• Etnica
    Äldre 20 Jul 10:54
    21092 visningar
    90 svar
    90
    21092

    Örebrobrudar!!!

    Tänkte kolla om det finns fler som planerar bröllop i Örebrotrakten?
    Jag o sambon gifter oss 4/6 2011. Kyrka o festlokal är bokat. Har börjat kolla på klänning o ringar. Mycket återstår....
    Vore kul om det fanns fler som är i planeringsstadiet.

  • Svar på tråden Örebrobrudar!!!
  • Olsson­Psson
    Äldre 10 Jan 22:25
    #71
    Needlecushion skrev 2011-01-02 19:12:44 följande:
    Oj vad långt ni hunnit i planeringarna, fast jag anar ni håller en högre nivå än vad jag och min blivande ska ha. Kände nästan lite stress här. Jag ska beställa min klänning i v och boka vigseln och plats för festen o käket o hotell för resande gäster osv. plus göra inbjudningskort..

    Jag känner att allt med fotograf och smink o hår får komma sen. Ngn som har tips på det förresten? smink o hår o fotograf? Fotografen beh inte vara en yrkesman, det går bra med en asbra hobbyfotograf oxå. Pappa var duktig innan hans syn blev så pass försämrad som den e så beh en ny fotograf. Och ja vi har inte tänkt ha en svindyr fotograf men lite foto innan under och när vi kommer ut kanske sen tänkte jag satsa på engångskameror.

    Tips ngn?
    Just det tips på fotograf....hittade en kille i kumla som var billig http://www.jimmykarlsson.com/
  • Olsson­Psson
    Äldre 10 Jan 22:27
    #72
    EhjärtarF skrev 2011-01-06 19:33:54 följande:
    Vi tänkte oxå ha en duktig hobbyfotograf men upptäckte att en gammal vän till oss köpte upp Afoto, så han ger oss kompispris, så vi får en proffisionell fotograf. Vilket känns jätte lyxigt såklart

    Äntligen 2011 o man kan komma igång o börja planera på allvar. Ska fråga de tilltänkte sångarna o tilltänkte toastmasterparet.
    Prata brudbukett o prova klänningar.

    Har bestämt att jag ska köpa från Kina via Tradera. Läst ett par trådar här inne som är super nöjda med sina klänningar o för priset 2450 kr är det mycket väl värt att prova.
    Men vill som sagt prova först o se modell, är rätt kraftig just nu. Så passar nog inte i vad som helst
    Är oxå inne på klänning från tradera.....ska oxå prova lite först....sen är jag inne på spets och som jag har fattat blir det inget bra ?
  • Ehjärt­arF
    Äldre 11 Jan 09:49
    #73

    Ring tänkte jag designa själv, ska prata med guldsmeden på Bröllopspalatset i Degerfors. Kommer nog bli toppen!

    Ngn som ska på Bröllopsmässan i mars?? 

  • Klantu­s
    Äldre 15 Jan 10:58
    #74
    EhjärtarF skrev 2011-01-11 09:49:46 följande:
    Ring tänkte jag designa själv, ska prata med guldsmeden på Bröllopspalatset i Degerfors. Kommer nog bli toppen!

    Ngn som ska på Bröllopsmässan i mars?? 
    Jag ska hade jag tänkt :)
  • himlen­runthö­rnet
    Äldre 17 Jan 16:57
    #75

    Vi har också biljetter till bröllopsmässan! För övrigt kan jag berätta att jag nu sytt upp min klänning i Thailand:o) Billigt och bra - 900 kr!!! Det kan jag rekommendera om någon annan funderar på det!

  • Reebok­84
    Äldre 5 Feb 14:34
    #76
    OlssonPsson skrev 2011-01-10 22:25:00 följande:
    Va roligt, ska ni ha ett stort eller litet ?
    Vi ska ha ganska stort. 96 gäster är vi uppe i! Datumet blev ändrat till 2 juli. Blev krock med en fotbollsmatch för sambon hehhe.
  • Reebok­84
    Äldre 5 Feb 14:35
    #77
    himlenrunthörnet skrev 2011-01-17 16:57:56 följande:
    Vi har också biljetter till bröllopsmässan! För övrigt kan jag berätta att jag nu sytt upp min klänning i Thailand:o) Billigt och bra - 900 kr!!! Det kan jag rekommendera om någon annan funderar på det!
    Vilken sida?

