• Lillia

TEMA Bröstoperationer

Hej alla ni som precis som jag är intresserad av skönhet - däribland bröst - och som gjort, ska  eller funderar på att göra en bröstoperation! Jag tänkte det skulle vara kul att starta en ny tråd i ämnet (hoppas det inte redan finns en för då får ni hänvisa mig dit

Själv funderar jag mer och mer på att förstora brösten. Nu är jag en liten A och skulle gärna kunna tänka mig att få riktiga bröst. Har tittat på VK och tycker bilderna på deras hemsida är helsnygga!

Är det någon mer som opererat sig på VK? Hur upplever ni resultatet? Valde ni anatomiska och hur känns det? Kan ni känna att det är era egna nya tuttisar nu? Vad tycker era män/killar? Det är inga problem om man vill ligga och mysa ihop med sin kille, alltså att de känns för hårda eller att det känns konstigt eller obekvämt? Oj , jag har så mycket frågor!!!

• Svar på tråden TEMA Bröstoperationer
  • shakynose
    Kattpoet skrev 2011-01-26 19:38:51 följande:
    Och många glömmer  hur på frestande det är för ryggen att ha en stor byst och att man måste byta ut implantaten , de är inte för evigt.
    Fast det är väldigt stor skillnad på att ha en naturligt stor byst och att ha köpebröst. Silikonbröst sitter där de sitter och belastar inte kroppen på samma sätt som naturliga bröst gör, så om du inte tänkt skaffa en H-kupa eller större så behöver du inte oroa dig för ryggproblem.

Implantat kan visst hålla för evigt nuförtiden! Vissa implantat har livstidsgaranti (mina är från Perthese och har det tex), så om du måste göra om operationen för att implantatet inte håller så bekostas det av tillverkaren. Men man ska ändå räkna med att behöva göra om en bröstoperation, man kan behöva åtgärda andra saker som ärrbildningar och dyl. men det är faktiskt inte säkert att det behövs alls. Vet en tjej som haft sina i 15 år utan minsta problem.

Jag fick göra en ärrkorrigering efter drygt ett år, men jag behövde inte betala en krona för det och jag upplevde det inte heller som särskilt besvärligt.

Man får väga uppoffringarna mot resultatet, helt enkelt, och självklart skall man vara realistisk.
  • shakynose

Jag har som sagt gjort en operation, men mina förutsättningar var lite annorlunda:

Hela tonåren hade jag stora, tunga bröst och tyckte att det var jättejobbigt. I tjugoårsåldern hände massor med kroppen; allt omfördelades och jag blev i princip platt förutom skinnpåsarna som blev kvar. Jättetrist att se ut som en nittioåring när man är tjutre tänkte jag och ett par år senare så gick jag äntligen till en klinik som jag blivit rekommenderad och det jag gjorde var helt enkelt att följa råden från kirurgen: Lyft + små runda implantat, och nu är min tuttisar helt perfekta! Dom är mjuka och gosiga men tillräckligt fasta för att jag ska kunna ha tubtopp utan behå ibland.
    Jag är glad varje dag för att jag gjorde min operation, och skull det behövas en till om tio år så skulle det vara värt ändå.

En sak man ska tänka på är att vanliga kupstorlekar inte riktigt gäller i detta sammanhang. Sillisar drar större kupor än de ser ut att göra, jag har t.ex. F-kupa nu men det ser mer ut som C eller möjligtvis D. Så m man säger till kirurgen att man absolut inte vill ha större än B, så kanske man ångrar sig sen.

• förlovadflicka
    shakynose skrev 2011-01-27 10:04:28 följande:
    Jag har som sagt gjort en operation, men mina förutsättningar var lite annorlunda:

Hela tonåren hade jag stora, tunga bröst och tyckte att det var jättejobbigt. I tjugoårsåldern hände massor med kroppen; allt omfördelades och jag blev i princip platt förutom skinnpåsarna som blev kvar. Jättetrist att se ut som en nittioåring när man är tjutre tänkte jag och ett par år senare så gick jag äntligen till en klinik som jag blivit rekommenderad och det jag gjorde var helt enkelt att följa råden från kirurgen: Lyft + små runda implantat, och nu är min tuttisar helt perfekta! Dom är mjuka och gosiga men tillräckligt fasta för att jag ska kunna ha tubtopp utan behå ibland.
    Jag är glad varje dag för att jag gjorde min operation, och skull det behövas en till om tio år så skulle det vara värt ändå.

En sak man ska tänka på är att vanliga kupstorlekar inte riktigt gäller i detta sammanhang. Sillisar drar större kupor än de ser ut att göra, jag har t.ex. F-kupa nu men det ser mer ut som C eller möjligtvis D. Så m man säger till kirurgen att man absolut inte vill ha större än B, så kanske man ångrar sig sen.
    Lärde mig idag av en i en underklädes affär att c-kupa inte är så stort alltid, det beror på vilken omkrets man har på bandet. Jag trodde verkligen att jag var en 80b men gick därifrån med en 70d!!!! Och jag är inte särskilt storbystad precis...
  • Emblas Mamma

Man gör väl precis som man själv vill tycker jag!
    Hittills är jag ganska stolt över mina vackra bröst i normal B-storlek!

