• Fårävvör

    28 maj 2011

    Vet att vi är ett gäng som ska gifta oss 28 maj 2011 här på BT, men har inte sett någon "egen" tråd för oss än!


    Hur går det med eran planering? Själv har jag precis bokat tider för att prova brudklänning i helgen! Jublar inombords! =)

  • Svar på tråden 28 maj 2011
  • Diamanten90

    3 dagar kvar! Stressen kommer påkrypande. Vi ska ännu printa ut alla programblad, köpa bålingredienser, fixca ihop sepllista till festen, hämta underkjol och på fredagskvällen ska vi ställa till i festlokalen hela kvällen och sambon jobbar varje dag fram till bröllopet. Det börjar bli stressigt och min snart ettåriga son gör inte saker och ting lättare heller! Men det fixar sig säkert:) Snart är det dags!:D


    junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • Kakform

    Nu börjar det närma sig! Håller tummarna för oss alla så inte askmolnet gör så att nära och kära inte kan komma till bröllopet.

    Bra idé att göra många extra vigselprogram. Vi väntar oss också fler gäster på vigseln än på bröllopsfesten.

    Lycka till allihopa, både med de sista dagarnas förberedelser och med den stora dagen på lördag!

  • mri

    Nu närmar det sig sannerligen! Gjorde sista arbetsdagen som ogift idag. :) Nu är det det roliga kvar innan det är dags.  Tycker fortfarande det känns lite overkligt.  Det kommer nog inte bli HELT på riktigt förrän vi dukar och ställer iordning festlokalen...och när vi ännu senare ska provgå kyrkan och öva med pastorn, det är nog DÅ de stora fåglarna flyttar in i magen. Känner ingenting än...utom en envis magkatarr som nog kan va gömd och glömd oro och stress över diverse.

    KRAM och lycka till allihop!

  • Salat

    Har nog inte riktigt fattat att på LÖRDAG är det dax!! Fattar det väl när pappa och hans fru kommer från Norge i morgon... kanske. I måndags kom sonen, 14 åringen, hem från skolan med feber och ont i halsen NEJ... han skall ju sjunga i kyrkan!! Hoppas hoppas det går över, det är ju måååånga sekunder kvar till lördag eller hur?


    Hör ni, en fråga, skall ni ha höfthållare? Provade klänningen etc i dag och fattar inte hur man gör, trosorna över höfthållaren säger endel men hålla det ser ju inte klokt ut? Ta på höfthållaren (där bak) klarar jag inte själv, små hakar... hjälp Någon som vet?


    En annan liten fråga, var hittar man slips till en fyraåring? Lindex, kapahl??


    Vädret hör ni, vart tog värmen vägen? I Lund skall det regna, får väl ut o leta efter ett vitt paraply


    Lycka till med alla förberedelser och bröllopsdagen!!

  • Diamanten90

    Här känns det inte bra. Sambon hatar uppmärksamhet och ändå ska vi ha 80 gäster. Vad tänkte jag där?! Vill bara ha det undanstökat nu... Kommer säkert att bli en riktigt fin dag men minuterna som är kvar är jobbiga. Stressigt och sambon är småsur för han tycker att bröllopet blir jobbigt... Ursäkta det negativa inlägget men så här känns det nu... Lycka till med den sista planeringen nu!


    junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • Buppielove

    Diamanten90: Jag förstår ditt inlägg! Min m2b är precis lika. Hatar att stå i centrum och vill helst bara få den här dagen undanstökad. Vårt bröllop blir dock en aningen mindre än ert, vi har 16 gäster. Flört Bara de allra viktigaste från familjen/släkten och närmsta vännerna. Jag tyckte vi kunde bjuda några till, men m2b sa nej och då får det vara så. Han har "ångest" och jag är förväntansfull. Cool

    Den här extra semesterdagen gjorde verkligen susen måste jag säga. Vigselprogrammen är redo för att vikas, bordsplaceringshållare & kort är klara, vi har köpt alla dricka, nattamat och annat som inte här med catering och tårta att göra, presenter till värdparet och till killen som filmar, hämtat ringarna osv osv... SÅ SKÖÖÖNT!

