bröllop i Norrköping 2011!!
Vi ska gifta oss i Norrköping 2011. Finns det fler som ska det och som vill dela med sig av era erfarenheter och planering? häng med i tråden!!
Vi ska gifta oss i Norrköping 2011. Finns det fler som ska det och som vill dela med sig av era erfarenheter och planering? häng med i tråden!!
Vi ska också gifta oss i Norrköping nästa år! När och var ska ni vara? Vi har inte bestämt lokal eller kyrka än men någon gång i augusti har vi sagt. Vi bor i Linköping men kommer nog vara i Norrköping så vi behöver nästan ett ställe med boende för våra gäster samtidigt som det inte får vara för dyrt.. Svårt att hitta bra lokaler tycker jag! Helst vill vi kunna laga en del av maten själva och det är ganska ovanligt känns det som när man åker och kollar på lokaler.
vi ska gifta oss 20 augusti 2011. svårt att veta var vi ska vara men det lutar åt vildmarkshotellet och kolmårdskyrkan... vi får se.
Ja vi har kollat på den lokalen och den är väldigt mysig! Som jag ser det är det enda problemet att det är lite svårt att få in våra ca 70 gäster på ett bra sätt. Antingen får man sitta jättetrångt på "verandan" eller på var sin sida en vägg. Vet inte om det känns så lockande med något av det.. Men annars är vi väldigt sugna på lokalen egentligen. Funderar på att försöka dra ner på antalet gäster men det känns inte så roligt. Hur gjorde ni med porslin, dukar och ev. överdrag till stolar? Hyrde ni allt? Av vilka?
Jo, vi insåg också att 70 gäster är för mycket i den lokalen. Vi skar ned ordentligt och var till slut 53 sittande gäster och sen kom ett gäng på eftersläpp efter middan. Det upplägget funkar ju inte för alla, men vi blev nöjda! Det hade gått in ca 15 gäster till om man la till en "tunga" till och utnyttjade gavlarna. Lite trångt, men det hade funkat!
Vi hade egna dukar och ljusstakar, men hyrde porslin och glas från cateringfirman (som jag inte rekommenderar... Salige Munken... ) Vi hade inga stolsöverdrag. kan maila bilder om du skulle va intresserad!
vidmarkshotellet hade inte bröllop så det fick vi stryka! nu är vi inne på Getå,villa fridhem och fredgagården som alternativ.. har någon några erfareneter?? tips på bra musik/band tages tacksamt emot!!
var ska man köa klänning? vilka affärer är bäst? håruppsättningar hos vem?
Abboreberg är ju jättefint men vi blir så många så det blir för trångt..
hur mkt ska man betala för band/dj och för kyrkosångare tycker ni? vad drack ni för viner och champange?
vi är vetgiriga;)
Hej hej!
Hänger på den här tråden.Vi gifter oss 4/6 2011 i Kolmårdskyrkan.
Vi hoppas kunna få till bröllopsfest ute i sommarstugan. Jag nojjar dock över väder och vind....i teorin låter det ju väldigt mysigt att ha festen ute på landet, sitta utomhus osv....men om det regnar blir det inte lika mysigt...Nån som vet vad ett riktigt partytält kostar att hyra? Jag tänker på ett riktigt stadigt tält som klarar regn och blåst. Min mardröm är att tältet rasar....Vi vill kunna duka och fixa dagen innan och då måste det ju vara ett tält som klarar lite.
vickanofilip: är det bara själva vigselceremonin som Vildmarkshotellet inte ställer upp på? Får man inte ens ha bröllopsfest där? Det var liksom vår plan B att ha festen där...
som jag fördtod så hade de ingen möjlighet alls att hålla dfest innan 15 augusti och efter det mkt eventuellt... vi ska till villa fridhem imorgon.. erfarenheter därifrån??
vi var på villa fridhem igår och det var jättefint!! men dyrt.. 1995 per gäst... har inte fått svar från getå än.. annars behövs tips på fina festlokaler gärna utanför nrkpg mot åby/krokek.