Romantiska, gärna ovanliga, ringar - Bildtråd