    Imorgon blir det till att fixa naglarna, bättre på solbrännan och städa lite till.

  • Fårävvör

    Mri, när du skrev "sistsa arbetsdagen som ogift", så gick det upp för mig att det gäller ju för mig med, idag! Heeeelt overkligt att vi ska gifta oss!!! Skulle uppskatta om min lilla hjärna kan tänka sig att förstå det snart, annars kommer jag väl få black-out under vigseln eller nåt...

    samtidigt växlar jag mellan att kolla väderprognosern och nyheterna om askmolnet... Vi ska ju gifta oss utomhus och det vore vansinnigt tråkigt med regn! samtidigt är vår toastmaster fortfarande kvar i England (han skulle flygit igår egentligen), eftersom det är så osäkert med flygen. Men enligt nyheterna nu på morgonen så verkar det ju minska med aska nu i alla fall.

  • Diamanten90

    Det känns lite bättre idag nog. Men jag har de senaste dagarna börjat må illa på morgonen coh lite på kvällen. (Är inte gravid) Det gör allt jobbigare. Nu när jag mår illa så kan jag inte ens tänka mig att stiga upp ur soffan och börja med bröllopsbestyr! Får vänta ut det bara.

    Buppielove:Vi har egentligen bara budit de närmaste vännerna och släktingarna så det är bara folk som m2b känner. Men han tycker att det är jobbigt ändå. Om jag hade fått bestämma så skulle vi ha säkert 200 gäster!;) Jag är rätt så säker på att han kommer att ha roligt men han fasar ändå lite inför det. Så bröllopet blir säkert riktigt bra men nu dagarna innan så är han så nervös och har ångest. Det är lite jobbigt. Men bara 2 dagar kvar nu, sen får man släppa allt!:)


    junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • Diamanten90

    Förlåt att jag komer hit och klagar igen men det är inte roligt det här! Jag hade printat ut 1/3 av alla programblad och då kommer m2b på att jag har glömt att skriva dit vissa saker om hans släktingar och blir sur. Fastän jag har slitit hela dagen med dem så är jag ändå "the bad guy". Längtar till lördagen! Då behövs ingen mer planering alls och m2b behöver inte vara nervös mera. Är avundsjuk på er som verkar ha det så lugnt och mysigt dagarna innan. Så är det inte här. Värsta dagen bröllopsmässigt är idag. Och jag har inga större förväntningar på morgondagen. Fy sjutton...


    junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • Diamanten90

    Nu skriver jag här igen;) Det käns mycket bättre nu, men sambon glömde datorn hemma så han fick köra jobbsträckan en extra gång vilket inte gjorde honom så glad... Är inte nervös ännu i alla fall fastän det är i morgon vi gifter oss! Fixar ihop det aldra sista nu:) En av mina gäster fick barn inatt så hon kan inte komma:p 


    junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • Diamanten90

    Sådär! Nu åker datorn av för några dagar framöver:) Hoppas att vi alla får en helt fantastisk dag imorgon! Njut och stressa inte ihjäl er:) 


    junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • mri

    NU är det inte länge kvar!  Sjukt egentligen. Vi har precis dukat klart vår festlokal, sen kommer toastmastrar och andra greja lite några timmar till där borta, sånt som vi inte får se. :)   Om en timme ska vi provgå kyrkan och öva med pastorn. Sen äre annat småfix under kvällen innan man ska försöka få några timmars sömn. Imorrn äre....IMORRN!  :)  

    Lycka till allihopa! :)

  • himeko81

    åååh jag kommer att vara fru om mindre än 22 timmar. Helt ofattbart! Skrattande

  • mri

    Idag är det dags. Har varit trött men klarvaken sen 04.30 men ska väl inte klaga har sovit utan problem ända tills då...inser att jag troligen inte får mer sömn idag. Om mindre än en timme ringer klockan och dagens fix börjar. :)

    8 kommer frisören som ska fixa hår  + tärna, bestman och tärnans frisör.  Klockan 9 kommer hon som ska sminka mej och tärnan och halv 11 åker vi till fotografen och hämta brudbuketten på vägen. Efteråt tillbaka hem och försöka få i sig lite mat, sen 15 äre dags. :)

    Ha en fin dag alla!