Men dom är såklart lite mer slappa efter att ha ammat min dotter i 10,5 månad,
    och efter jag fått alla mina barn skulle jag faktiskt kunna TÄNKA mig att operera brösten för att lyfta upp dom och lägga in ett litet silikonimplantat för att få dom hårda och fasta igen!

Det behöver inte alls ha att göra med att man vill ha större bröst, utan bara fastare och inte hängande.

Tycker man gör precis som man vill och utan fördomar från massa andra människor, det enda råd jag har är väl faktiskt att tänka igenom det noggrant innan man gör det! Tänk ordentligt på vilken storlek man ska ha mm..

• Snigel Bee

Vill bara fråga en sak! Programmet som går på tv 4 (plastikkirurgerna) vilken klinik jobbar de på?

• förlovadflicka
    Snigel Bee skrev 2011-01-27 14:36:23 följande:
    Vill bara fråga en sak! Programmet som går på tv 4 (plastikkirurgerna) vilken klinik jobbar de på?
    Vet inte, men fy, såg det en gång, stackars människa, stod helt topless i tv, min m2b tittade förskräckt bort XD
  • shakynose
    Snigel Bee skrev 2011-01-27 14:36:23 följande:
    Akademikliniken i Stockholm.
  • shakynose

Eftersom jag verkar vara den enda här som kan svara av erfarenhet på TS frågor så tänker jag fortsätta:

Peter Cosmo på Citadellkliniken gjorde mina, och den karln är ett geni!Solig

Jag valde runda implantat för att de  var de mjukaste, mina bröst är dock inte halvklotsformade för det utan har en enligt mig mycket snygg, naturlig och lite "hängig" form. Anatomiska är aldrig jättemjuka eftersom de ska hålla sin form , men jag tror att många som är helt platta från början ofta blir rekommenderade att ta anatomiska. Jag hade ju lite egen vävnad som döljer implantaten.

Även om mina tittis är mjuka idag så tog det ett par månader för dem att bli så. I början känns det verkligen att man har implantat. Brösten är spända och det känns ovant, men med tiden så vänjer man sig.

Min kille har varit väldigt stöttande genom hela processen, och han har varit väldigt noga med att poängtera att jag dög alldeles utmärkt som jag var. Nu är han precis lika nöjd som jag!

• Fröken Kumla
    shakynose skrev 2011-01-27 10:04:28 följande:
    Jag är glad varje dag för att jag gjorde min operation, och skull det behövas en till om tio år så skulle det vara värtEn sak man ska tänka på är att vanliga kupstorlekar inte riktigt gäller i detta sammanhang. Sillisar drar större kupor än de ser ut att göra, jag har t.ex. F-kupa nu men det ser mer ut som C eller möjligtvis D. Så m man säger till kirurgen att man absolut inte vill ha större än B, så kanske man ångrar sig sen.
    Jag har också varit till Peter Cosmo (Bröstguden!) och älskar mina bröst. :) Håller med till fullo om att storleken är lite konstig när det kommer till silikontuttar. Själv har jag 65H och det ser inte ut som med än en D-kupa, max.

Min sambo har också stöttat mig i mitt beslut om att fixa tuttarna och jag var väldigt klar innan med att det var för MIN skull jag skulle göra detta, oavsett vad han tyckte om det. Sen tog det mig flera år av övervägning och efterforskning, vilket jag är så glad för att jag gjorde! I början var jag också på väg att ta det billigaste alternativet "för hur stor skillnad är det på silikontuttar och silikontuttar?". Jag är glad att jag 'hittade rätt' och hittade Cosmo som går så grymt snygga tuttar. Det är stor skillnad på de olika klinikerna och det är ett beslut man inte ska fatta utan övervägning och efterforskning.

Om nån är intresserad av att se hur de ser ut så finns de på bild på citadellas.wordpress.com (om detta räknas til reklam ber jag hemskt mycket om ursäkt och plockar bort länken på en gång!)
    ♥ 2 juli 2011 ♥
  • Vi2alltid

Jag måste lägga mig i lite med mina funderingar:

Jag har små bröst och har alltid skämts över det när jag var yngre. Sedan visade det sig att jag har gått omkring med för liten bh-storlek i alla år. Så plötsligt när en kompis till mig som jobbar i en BH-butik säger att jag ska ha två kupstorlekar större så blev jag jätteglad. Det är tydligen ganska vanligt att tjejer där ute har fel storlek. Vad säger det om oss? Jo - att vi tror att vi har mindre bröst än vad vi egentligen har!!!!

Men jag har aldrig någonsin tänkt tanken att förstora. Jag dömer ingen som funderar på det, men jag tror att man bör tänka efter mer än två gånger om det verkligen hjälper. Jag har en bekant som betalade massa pengar på att förstora brösten. Efter två år tröttnade hon och tog "tillbaka sina gamla".

De som föds med vissa "defekter" kan absolut få bättre självförtroende med hjälp av plastkirurgi. Men långt ifrån alla. Självförtroende kommer inifrån.

Jag älskar mina bröst - de är MINA. Och min man älskar dem ännu mer. Han skulle inte tycka att det var "jag" om jag förstorade mina bröst.

Svar på tråden TEMA Bröstoperationer