• Lillia
    Äldre 25 Jan 19:19
    17573 visningar
    82 svar
    82
    17573

    TEMA Bröstoperationer

    Hej alla ni som precis som jag är intresserad av skönhet - däribland bröst - och som gjort, ska  eller funderar på att göra en bröstoperation! Jag tänkte det skulle vara kul att starta en ny tråd i ämnet (hoppas det inte redan finns en för då får ni hänvisa mig dit

    Själv funderar jag mer och mer på att förstora brösten. Nu är jag en liten A och skulle gärna kunna tänka mig att få riktiga bröst. Har tittat på VK och tycker bilderna på deras hemsida är helsnygga!

    Är det någon mer som opererat sig på VK? Hur upplever ni resultatet? Valde ni anatomiska och hur känns det? Kan ni känna att det är era egna nya tuttisar nu? Vad tycker era män/killar? Det är inga problem om man vill ligga och mysa ihop med sin kille, alltså att de känns för hårda eller att det känns konstigt eller obekvämt? Oj , jag har så mycket frågor!!!
     

  • Svar på tråden TEMA Bröstoperationer
  • shakyn­ose
    Äldre 25 Feb 14:49
    #71
    23juli2011 skrev 2011-02-25 10:56:11 följande:
    Hej ! Min syster  gifter sig i september men  är helt besatt av att fixa sina bröst efter 4 graviditeter nu. Du sa att det tar några månader för att de blir mjuka och fina igen. Är det inte för sent att op sig nu om man vill vara fin i september? Ser de blå ut från början?  Vågar man springa i en urringing hur som helst? Åh vad många frågor det blev. Hoppas du har lust att svara:)
    Nej, det är inte för sent om allt går bra. Beroende på vilken typ av ingrepp såklart, men hon borde kunna ha "färdiga" bröst om hon opar sig nu i början av sommaren tex. Om hon går till en seriös kirurg på en konsultation så kommer hon eller han att ge ett ärligt svar om vad som är möjligt och inte. Visst stämmer det att de arbetar med vinst som syfte, men de flesta vill kunna driva sina verksamheter på lång sikt utan en massa HSAN-anmälningar och dålig publicitet. Om man är osäker på valet, så kan man vända sig till just HSAN och kolla vilka anmälningar kirurgen har. Där skall också påpekas att de flesta som utövar medicin på något sätt får någon anmälning på sig under sin karriär, så det finns knappast någon som är helt fläckfri, men om en läkare har många "prickar" i sitt register så bör man tänka efter en gång till.

    Angående din fråga: Vad menar du med "springa i urringning hur som helst"? Att man kan gå utan behå?
    Där kan det också skilja från kirurg till kirurg, då alla har egna idéer om hur man ska bete sig efteråt för att få ett så perfekt resultat som möjligt, men jag har för mig att jag kunde börja använda vanlig behå efter två-tre månader nåt sånt. Push-up har jag knappt använt alls sedan min operation, vill jag vara extra fin så går jag helt utan behå, hehe... 
  • 23juli­2011
    Äldre 25 Feb 15:25
    #72
    shakynose skrev 2011-02-25 14:49:12 följande:
    Nej, det är inte för sent om allt går bra. Beroende på vilken typ av ingrepp såklart, men hon borde kunna ha "färdiga" bröst om hon opar sig nu i början av sommaren tex. Om hon går till en seriös kirurg på en konsultation så kommer hon eller han att ge ett ärligt svar om vad som är möjligt och inte. Visst stämmer det att de arbetar med vinst som syfte, men de flesta vill kunna driva sina verksamheter på lång sikt utan en massa HSAN-anmälningar och dålig publicitet. Om man är osäker på valet, så kan man vända sig till just HSAN och kolla vilka anmälningar kirurgen har. Där skall också påpekas att de flesta som utövar medicin på något sätt får någon anmälning på sig under sin karriär, så det finns knappast någon som är helt fläckfri, men om en läkare har många "prickar" i sitt register så bör man tänka efter en gång till.

    Angående din fråga: Vad menar du med "springa i urringning hur som helst"? Att man kan gå utan behå?
    Där kan det också skilja från kirurg till kirurg, då alla har egna idéer om hur man ska bete sig efteråt för att få ett så perfekt resultat som möjligt, men jag har för mig att jag kunde börja använda vanlig behå efter två-tre månader nåt sånt. Push-up har jag knappt använt alls sedan min operation, vill jag vara extra fin så går jag helt utan behå, hehe... 
    Tusen tack för ditt svar. Vi har nu kontaktat Peter från Citadellklinikens. Skickade lite bilder och beskrivning på vad hon vill ha.  Nu hoppas vi att han svara fort och att det inte kommer att kosta skjortan:)
  • shakyn­ose
    Äldre 25 Feb 15:53
    #73
    23juli2011 skrev 2011-02-25 15:25:10 följande:
    Tusen tack för ditt svar. Vi har nu kontaktat Peter från Citadellklinikens. Skickade lite bilder och beskrivning på vad hon vill ha.  Nu hoppas vi att han svara fort och att det inte kommer att kosta skjortan:)
    Bra val! Jag är verkligen nöjd med mitt val av Kirurg!
  • Nova81
    Äldre 27 Feb 15:38
    #74

    Hejsan!

