Amejuli skrev 2011-03-15 22:15:49 följande:
Ja precis. Jag tycker det ska fungera praktiskt också. Samtidigt vill jag ha något som iaf sticker ut lite. Behöver inte vara extrem på något sätt men något som känns lite jag liksom.
Ett annat problem jag har är att jag inte får använda ringar i mitt yrke, varför jag ibland funderar på om jag borde ha enklare ringar så det inte blir så dyrt om de skulle bli stulna från omklädningsskåp och så. (Jag vill gärna ha med mig dem resten av dagen och inte bara bära dem på hemmaplan...) Men samtidigt skulle det kännas lite tråkigt också. Kanske lite i-landsproblem, men det är verkligen inte lätt att bestämma sig!
Precis så tänker jag också, det ska sticka ut men ändå inte

Vill att min ring ska
kännas som en "riktig" vigselring, annars får det vara! Jag vill liksom uppfylla den där barndomsdrömmen om en prinsessring, som inte nödvändigtvis behöver vara en klassisk solitärring utan snarare bara en ring som ger mej
känslan av att vara lite som en prinsessa
Men kan du inte ha dem i en kedja runt halsen då du jobbar? Det borde du väl få? Så behöver du inte vara rädd att de blir stulna. I-landsproblem ja, det har jag tänkt mycket nu när jag planerar och sliter mitt hår. Så många tusenlappar som far iväg på en dags fest och jag gnäller över detaljer. Men samtidigt så blir inte världen en bättre plats för att jag deppar ihop heller, jag försöker tänka så!