    Jag har inte ens börjat kolla på klänning än. Är väl sent att få uppsytt nåt från kina/thailand nu ? Funadera på att kankse beställa från USA efter att jag provat lite här hemma först..
  • Reebok­84
    Äldre 5 Feb 14:36
    #78
    Needlecushion skrev 2011-01-02 19:12:44 följande:
    Oj vad långt ni hunnit i planeringarna, fast jag anar ni håller en högre nivå än vad jag och min blivande ska ha. Kände nästan lite stress här. Jag ska beställa min klänning i v och boka vigseln och plats för festen o käket o hotell för resande gäster osv. plus göra inbjudningskort..

    Jag känner att allt med fotograf och smink o hår får komma sen. Ngn som har tips på det förresten? smink o hår o fotograf? Fotografen beh inte vara en yrkesman, det går bra med en asbra hobbyfotograf oxå. Pappa var duktig innan hans syn blev så pass försämrad som den e så beh en ny fotograf. Och ja vi har inte tänkt ha en svindyr fotograf men lite foto innan under och när vi kommer ut kanske sen tänkte jag satsa på engångskameror.

    Tips ngn?
    Några vänner till oss hade engångskamera och de sa att det inte var värt det. Nästan inga bilder som blev bra..
  • Ehjärt­arF
    Äldre 5 Feb 19:44
    #79
    Reebok84 skrev 2011-02-05 14:36:55 följande:
    Några vänner till oss hade engångskamera och de sa att det inte var värt det. Nästan inga bilder som blev bra..
    Håller helt med! på min 25 års fest hade vi engångskameror liggandes på bordet, ca 20 st med 24 kort i varje ....... totalt fick vi tillbaka endast 30! kort ... så nä, ingen bra invenstering där =)

    Idag har jag betalat min klänning! =) .... köpte via Tradera, Weddingdresses. Skräddarsydd efter mina mått. Super fin!!
    Reebok84: Inte försent att beställa via Kina. De tar ca 4-5 veckor att få den uppsydd o hemskickad. Så spana in Tradera tycker jag.

    Här även skickat inbjudningarna, kan inte hålla mig längre, hihihi, o så gillar jag att vara ute i god tid =) 
    3 september 2011
  • himlen­runthö­rnet
    Äldre 5 Feb 23:13
    #80
    Reebok84 skrev 2011-02-05 14:35:36 följande:
    Vilken sida?

    Jag har inte ens börjat kolla på klänning än. Är väl sent att få uppsytt nåt från kina/thailand nu ? Funadera på att kankse beställa från USA efter att jag provat lite här hemma först..
    Nej, alltså vi hade en resa inbokad till Thailand så jag gick till en skräddare där. Kanske lät konstigt av mig att tipsa om det sådär eftersom man kanske inte bokar en resa av denna anledning.

    EhjärtarF: Vad kul att du känner dig nöjd med klänningen!

    Vi har beställt våra inbjudningskort nu så de kommer nog vilken dag som helst och sedan ska vi skicka dem ganska snart!
  • Olsson­Psson
    Äldre 19 Feb 11:32
    #81
    EhjärtarF skrev 2011-02-05 19:44:48 följande:
    Håller helt med! på min 25 års fest hade vi engångskameror liggandes på bordet, ca 20 st med 24 kort i varje ....... totalt fick vi tillbaka endast 30! kort ... så nä, ingen bra invenstering där =)

    Idag har jag betalat min klänning! =) .... köpte via Tradera, Weddingdresses. Skräddarsydd efter mina mått. Super fin!!
    Reebok84: Inte försent att beställa via Kina. De tar ca 4-5 veckor att få den uppsydd o hemskickad. Så spana in Tradera tycker jag.

    Här även skickat inbjudningarna, kan inte hålla mig längre, hihihi, o så gillar jag att vara ute i god tid =) 
    3 september 2011
    Åh jag har oxå hittat en klänning via tradera (weddingdresses) har du fått din ? Nyfiken på om den lever upp till förväntningarna =) ?
  • Ehjärt­arF
    Äldre 19 Feb 12:05
    #82
    OlssonPsson skrev 2011-02-19 11:32:21 följande:
    Åh jag har oxå hittat en klänning via tradera (weddingdresses) har du fått din ? Nyfiken på om den lever upp till förväntningarna =) ?
    nä har bara fått måtten än o får lämna in dem när jag är redo =) .... bröllopet är ju inte förren i september o jag vill hinna gå ner lite i vikt tills dess  Skrattande

    Har hört att den är väldigt välgjord, men tung i tyget.

    Har oxå hört att vissa fått välja smycken. Har du fått gjort det? 
    3 september 2011
  • himlen­runthö­rnet
    Äldre 22 Apr 22:32
    #83

    Hej tjejer! Hur går det med förberedelserna för er? Det närmar sig:o) Vi tyckte vi var så tidiga med allt från början, men nu när det börjar dra ihop sig inser jag att det är en hel del kvar att fixa...