    Jag har gjort ett bröstlyft och inlägg av gelehallon för 17 veckor sen, även stor bukplastik (sytt ihop bukmuskler) och fettsugning.
    Kirurgen var Peter Cosmo på Citadell kliniken.

    Jag har gått ner 40kg, hade väldigt olika stora bröst och dom hängde. Huden hade inte hängt med under viktminskningen.
    Ett rent helvete att köpa kläder. Byxor  och bh va värst. Satt byxorna snyggt i ben och över rumpa så kunde jag inte knäppa dom i midjan osv... jobbigt :(
    Drog mig för att gå ut en kväll eftersom inga kläder satt snyggt, visst kunde jag dölja det i vissa kläder men vill kunna ha på mig ett linne på sommaren utan att behöva känna mig obekväm och hela tiden tänka på hur man tex satt för att det skulle kunna döljas på bästa sätt.
    Kände att jag inte vill ha det så mer, vill inte behöva ha såna bekymmer. Fyller 30 detta året.
    Mådde så dåligt, speciellt pga brösten. Att inte kunna visa mig inför min kille och behöva "gömma" mig.
    Inte nån höjdare för sexlivet precis.
    Att köpa bh va en ren plåga. Hade så stor skillnad (D-kupa i ena och B-kupa i andra) och häng. Passade ena bröstet i kupan så ramlade det andra utanför och tvärtom.

    Så nej! Jag ångrar inte att jag la mig på operationsbordet.
    Gjorde detta för min egen skull, finns så mycket annat i livet än att ha dessa bekymmerna.

  • shakyn­ose
    Äldre 27 Feb 19:55
    #75
    Nova81 skrev 2011-02-27 15:38:17 följande:
    Hejsan!

    Jag har gjort ett bröstlyft och inlägg av gelehallon för 17 veckor sen, även stor bukplastik (sytt ihop bukmuskler) och fettsugning.
    Kirurgen var Peter Cosmo på Citadell kliniken.

    Jag har gått ner 40kg, hade väldigt olika stora bröst och dom hängde. Huden hade inte hängt med under viktminskningen.
    Ett rent helvete att köpa kläder. Byxor  och bh va värst. Satt byxorna snyggt i ben och över rumpa så kunde jag inte knäppa dom i midjan osv... jobbigt :(
    Drog mig för att gå ut en kväll eftersom inga kläder satt snyggt, visst kunde jag dölja det i vissa kläder men vill kunna ha på mig ett linne på sommaren utan att behöva känna mig obekväm och hela tiden tänka på hur man tex satt för att det skulle kunna döljas på bästa sätt.
    Kände att jag inte vill ha det så mer, vill inte behöva ha såna bekymmer. Fyller 30 detta året.
    Mådde så dåligt, speciellt pga brösten. Att inte kunna visa mig inför min kille och behöva "gömma" mig.
    Inte nån höjdare för sexlivet precis.
    Att köpa bh va en ren plåga. Hade så stor skillnad (D-kupa i ena och B-kupa i andra) och häng. Passade ena bröstet i kupan så ramlade det andra utanför och tvärtom.

    Så nej! Jag ångrar inte att jag la mig på operationsbordet.
    Gjorde detta för min egen skull, finns så mycket annat i livet än att ha dessa bekymmerna.
    En till med cosmoboobs! Hoppas att allt läker fint!
  • Nova81
    Äldre 27 Feb 22:43
    #76

    Yes!   Även kallad bröstguden hehe

    Såg att jag skrivit fel. Det är 13 veckor sen min op, inte 17v.
    Tack! Det läker fint

    Har inte läst hela tråden.... Du har opats va?  längesen? är du nöjd?


     

  • shakyn­ose
    Äldre 28 Feb 08:55
    #77
    Nova81 skrev 2011-02-27 22:43:42 följande:

    Yes!   Även kallad bröstguden hehe

    Såg att jag skrivit fel. Det är 13 veckor sen min op, inte 17v.
    Tack! Det läker fint

    Har inte läst hela tråden.... Du har opats va?  längesen? är du nöjd?


