• vickanofilip

bröllop i Norrköping 2011!!

Vi ska gifta oss i Norrköping 2011. Finns det fler som ska det och som vill dela med sig av era erfarenheter och planering? häng med i tråden!!

• Svar på tråden bröllop i Norrköping 2011!!
  • Makeup artist

Hej alla blivande brudar:)

Gällande hår, smink och naglar har jag ett kanon tips! Ring Mist på Ingelsta Shopping, de hjälper er med rubbet! Allt i en och samma butik (det är otroligt skönt och slippa åka runt till hundra ställen på sin bröllopsdag, nog så stressigt det är med allt annat som skall fixas den dagen). 

Ring 011-313336 för tidsbokning och för info om priser. Butiken har riktigt bra priser!! Läs mer på bloggen www.mistingelsta.blogg.seFlört

• prinsessanogrodan

Hej tjejer!

Nu är jag äntligen fru
    Vi hade en underbar dag

Rekommenderar verkligen Kolmårdskyrkan, Fredgagården, Rafaela Mode, Snittblomman,
    Ateljé Carlsbecker, Teresa di Luca (hår och naglar), Åby Konditori och Jimmy Eriksson (sång och musik)

• prinsessanogrodan

Tips på saker att ha i akutväska:

astmamediciner
    ögondroppar
    plåster
    näsdukar
    russin
    bananer
    dextrosol
    skoskavsplåster
    värktabletter
    en flaska med vanligt vatten
    mineralvatten
    våtservetter
    nål och tråd
    säkerhetsnålar
    tuggummi
    extra strumpbyxor
    extra trosor
    extra bh
    deo
    hårspray
    hårnålar
    hårsnoddar
    hårspännen
    knappar
    sax
    nagelfilar
    nagelklippare
    nagelsax
    tops
    kam
    lakan att lägga i bilen så klänningen inte blir smutsig
    "haklapp" så jag inte spiller mat på klänningen när vi ska äta lunch
    ofärgat nagellack (stoppar maskor i strumbyxor om man får en reva i strumpbyxorna)
    rött nagellack (hade rött nagellack)
    läppbalsam
    fuktspray till ansiktet
    blotting papers
    puder
    tandtråd
    tandpetare
    tandborste
    tandkräm
    handkräm
    tamponger
    trosskydd
    bomull
    halstabletter
    mobilladdare
    paraply (det var soligt och 27 grader men....man vet ju aldrig )

Kan även meddela att jag inte behövde använda en enda av dessa prylar eftersom hela dagen fråm morgon till kväll gick helt utan problem

Mina tips, sidor att surfa runt på:

• Brud  vår 2012

Det här med festlokaler är ju bara s¨¨¨¨ svårt!!! I alla fall om Ni, som vi vill ta med egen alkohol! Verkar som om de flesta vill att man ska ta från dem.
    Har varit i kontakt med div. Laxholmen, Stens Hus, Sörby Herrgård (de tar 150 kr / vinflaska) Villa Friedhem, Söderköpings Brunn, Husby Säteri, Löfsta slott osv.

MaTEN (buffe) tror jag att vi tar fr Östgöta Kök, o spriten blir fr Tyskland.

55 gäster, tror att vi ska ha TB som spelar - älskar den covergruppen

lycka till alla blivande! Ja, just det, jag gifter mig ju inte förren nästa år, så Ni som gifter er i år, återkom gärna med för o nackdelar om era bröllopsplaneringar =)

• prinsessanogrodan
    Brud vår 2012 skrev 2011-06-07 20:37:19 följande:
    Det här med festlokaler är ju bara s¨¨¨¨ svårt!!! I alla fall om Ni, som vi vill ta med egen alkohol! Verkar som om de flesta vill att man ska ta från dem.
    Har varit i kontakt med div. Laxholmen, Stens Hus, Sörby Herrgård (de tar 150 kr / vinflaska) Villa Friedhem, Söderköpings Brunn, Husby Säteri, Löfsta slott osv.

MaTEN (buffe) tror jag att vi tar fr Östgöta Kök, o spriten blir fr Tyskland.

55 gäster, tror att vi ska ha TB som spelar - älskar den covergruppen

lycka till alla blivande! Ja, just det, jag gifter mig ju inte förren nästa år, så Ni som gifter er i år, återkom gärna med för o nackdelar om era bröllopsplaneringar =)
    Det verkar knepigt överlag att få ta med egen dricka, inte bara här i Norrköping.
    Vi var jättenöjda med Fredgagården men vi tog ju mat och dryck därifrån. Kanske för en övernattning om ni inte vill ha festen där? Fredgagården har en trevlig dansbana för festen om ni ska ha fest med dans och sånt. Men jag vet inte om ni får ta med egen dricka. Dock har de inte varit svåra att ha att göra med. Vad vi än ville ha så ordnade de det. Det finns mycket fina ställen att ta foto på vid Fredgagården. Ateljé Carlsbecker kom ut dit så vi behövde inte åka nånstans, förutom att mannen hämtade blommorna...men det kan man ju ordna så någon annan gör.

Vår första tårtleverantör strulade nåt enormt med tårtan så vi beställde inte från det stället utan tog från Åby Konditori istället....den första tårtleverantören levererade ändå en tårta (!) men Fredgagården ringde och kollade och fixade allt (första tårtstället har INGEN koll alls). Fredgagården hjälpte oss att ordna upp strulet som första tårtleverantören orsakade. Om du vill veta vilket konditori ni INTE ska ta tårtan ifrån så kan du inboxa mig. Jag vill inte hänga ut dom här, de har ändå goda tårtor, men de har nog vuxit alldeles för snabbt för de verkar inte ha koll alls. Inte kul när man ska gifta sig.

