• Höstbröllop 2011

Romantiska, gärna ovanliga, ringar - Bildtråd

Jag vill ha bilder på de mest romantiska ringarna ni kan tänka er! Jag behöver inspiration till min vigselring och vill inte ha nån typ "Schalins" eller annan vanlig ring som var och varannan har på fingret.

Jag skriver inte vad just jag menar med "romantiska ringar" eftersom det är en definitionsfråga och också en fråga om personlig smak. Det är upp till var och en att lägga upp bilder på den ring de själva tycker stämmer in på beskrivningen.

• Svar på tråden Romantiska, gärna ovanliga, ringar - Bildtråd
  • Semlorna

Mina ringar. Den med stenar är från 30-talet och för mig är den både romantisk och ovanlig. Älskar formen på skenan, den är avsmalnande in mot stenen för att sen rundas ut och smalna av igen på undersidan. Som en upp och nervänd droppe eller ett blad på var sida om stenarna  (kanske inte syns på bra på bild). Hittade den i antikaffär i berlin.

Mitt tips är att titta i antikaffärer utöver pantbankerna. Finns mycket vackert och unikt där. I större städer åtminstånde borde det finnas antikaffärer med enbart smycken. Vet iaf att det finns flera i göteborg.

• Höstbröllop 2011
    prinsessanogrodan skrev 2011-03-16 09:49:24 följande:
    Du kanske kan gå till en guldsmed och be att dom gör en sån ring fast kupad eller halvkupad?
    Och du, du vet när du hittat rätt, en dag ser du den, ringen med stort R!
    Jag kollade runt väldigt mycket innan jag hittade rätt, jag provade många ringar i mååånga olika affärer och surfade runt vansinnigt mycket innan jag hittade den ringen som är "jag".
    Sen är det lite svårare för mig eftersom jag har astma och allergier och jag vågar inte chansa med material, skulle gråta mig helt fördärvad om jag fick besvär av ringen och inte kunde använda den.
    Jag ville dessutom ha en ganska bred förlovningsring och ju bredare ring desto större risk för besvär (eftersom det är mer ring- mer material som ligger mot huden hela tiden ju bredare ring man har, plus att det blir  ju lite varmt och fuktigt under ringen, speciellt sommartid). Jag vågade inte ens chansa och ta sånt guld som ska vara "allergisäkert" - bioguld eller vad det nu heter,jag är så himla känslig och har provat "allergisäkra" material förr och blivit besviken   Så det var en utmaning att hitta ett bra "allergisäkert" material som jag tyckte var fint och som en guldsmed kunde göra min drömring av.
    Men som sagt, du kommer hitta din ring, jag lovar! Om jag kan hitta en ring som jag älskar och som jag tycker är finast i världen, då kan ni andra också hitta rätt
    Jo jag har kontakt med en guldsmed som ska göra min ring, nu ska jag bara hitta på en ring jag vill ha också Flört 

Förstår att det måste varit svårt för dej att hitta din ring, vad skönt att du fann den till slut! Har du nån bild på den?
  • Höstbröllop 2011
    Semlorna skrev 2011-03-16 10:18:48 följande:
    Mina ringar. Den med stenar är från 30-talet och för mig är den både romantisk och ovanlig. Älskar formen på skenan, den är avsmalnande in mot stenen för att sen rundas ut och smalna av igen på undersidan. Som en upp och nervänd droppe eller ett blad på var sida om stenarna  (kanske inte syns på bra på bild). Hittade den i antikaffär i berlin.

Mitt tips är att titta i antikaffärer utöver pantbankerna. Finns mycket vackert och unikt där. I större städer åtminstånde borde det finnas antikaffärer med enbart smycken. Vet iaf att det finns flera i göteborg.