     


    Ja, jag har haft mina ett par år nu. Jättenöjd, glad varje dag för att jag gjorde det.
  • Nova81
    Äldre 28 Feb 14:16
    #78
    shakynose skrev 2011-02-28 08:55:56 följande:
    Ja, jag har haft mina ett par år nu. Jättenöjd, glad varje dag för att jag gjorde det.
    Kul att höra att du är nöjd!
  • duochj­agmotv­ärlden
    Äldre 28 Feb 20:48
    #79
    loluna skrev 2011-02-24 21:27:11 följande:
    Hej!
    Jag kommer med helt andra synpunkter... Röntgensjuksöterksa på mammografi är jag. Röngtar bröst för att upptäcka cancer, bland annat.
    Bröstcancer är inte det första man tänker på när man tänker sig skaffa inlägg eller Macrolane, MEN jag rekommenderar att tänka igenom flera gånger innan man lägger in något i brösten som inte hör dit.
    Plastikkirurgerna är säkert jätteduktiga, det tvivlar jag inte det minsta på, men ibland berättar de inte vissa saker elelr vinklar dem.
    Jag träffar dagligen kvinnor med inlägg, och tyvärr finns det komplikationer lite till och från. Framförallt blir det svårare att känna igenom brösten (för att hitta cancer) och hos en del kvinnor förändras känseln i brösten.
    Jag svarar gärna på frågor, det är bara att skicka meddelande :)
    Håller helt med! Är bröstsjuksköterska och pratade senast för inte så många dagar sedan med en riktigt ung tjej med svåra problem, med bla smärta efter en impantat operation! Vill verkligen verkligen avråda ALLA!!!
  • my heart
    Äldre 28 Feb 21:23
    #80
    duochjagmotvärlden skrev 2011-02-28 20:48:02 följande:
    Håller helt med! Är bröstsjuksköterska och pratade senast för inte så många dagar sedan med en riktigt ung tjej med svåra problem, med bla smärta efter en impantat operation! Vill verkligen verkligen avråda ALLA!!!
    men så är det väl  alltid, eller?? att det finns flera hundra som är missnöja eller har svåra promlem efter operation?!
    Det gäller ju ALLAoperationer, ingen UTAN risk så att säga!

    Alla skönhets op är ju på egen vilja och försvar, alla tankar far omkringi många år och timmar innan man utför det! Hoppas jag!

    innan jga gjorde så födde jagtvå barn och önskan och viljan levde kvar, men efter ca 10 års längtan så utförde jag det.

    Därimot hoppas man att alla förstår ATT det kan gå fel och ATT det bara är för egen skull! 
  • Aniara­4
    Äldre 28 Feb 21:45
    #81
    my heart skrev 2011-02-28 21:23:24 följande:
    men så är det väl  alltid, eller?? att det finns flera hundra som är missnöja eller har svåra promlem efter operation?!
    Det gäller ju ALLAoperationer, ingen UTAN risk så att säga!
    Ja precis, och just därför tycker i alla fall jag att man ska tänka sig för både en och två gånger innan man tar den risken om det inte är verkligt nödvändigt. För någon som Nova81 som hade lite större problem kan det vara värt risken, och jag överväger själv en bukplastik när jag gått ner mina 30-40 kilo eftersom jag redan efter 20 kilos viktminskning fått en rejäl hängbuk som inte verkar vilja dra ihop sig av sig själv. Det är inte bara en estetisk fråga utan den ger mig även t.ex. problem med att hitta kläder (inklusive brudklänningen).

    Har man normala bröst och bara tycker det vore coolt med lite rejälare doningar tycker jag VERKLIGEN att man ska betänka hur många som blir missnöjda, får smärtproblem, riskerar att missa cancer osv.
  • Helena CHIC
    Äldre 12 Apr 15:35
    #82

    Hej på er!

    Jag heter Helena Skoog och är redaktör på tidningen CHIC. Jag skriver just nu en artikel om brudar som skönhetsopererar sig inför sitt bröllop, bland annat för att det nu har kommit en tv-serie i USA där man som brud kan vinna en hel makeover och ett lyxigt drömbröllop. Nu skulle jag vilja komma i kontakt med någon som faktiskt har opererat sig inför sitt bröllop – och som är nöjd med det, eller som ångrar sig och inte alls är nöjd, jag vill gärna skildra båda sidor.

    Maila mig på helena.skoog@chic.aller.se, eller här på Bröllopstorget, om du vill vara med och berätta din historia!

    Självklart får ni vara anonyma om ni vill och vi är inte ute efter att döma någon, utan är bara intresserade av att berätta om det här fenomenet, som blir vanligare och vanligare.

    Hoppas vi hörs!

    Helena

Svar på tråden TEMA Bröstoperationer