• Lillia

TEMA Bröstoperationer

Hej alla ni som precis som jag är intresserad av skönhet - däribland bröst - och som gjort, ska  eller funderar på att göra en bröstoperation! Jag tänkte det skulle vara kul att starta en ny tråd i ämnet (hoppas det inte redan finns en för då får ni hänvisa mig dit

Själv funderar jag mer och mer på att förstora brösten. Nu är jag en liten A och skulle gärna kunna tänka mig att få riktiga bröst. Har tittat på VK och tycker bilderna på deras hemsida är helsnygga!

Är det någon mer som opererat sig på VK? Hur upplever ni resultatet? Valde ni anatomiska och hur känns det? Kan ni känna att det är era egna nya tuttisar nu? Vad tycker era män/killar? Det är inga problem om man vill ligga och mysa ihop med sin kille, alltså att de känns för hårda eller att det känns konstigt eller obekvämt? Oj , jag har så mycket frågor!!!

• Svar på tråden TEMA Bröstoperationer
  • Smuppra
    Lillia skrev 2011-01-26 16:07:09 följande:
    Jag håller med dig, det är verkligen mycket man måste sätta sig in i om man verkligen tar tag i saken och genomför en operation och självklart får sådant aldrig vara ett impulsinfall utan man måste själv ha klart för sig varför man väljer att göra det.

Just det du skriver - att kirurgen säger att allt är riskfritt, men sedan så kanske det finns livserfarenheter som berättar annat - det är sådant man vill läsa om för att kunna göra en så balanserad bedömning som möjligt!

Jag tror det kan vara svårt för tjejer att sätta sig in i hur det är att inte ha bröst (i mitt fall nästa obefintliga) och faktiskt vilja ha det. Jag ser ut som 13 år i min kropp och visst det har haft en viss söt charm under en tid av mitt liv ,men ja, jag erkänner ärligt att jag skulle vilja se mer kvinnlig ut nu, men på ett naturligt sätt som passar mina proportioner. Det är därför jag tycker VK verkar intressant för kirurgen på den kliniken verkar ha ett öga just för sånt och säger ifrån till tjejer som vill ha bröst som är förstora till deras kropp.

Att läsa ren fakta är ju ett sätt och för det är ju www.qvinna.info  en jättebra websajt. Men som sagt, det är bra att prata med personer som verkligen genomfört en operation och få deras bild av saken också
    Jo jag förstår dig. Som yngre funderade jag på om jag kanske skulle göra en i framtiden (särskilt som jag är enda tjejen i släkten/vänskapskretsen med små bröst- jätteroligt!) men jag har förlikat mig med dem, MB tycker om dem och jag vill inte opereras igen, så det kommer inte bli någon. Men, jag har trots allt bröst även om de inte är stora och jag kan tänka mig att jag kanske inte kunnat släppa det "lika lätt" om nu de inte hade vuxit lite till...

Bilderna från VK, är det enbart från hemsidan osv eller har du sett tex någon blogg eller liknande där någon visar bilder/berättar om från förstoring hos VK? Självklart lägger ju VK upp bilder på lyckade operationer. Annat vore ju kass marknadsföring Men låter som att du har funderat ett tag och kikat runt lite
  • Zelmah

Du kan få lite av mina bröst ,det blir ju iofs inte så mkt efter som de inte är särskilt stora men jag skulle ändå vilja bli av med lite Skrattande  haha! Det man inte har, det vill man ha, och det man har det vill man inte ha... eller hur är det? Nä då.. men tänk att man inte kan vara nöjd med de resurser man fått... Har man rakt hår drömmer man om lockigt, har man lockigt drömmer man om rakt.

Men det verkar ju som en vettig klinik iaf om de fokuserar på ett så naturligt och proportionerligt resultat som möjligt.

Men jag såg på ett sånt program om plastikkirurgi (finns ju hur mkt sånt som helst på TV ju!) och där snackade kirurgen just om det att det skulle se proportionerligt ut till kroppen osv med sin patient och ändå gav han henne en c-kupa när hon innan var helt platt, AA-kupa var för stor för henne innan. Och han bara: detta ser bra ut på dig, lagom, inte för stort! Det såg inte klokt ut för hon var jättesmal asiatisk kropp, såg jätte opererat ut sen och hon vara bara så inne på att hon villa ha fylliga bröst så hon "såg" nog inte på riktigt hur crazy det såg ut till hennes kropp.