    Det vi har kvar att fixa är:
     
    blommor
    bordsdekorationer
    servetter
    dukar
    vigselprogram
    festhäfte
    rispåsar
    bordsplacering
    skor till brudgummen
    kravatt
    tiara
    ringar
    underkläder
    skor till näbbarna
    näbbkostym

    Men mannen tror nog typ att vi är klara...;o)

    Hur ligger ni andra till?

  • Viccan
    Äldre 19 Sep 09:03
    #84

    Hej Tjejer!

    Hoppas Era bröllop blev som Ni hade tänkt er om inte ännu bättre.

    Nu vill jag se om det finns fler Örebrotjejer som planerar sina bröllop för 2012?

    Själv så skall jag och min underbara Erik gifta oss den 28 Juli 2012.
    Kyrkan är bokad (St Nicolai Kyrkan) och lokalen är preliminäbokad. Vi ska dit nästa vecka för att kika närmare på lokalen och då boka den för hela den helgen i juli.

    Nu håller jag på att skicka offertförfrågningar till olika cateringfirmor.
    Vi vill ha 2 rätters (förrätt och varmrätt) och sedan bröllopstårta som efterrätt.

    Gästlistan är ännu inte helt klar men de lutar åt att vi blir ca 70-75 personer (inkl oss).

    Finns det någon därute som också ska gifta sig nästa sommar?
    Hur lång har ni kommit med planeringen?

    Ni som redan gift er... hur var era bröllop?
    Var Ni nöjda med Ethels Catering (ni som hade dessa som cateringfirma)? Hur var maten?

  • pärlan­01
    Äldre 19 Sep 09:23
    #85

    hej.
    gifter oss lite utanför örebro i svennevads kyrkai
    januari. Nikolai e en fin kyrka.

  • Youni
    Äldre 7 Dec 20:40
    #86

    Hej,


    Kanske jag kan vara med i det här också fast vi är två killar som ska gifta oss i Örebro i juli 2012. Vi ska gifta oss i Längbro kyrkan och själva festen har vi på Karlslunds herrgård. Antal gäster blir ca 55-60.


    I tillägg till kyrkan och festlokalen är vi nästan färdig med vår hemsidan där det finns allmänn information om bröllopet, vår historia, bilder, turistinformation över Örebro, reseinformation osv. Vi har även bokat ett block på ett hotell till våra gäster som får ett speciell pris med en bokningskod.


    Mycket finns kvar och i januari börjar vi planering av invitationer. Vi måste skicka iväg dem i god tid då det blir gäster från flera länder. Prästen blir tvåspråkigt då min släkt kan bara finska och min mans bara svenska. Enda problemet är ytterligare gäster som kan inte alls nordiska språk men kanske det går bra på kyrkan i alla fall...Vi tror att vi tar engelska med på bröllopsmiddag men inte på kyrkan alltså.


    Middagen beställar vi från herrgården och det blir 3-rätters middag och tårta senare på kvällen. Tårtan bestämmer vi senare när vi har hittat ett bra konditori i stan.


    Allt det här är så spännande och det bästa är ju planering tillsammans med min förlovade :)


    Viccan skrev 2011-09-19 09:03:57 följande:
    Hej Tjejer!

    Hoppas Era bröllop blev som Ni hade tänkt er om inte ännu bättre.

    Nu vill jag se om det finns fler Örebrotjejer som planerar sina bröllop för 2012?

    Själv så skall jag och min underbara Erik gifta oss den 28 Juli 2012.
    Kyrkan är bokad (St Nicolai Kyrkan) och lokalen är preliminäbokad. Vi ska dit nästa vecka för att kika närmare på lokalen och då boka den för hela den helgen i juli.

    Nu håller jag på att skicka offertförfrågningar till olika cateringfirmor.
    Vi vill ha 2 rätters (förrätt och varmrätt) och sedan bröllopstårta som efterrätt.

    Gästlistan är ännu inte helt klar men de lutar åt att vi blir ca 70-75 personer (inkl oss).

    Finns det någon därute som också ska gifta sig nästa sommar?
    Hur lång har ni kommit med planeringen?

    Ni som redan gift er... hur var era bröllop?
    Var Ni nöjda med Ethels Catering (ni som hade dessa som cateringfirma)? Hur var maten?
  • pärlan­01
    Äldre 7 Dec 20:49
    #87
    Youni skrev 2011-12-07 20:40:20 följande:

    Hej,


    Kanske jag kan vara med i det här också fast vi är två killar som ska gifta oss i Örebro i juli 2012. Vi ska gifta oss i Längbro kyrkan och själva festen har vi på Karlslunds herrgård. Antal gäster blir ca 55-60.