Åby Konditori är vi däremot jättenöjda med! Jättegod tårta och alla gäster tog om Vi fick låna tårtställning där och de körde ut tårtan till Fredgagården för endast 150 kr...så smidigt att slippa greja med det själva Åby Konditori finns ju på Drottninggatan också (högt upp nära bibblan) så man kan slinka in där och ställa frågor när man ändå har ärenden på stan. Mkt smidigt.

Ett tips är att börja leta klänning tidigt. Många brudaffärer har rea på hösten, kan vara bra att känna till (om du inte störs av att köpa årets modell på klänningen men gifta dig nästa år....en del vill ju gärna ha årets kollektion och vill inte ha förra årets...av någon anledning).
    Jag köpte min på Rafaela för halva priset (4000 kr istf 8000 kr ), de tog bort större delen av släpet och nöp in den i midjan samt tog av den på längden, sammanlagt 4 provningar och alla dessa ändringar gick på 400 kr. Så totalt 4400 kr för min drömklänning Jag är så nöjd med deras service och all hjälp!
    De sydde en sjal i samma färg och material som klänningen när den bolero jag köpte på nätet visade sig inte vara i samma nyans som klänningen. Jag gillar Rafaela! Och jo förresten min underkjol fixade de också till! Jag köpte den på nätet och den var för lång och har en ring nedtill. På Rafaela sydde de en söm i midjan på underkjolen så jag kunde ha den högt upp (ända upp precis under bysten) utan att den åkte ner.

Om ni inte valt frisör än så....fråga på Salong Madeleine (Trozelligatan 28), fråga efter Teresa di Luca! Hon kan även göra naglar i gelé om du är intresserad av att ha extra fina naglar på bröllopet. Teresa är väldigt duktig på löshår (extensions) också om ditt eget hår inte räcker till den frisyr du vill ha. Hon har gjort extensions och naglarna på mig och det är jättefint

För blommorna är det som sagt Snittblomman som är det som gäller! Det ligger i Trädgårdsbyn, Valstorp.
    Du åker Gamla Övägen ut ca 4 km från stan. Elise som har stället älskar att göra just brudbuketter. Vi är så nöjda med alla blommor hon gjorde till oss. Vi tog alla blommor därifrån, brudbukett,tärnbukett,dekorationer till borden,mannens blomma och  hårblommor till mig. Hon har fejkbuketter att prova med. Du får stå framför en spegel och känna och se vilken typ av bukett du vill ha och hon har massor av bilder på buketter och blommor hon gjort. Rekommenderas varmt!
  • prinsessanogrodan

Jag och mannen
    Fotot är taget vid Fredgagården av George på Ateljé Carlsbecker.
  • MiaSKPG

det var inget foto där :p

idag gifter vi oss i södeköping! är så nervös!

• Brud  vår 2012

underbart!! Vilken tur med vädret ni hade ;)

• prinsessanogrodan
    Brud vår 2012 skrev 2011-06-18 15:10:09 följande:
    underbart!! Vilken tur med vädret ni hade ;)
    Vi hade väldigt bra väder
  • Brud  vår 2012

jättefina bilder! Vilken fotograf hade ni? Var han med under hela dagen eller 'bara när ni fota er'? Vad kostade det?

• prinsessanogrodan
    Brud vår 2012 skrev 2011-06-19 16:10:53 följande:
    jättefina bilder! Vilken fotograf hade ni? Var han med under hela dagen eller 'bara när ni fota er'? Vad kostade det?
    Vi hade George på Atlejé Carlsbecker, han fotade oss ute vid Fredgagården i lite mer än en timme, ca 1 -1½ timme. Vi fotade vid 11 på dagen och gifte oss kl 14 i Kolmårdskyrkan.
    Miljön vid Fredgagården passade oss jättebra. Vi ville fotas vid vatten och även ha andra bakgrunder och Fredgagården fungerade alldeles utmärkt.
    Middagen hade vi på Fredgagården, vi sov över där hela helgen och hela kombon Fredgagården-Kolmårdskyrkan var riktigt bra
    Vi slapp åka långt och hade fina miljöer med hav och skog både vid fotografering,vigsel och middag.
    Vi betalade 8500 kr för alla bilder högupplösta på cd, album med 20 bilder, 3 förstoringar och fotografering utomhus. Eftersom vi har alla bilder på cd och dessutom högupplösta så kan vi göra vad vi vill med dom, skulle vi vilja göra ett album till tex så kan vi beställa det varifrån vill. Och så är det faktiskt kul att se alla bilder även dom där vi inte står exakt rätt eller där vi skrattar hejdlöst åt något fotografen säger. Vi gillade George som fotograf, det blev många skratt. Han sa hela tiden " Ni är så fina....snygagst i stan " och sånt och på något sätt fungerade det.....Vi skrattade mycket och ser glada och avspända ut på bilderna.
    Våra vänner tog foton i kyrkan och utanför och under middagen.
  • Burre

Hello Ladies!

Har inte läst igenom hela tråden, men är blivande brud 2012, men tänkte ändå höra med Er om någon har något bra tips på lokal?!

Blir TOKIG hittar inte en enda bra, vi ska göra vår egen mat och köpa spriten i Tyskland, och så blir vi ca 70pers. Vart kan man kunna tänka sig att vara. Är det någon som har något bra tips??

Kram

• sessa

Nån som har tips på fin kyrka i norrköping?? vi kommer ha ca 50-60 gäster

• Burre
    sessa skrev 2012-07-25 22:05:18 följande:
    Nån som har tips på fin kyrka i norrköping?? vi kommer ha ca 50-60 gäster
    Vi ska gifta oss i Östra Eneby! Den är mysig!
Svar på tråden bröllop i Norrköping 2011!!