bröllop i Norrköping 2011!!
Vi ska gifta oss i Norrköping 2011. Finns det fler som ska det och som vill dela med sig av era erfarenheter och planering? häng med i tråden!!
Vi ska gifta oss i Norrköping 2011. Finns det fler som ska det och som vill dela med sig av era erfarenheter och planering? häng med i tråden!!
Hej alla blivande brudar:)
Gällande hår, smink och naglar har jag ett kanon tips! Ring Mist på Ingelsta Shopping, de hjälper er med rubbet! Allt i en och samma butik (det är otroligt skönt och slippa åka runt till hundra ställen på sin bröllopsdag, nog så stressigt det är med allt annat som skall fixas den dagen).
Ring 011-313336 för tidsbokning och för info om priser. Butiken har riktigt bra priser!! Läs mer på bloggen www.mistingelsta.blogg.se
Hej tjejer!
Nu är jag äntligen fru
Vi hade en underbar dag
Rekommenderar verkligen Kolmårdskyrkan, Fredgagården, Rafaela Mode, Snittblomman,
Ateljé Carlsbecker, Teresa di Luca (hår och naglar), Åby Konditori och Jimmy Eriksson (sång och musik)
Tips på saker att ha i akutväska:
astmamediciner
ögondroppar
plåster
näsdukar
russin
bananer
dextrosol
skoskavsplåster
värktabletter
en flaska med vanligt vatten
mineralvatten
våtservetter
nål och tråd
säkerhetsnålar
tuggummi
extra strumpbyxor
extra trosor
extra bh
deo
hårspray
hårnålar
hårsnoddar
hårspännen
knappar
sax
nagelfilar
nagelklippare
nagelsax
tops
kam
lakan att lägga i bilen så klänningen inte blir smutsig
"haklapp" så jag inte spiller mat på klänningen när vi ska äta lunch
ofärgat nagellack (stoppar maskor i strumbyxor om man får en reva i strumpbyxorna)
rött nagellack (hade rött nagellack)
läppbalsam
fuktspray till ansiktet
blotting papers
puder
tandtråd
tandpetare
tandborste
tandkräm
handkräm
tamponger
trosskydd
bomull
halstabletter
mobilladdare
paraply (det var soligt och 27 grader men....man vet ju aldrig )
Kan även meddela att jag inte behövde använda en enda av dessa prylar eftersom hela dagen fråm morgon till kväll gick helt utan problem
Mina tips, sidor att surfa runt på:
Det här med festlokaler är ju bara s¨¨¨¨ svårt!!! I alla fall om Ni, som vi vill ta med egen alkohol! Verkar som om de flesta vill att man ska ta från dem.
Har varit i kontakt med div. Laxholmen, Stens Hus, Sörby Herrgård (de tar 150 kr / vinflaska) Villa Friedhem, Söderköpings Brunn, Husby Säteri, Löfsta slott osv.
MaTEN (buffe) tror jag att vi tar fr Östgöta Kök, o spriten blir fr Tyskland.
55 gäster, tror att vi ska ha TB som spelar - älskar den covergruppen
lycka till alla blivande! Ja, just det, jag gifter mig ju inte förren nästa år, så Ni som gifter er i år, återkom gärna med för o nackdelar om era bröllopsplaneringar =)
det var inget foto där :p
idag gifter vi oss i södeköping! är så nervös!
underbart!! Vilken tur med vädret ni hade ;)
jättefina bilder! Vilken fotograf hade ni? Var han med under hela dagen eller 'bara när ni fota er'? Vad kostade det?
Hello Ladies!
Har inte läst igenom hela tråden, men är blivande brud 2012, men tänkte ändå höra med Er om någon har något bra tips på lokal?!
Blir TOKIG hittar inte en enda bra, vi ska göra vår egen mat och köpa spriten i Tyskland, och så blir vi ca 70pers. Vart kan man kunna tänka sig att vara. Är det någon som har något bra tips??
Kram
Nån som har tips på fin kyrka i norrköping?? vi kommer ha ca 50-60 gäster