    I tillägg till kyrkan och festlokalen är vi nästan färdig med vår hemsidan där det finns allmänn information om bröllopet, vår historia, bilder, turistinformation över Örebro, reseinformation osv. Vi har även bokat ett block på ett hotell till våra gäster som får ett speciell pris med en bokningskod.


    Mycket finns kvar och i januari börjar vi planering av invitationer. Vi måste skicka iväg dem i god tid då det blir gäster från flera länder. Prästen blir tvåspråkigt då min släkt kan bara finska och min mans bara svenska. Enda problemet är ytterligare gäster som kan inte alls nordiska språk men kanske det går bra på kyrkan i alla fall...Vi tror att vi tar engelska med på bröllopsmiddag men inte på kyrkan alltså.


    Middagen beställar vi från herrgården och det blir 3-rätters middag och tårta senare på kvällen. Tårtan bestämmer vi senare när vi har hittat ett bra konditori i stan.


    Allt det här är så spännande och det bästa är ju planering tillsammans med min förlovade :)


    Längbro kyrka e väldigt fin.
  • Viccan
    Äldre 8 Dec 15:04
    #88
    Youni skrev 2011-12-07 20:40:20 följande:

    Hej,


    Kanske jag kan vara med i det här också fast vi är två killar som ska gifta oss i Örebro i juli 2012. Vi ska gifta oss i Längbro kyrkan och själva festen har vi på Karlslunds herrgård. Antal gäster blir ca 55-60.


    I tillägg till kyrkan och festlokalen är vi nästan färdig med vår hemsidan där det finns allmänn information om bröllopet, vår historia, bilder, turistinformation över Örebro, reseinformation osv. Vi har även bokat ett block på ett hotell till våra gäster som får ett speciell pris med en bokningskod.


    Mycket finns kvar och i januari börjar vi planering av invitationer. Vi måste skicka iväg dem i god tid då det blir gäster från flera länder. Prästen blir tvåspråkigt då min släkt kan bara finska och min mans bara svenska. Enda problemet är ytterligare gäster som kan inte alls nordiska språk men kanske det går bra på kyrkan i alla fall...Vi tror att vi tar engelska med på bröllopsmiddag men inte på kyrkan alltså.


    Middagen beställar vi från herrgården och det blir 3-rätters middag och tårta senare på kvällen. Tårtan bestämmer vi senare när vi har hittat ett bra konditori i stan.


    Allt det här är så spännande och det bästa är ju planering tillsammans med min förlovade :)


    Vad roligt att höra och kul att vi ska gifta oss på samma månad.
    Vilket datum har Ni bestämt?

    Nu har vi iaf kyrkan bokad, festlokalen bokad (brunnen i adolfberg), cateringfirma bokad (provsmakade maten i början på november och de blir 2-rätters + tårta) och snart är även inbjudningkorten färdiga. Vi har tänkt skicka iväg dom innan julafton, men vi får se om vi hinner klart med alla. Vi kommer bli ca 80-85 gäster.

    Lycka till med all planering inför den stora dagen :)
  • johann­alindq­vist
    Äldre 26 Jan 16:28
    #89

    Hej hej!

    Vi gifter oss den 21:a juli 2012 Skrattande
    Vi kommer ha både vigsel och fest på Kilsbergsgården.

    Och vi har precis bokat Ethel's catering, för vad jag har hört så är det bra mat för lite pengar!

  • Youni
    Äldre 19 Feb 21:33
    #90
    Viccan skrev 2011-12-08 15:04:47 följande:
    Vad roligt att höra och kul att vi ska gifta oss på samma månad.
    Vilket datum har Ni bestämt?

    Nu har vi iaf kyrkan bokad, festlokalen bokad (brunnen i adolfberg), cateringfirma bokad (provsmakade maten i början på november och de blir 2-rätters + tårta) och snart är även inbjudningkorten färdiga. Vi har tänkt skicka iväg dom innan julafton, men vi får se om vi hinner klart med alla. Vi kommer bli ca 80-85 gäster.

    Lycka till med all planering inför den stora dagen :)

    Oj vad tiden går, men nu har vi sänt alla invitationer och anmälningarna börjar strömma in =) Idag var vi på bröllopsmässan, men det var mer riktad mot tjejer och tyvärr var det ingenting för män...Ett par ideer fick vi med oss men det var allt.


    Bröllopsgodiser kommer vi att beställa från Venus Choklad och sitater tänkte vi ta med tanke på vad små barn har sagt om kärlek. Det blir så söt med dem =)

Svar på tråden Örebrobrudar!!!