Menar bara att det är viktigt att ha en realistisk syn på det och inte ta i i överkant. Ibland har ju även plastikkirurgerna tappat ögat för vad som ser naturligt o snyggt ut liksom... Men den kliniken du pratar om verkar ju vettig. MEN ett problem är ju att dessa kliniker marknadsför sig stenhårt och de visar ju såklart bara den fina sidan som gynnar dem. De visar ju inga misslyckade fall på sina hemsidor och annonser liksom.... nåt att tänka på. Det är ju faktiskt en stor business denna industrin, mycket pengar att tjäna...

• Kattpoet

Hade vi inte en brud här på  BT som numera ligger i koma efter ha förstorat brösten?

• Zelmah
    Kattpoet skrev 2011-01-26 16:29:44 följande:
    Hade vi inte en brud här på  BT som numera ligger i koma efter ha förstorat brösten?
    Ja, hon som åkte till Polen och opererade brösten. En bröllopspresent var det oxå va? Verkligen tragiskt! Snacka om att hennes man ågrar den presenten.

Som sagts tidigare alla ingrepp som inefattar att bli sövd medför alltid en risk! Det kan vara ett lite ingrepp eller ett stort, men det kan aldrig bli helt riskfritt! Oavsett om det är i Polen eller Svergie!
  • 1700tal

Fick hon en bröstförstoring i bröllopspresent av maken?! Förvånad Skulle ha gett min make en snyting tillbaka...

Men så fruktansvärt. Har oxå hört om henne men inte storyn bakom. Ligger hon fortfarande i koma eller har hon avlidit?

• förlovadflicka
    1700tal skrev 2011-01-26 16:55:03 följande:
    Fick hon en bröstförstoring i bröllopspresent av maken?! Förvånad Skulle ha gett min make en snyting tillbaka...

Men så fruktansvärt. Har oxå hört om henne men inte storyn bakom. Ligger hon fortfarande i koma eller har hon avlidit?
    Tycker också det är fruktansvärt! Men någon här rättfärdigade det med att hon verkligen ville ha det. Han är ett svin ändå enligt mig... Hon fick ju bara bekräftelse på att hon inte dög i såna fall och det blev ju inte bättre av att hon hamnade i koma...
  • Smuppra

Så hon var en BT brud? :-/ Verkligen tragiskt och han ångrar sig nog enormt som gav den presenten!
    Men vad jag förstår så ville hon väl ha bröst innan hon gifte sig, och väntetiden var för lång i sverige och därför åkte hon till polen? Jag klandrar inte alls honom att han gav den presenten eftersom hon tydligen ville ha den. Det är lite som att man inte ska ge en våg till en tjej sägs det, men om jag uttryckligen ber min BM köpa en våg kan jag ju knappast ta illa upp om han ger mig en?!
    Senast jag hörde var hon fortfarande i koma. Hoppas hon vaknar upp!

• SeptemberBrud
    förlovadflicka skrev 2011-01-26 16:56:42 följande:
    Tycker också det är fruktansvärt! Men någon här rättfärdigade det med att hon verkligen ville ha det. Han är ett svin ändå enligt mig... Hon fick ju bara bekräftelse på att hon inte dög i såna fall och det blev ju inte bättre av att hon hamnade i koma...
    Ja en tragisk historia!
    Men varför skulle han vara ett svin för att han betalade för en bröstoperation?
    Det var inte det smartaste att åka utomlands och göra den men själva tanken med betalningen, varför inte?
    Om jag hade velat förstora brösten så hade nog min blivande (som har bättre betalt än mig) gärna hjälpt till att betala.
    Det var trots allt hennes vilja och hennes beslut att fatta..
  • 1700tal
    Smuppra skrev 2011-01-26 17:01:26 följande:
    Så hon var en BT brud? :-/ Verkligen tragiskt och han ångrar sig nog enormt som gav den presenten!
    Men vad jag förstår så ville hon väl ha bröst innan hon gifte sig, och väntetiden var för lång i sverige och därför åkte hon till polen? Jag klandrar inte alls honom att han gav den presenten eftersom hon tydligen ville ha den. Det är lite som att man inte ska ge en våg till en tjej sägs det, men om jag uttryckligen ber min BM köpa en våg kan jag ju knappast ta illa upp om han ger mig en?!
    Senast jag hörde var hon fortfarande i koma. Hoppas hon vaknar upp!
    Han mår säkert fruktansvärt nu. Förmodligen skulle han göra vad som helst för att få henne tillbaka i vilket utseende som helst, bara hon överlever.