Jättevackra ringar! Jag bor i en liten håla men ska försöka ta mej till en större stad vid tillfälle och kolla nån antikaffär. Hoppas jag har tur som dej och hittar några gamla vackra ringar! Skrattande 
  • Amejuli
    Semlorna skrev 2011-03-16 10:18:48 följande:

Oerhört vackra!!! Ja antik affärerna är också en "guldgruva". Tungan ute Kan tipsa er som bor i sthlm att det finns en br i gamla stan i backen upp mot storkyrkan.
  • prinsessanogrodan
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-16 10:35:34 följande:
    Jo jag har kontakt med en guldsmed som ska göra min ring, nu ska jag bara hitta på en ring jag vill ha också Flört 

Förstår att det måste varit svårt för dej att hitta din ring, vad skönt att du fann den till slut! Har du nån bild på den?
    Det finns bild på sidan 3 i mitt galleri, den som är på vänstra sidan fast den har en ljusare blankare yta, mer som den ringen som är högra sidan på samma sida fast ljusare... och så har min fler stenar och den ska matchas med en smalare alliansring. Ringen ser liksom mer grå och mörk ut på bilden än vad det är i verkligheten, i verkligheten ser den mer ut som vitt guld fast det är inte vitt guld utan titan (det enda materialet jag vågar lita på, titan är ju det man gör tex tandproteser av och så kan operera in proteser av titan i människokroppen, så det materialet kan jag lita på )
    Jag trodde aldrig att jag skulle kunna få mina drömringar i ett material jag älskar... Jag har alltid gillat titan (när vi läste kemi och biologi i skolan tyckte jag att det var ett spännade material just för att människokroppen tolererar det så bra att det går att operera in i kroppen utan risk för avstörning...coolt att en metall kan bli som en del av ens kropp) men innan jag började titta efter ringar hade jag ingen aning om att man gjorde smycken av det.
  • Amejuli

antikaffärerna (var tvungen att rätta till min egna särskrivning Tungan ute)

• Semlorna
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-16 10:36:54 följande:
    Jättevackra ringar! Jag bor i en liten håla men ska försöka ta mej till en större stad vid tillfälle och kolla nån antikaffär. Hoppas jag har tur som dej och hittar några gamla vackra ringar! Skrattande 
    Tack, roligt att höra att fler tycker om den. Att leta ring kan vara en bra ursäkt att ta en weekend till berlin?!
  • Höstbröllop 2011
    Semlorna skrev 2011-03-16 10:57:50 följande:
    Tack, roligt att höra att fler tycker om den. Att leta ring kan vara en bra ursäkt att ta en weekend till berlin?!
    Hehe, jo om vi inte hade haft en liten nyfödd dotter här hemma skulle det vart det Tungan ute Skulle ha tänkt på det när vi var i New York... lätt att vara efterklok!
  • Höstbröllop 2011
    prinsessanogrodan skrev 2011-03-16 10:48:40 följande:
    Det finns bild på sidan 3 i mitt galleri, den som är på vänstra sidan fast den har en ljusare blankare yta, mer som den ringen som är högra sidan på samma sida fast ljusare... och så har min fler stenar och den ska matchas med en smalare alliansring. Ringen ser liksom mer grå och mörk ut på bilden än vad det är i verkligheten, i verkligheten ser den mer ut som vitt guld fast det är inte vitt guld utan titan (det enda materialet jag vågar lita på, titan är ju det man gör tex tandproteser av och så kan operera in proteser av titan i människokroppen, så det materialet kan jag lita på )
    Jag trodde aldrig att jag skulle kunna få mina drömringar i ett material jag älskar... Jag har alltid gillat titan (när vi läste kemi och biologi i skolan tyckte jag att det var ett spännade material just för att människokroppen tolererar det så bra att det går att operera in i kroppen utan risk för avstörning...coolt att en metall kan bli som en del av ens kropp) men innan jag började titta efter ringar hade jag ingen aning om att man gjorde smycken av det.
    Fin den är! Spännande att det är så nära till erat bröllop, jag tycker vi har nära och vi gifter oss i september
  • prinsessanogrodan
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-16 11:04:23 följande:
    Fin den är! Spännande att det är så nära till erat bröllop, jag tycker vi har nära och vi gifter oss i september
    Jo, det är nära nu Börjar bli nervös fast på ett bra sätt, tror jag
Svar på tråden Romantiska, gärna ovanliga, ringar - Bildtråd