  • mri

    Hoppas er dag var fantastisk!

    Vi hade höga förväntningar och allt blev så otroligt mycket bättre än vi någonsin tänkt. :)

    Nu har maken somnat i soffan helt slut efter anspänningen och jag tar mej lite datortid innan jag oxå somnar. :)

  • Diamanten90

    Hoppas att ni hade en helt fantastisk dag! Vår blev bättre än vi någonsin kunde drömma om! Är så otroligt lycklig! Skriver om dagen på bloggen för tillfället:) Vi har inga bra bilder ännu efterosm de är tagna med vår kamera som inte är riktigt proffsig, men bilde rkommer inom kort. Berättelsen kommer upp på bloggen om en liten stund:)


    junimamma.blogspot.com Ung mamma & Nybliven Fru
  • Buppielove

    Även vår dag blev långt över förväntningarna. WOW säger jag bara! Helt underbart! Mestadels njöt jag bara, det var en sväng efter frissan/sminket som jag blev lite stressad. Riktigt less blev jag när vi körde ut till kyrkan för att fotas innan vigseln och det fullkomligt ösregnade. KUL att ta bilder ute då? NOT! Men.. Fotografen var lite sen och 5min efter att hon kom så sluta det regna och solen kom fram. Helt underbart, vi kunde till och med åka cabbat till festlokalen. Wohoooooo!


    Det här vill jag göra om igen och igen och igen, givetvis med samma make! En helt underbart fantastisk dag!


    KRAM på er alla!

  • Salat

    Vi fick en helt UNDERBAR dag som helt otroligt nog gick precis som vi hade planerat och drömt om. Minnet för livet! Dagen blev riktig lyckad! Vigseln i kyrkan var så fin, så härlig känsla att få min fina ring på fingret, sonen sjöng och förstörde mångas smink... ajajaj dotter`n var tärna (18) och vacker som en dröm, lillebror (5) vägrade gå först men när han fick hålla mamma i handen var det jättebra Många roliga och fina tal och överraskningssångar under middagen, mitt tal till min man blev succè jättegod mat & dryck och sist men inte minst vårt liveband Zeb satte verkligen pricken över i`et. Fullt ös på dansgolvet, så otroligt kul alla hade!! Bröllopsnattenn på Grand, ett minne till för livet! Och nu väntar sommarlov och bröllopsresa... Livet är härligt!! <3

  • LSJS

    Vi fick en helt underbar dag vi också, vi är så nöjda! Alla var så hjärtliga och talen var så kärleksfulla och stämningen på topp, allt var underbart. Våran son (2 år) stod för hela underhållningen och röjde runt under vigseln så jag blev lite distraherad men i efterhand känns det bra för annars hade jag nog bölat 2 ton.. Vi 
    har varit iväg på vår bröllopsresa till Lissabon som var helt underbart mysigt! Vi hade fyra underbara dagar tillsammans, bara vi 2 och strosade runt i en mycket romantisk stad och njöt av det underbara vädret och varandras sällskap...Nu är vi äntligen gifta och det känns alldeles underbart!! Grattis till er alla. Visst är det skönt att inte behöva planera längre??...jag undrar bara var vi ska göra av alla saker vi fick och alla grejor som blev kvar från festen som dukar, löpare, ljus, festprogram, vinkaraffer, servetter...etc etc. en del vill man ju ha kvar som minne men vi kan inte spara allt...


    20110528
Svar på tråden 28 maj 2011