Men njaaa, inte helt jämförbart med en våg. Det använder ju hela familjen och är viktig för att hålla koll på hälsan och vikten, vilket inte alltid ögat hänger med på... Ber jag min BM köpa en våg så gör han det. Ber jag honom köpa ett par silikonbröst åt min förväntar jag mig att han inte gör det.

Däremot är jag inte emot skönhetsoperationer. Men jag önskar att de inte behövdes för att få tjejer och kvinnor (vilket det ju oftast handlar om) att gilla sina kroppar... Men det är som det är och jag har full förståelse för att man vill ändra på kroppen.. Är själv inte nöjd med en hel drös saker men min BM håller självklart inte med mig. Turligt nog.. Och han skulle aldrig bekosta några operationer, det skulle vara att bekräfta min dåliga självkänsla.

Jag har pygmébröst jag oxå och tanken har slagit mig måååånga ggr. Men jag fyller ut och puttar upp med bra bh:ar istället. Och plattar till och trycker ihop det lilla jag har med sport-bh när jag tränar och rör mig mkt, då är jag glad att jag inte har en massa extra vikt. Perfekt kombination för min del!

Men detta var ju väldigt OT. TS, jag tycker du ska be att få referenser till tidigare patienter från de kliniker du överväger. Kolla även forum (som du gör nu) och få så mkt info du kan.
  • Smuppra
    1700tal skrev 2011-01-26 17:26:13 följande:
    Han mår säkert fruktansvärt nu. Förmodligen skulle han göra vad som helst för att få henne tillbaka i vilket utseende som helst, bara hon överlever.

Men njaaa, inte helt jämförbart med en våg. Det använder ju hela familjen och är viktig för att hålla koll på hälsan och vikten, vilket inte alltid ögat hänger med på... Ber jag min BM köpa en våg så gör han det. Ber jag honom köpa ett par silikonbröst åt min förväntar jag mig att han inte gör det.

Däremot är jag inte emot skönhetsoperationer. Men jag önskar att de inte behövdes för att få tjejer och kvinnor (vilket det ju oftast handlar om) att gilla sina kroppar... Men det är som det är och jag har full förståelse för att man vill ändra på kroppen.. Är själv inte nöjd med en hel drös saker men min BM håller självklart inte med mig. Turligt nog.. Och han skulle aldrig bekosta några operationer, det skulle vara att bekräfta min dåliga självkänsla.

Jag har pygmébröst jag oxå och tanken har slagit mig måååånga ggr. Men jag fyller ut och puttar upp med bra bh:ar istället. Och plattar till och trycker ihop det lilla jag har med sport-bh när jag tränar och rör mig mkt, då är jag glad att jag inte har en massa extra vikt. Perfekt kombination för min del!

Men detta var ju väldigt OT. TS, jag tycker du ska be att få referenser till tidigare patienter från de kliniker du överväger. Kolla även forum (som du gör nu) och få så mkt info du kan.
    Utgår ifrån att han skulle vilja ha henne tillbaka oavsett skick.

Visst, inte riktigt att jämföra med en våg. Kanske var dåligt exempel. Tror ändå du förstår hur jag menar, även om du inte håller med. Om jag skulle be min BM att hjälpa mig med några silikonbröst för att jag verkligen mår dåligt över hur jag är skapt och tror att det är där det sitter (och inte i hjärnan) så kanske jag skulle lyckas övertala honom. Han vill det säkert inte men samtidigt vill han ju att jag ska må bra och vara nöjd med mig själv. Skulle det inte gå att ordna på något annat sätt kanske han skulle gå med på det. Men jag skulle inte ta det som att han håller med mig i att brösten är "dåliga" som de är eller att det är en optimal lösning. (Är ju självklart inte säkert att jag skulle kunna lyckas övertala honom dock, men om jag skulle lidit och pratat om det i flera år så kanske). Det kan ju varit så i detta fall.

Och ja, jag är glad att jag iaf inte behöver bekymra mig om ryggont pga brösten
Svar på tråden TEMA Bröstoperationer