• vickanofilip

bröllop i Norrköping 2011!!

Vi ska gifta oss i Norrköping 2011. Finns det fler som ska det och som vill dela med sig av era erfarenheter och planering? häng med i tråden!!

• Svar på tråden bröllop i Norrköping 2011!!
  • prinsessanogrodan

Angående brudklänningar så finns ju Rafaelas på Drottninggatan och Petré nere på Stockholmsvägen....där ska jag börja prova och sen se om jag ska köpa,hyra,sy upp, kolla Blocket eller hur det blir. Ska iaf börja kolla och prova. Tror jag vet hur den ska se ut men det kan ju ändra sig när man börjar prova

Angående håruppsättningar så är jag själv på jakt efter ett hyfsat billigt ställe...

Nån som har koll på florister/blomsteraffärer i stan? Vilken affär är bäst?Dyrast? Prisvärd?

vickanofilip:det enda jag vet om Villa fridhem annars är att de har bra mat.

• Cltsp

Här är en lista från en annan Norrköpingstråd men förslag på festlokaler

Lokal: Abborrebergs festlokal
    Tfn: 0733-85 44 00
    Mail/hemsida: abborreberg@telia.com / www.abborreberg.se 
    Kontaktpers: Peter Skullman
    Kapacitet: 100
    Catering: Nej
    Uthyres till (privat/företag) : Alla

Lokal: Albrektssalen (Hyresbostäder)
    Tfn: 011- 21 16 00
    Kontaktpers: Botorget
    Kapacitet: 160
    För (privat/företag) : Alla ( Inriktar sig mest på lugna sammanträffningar då det ligger nära inpå lägenheterna. Samlingslokal)

Lokal: Borgen
    Tfn: 011-17 10 37
    Kontaktpers: Annelie eller Filip Whass
    Mail/hemsida: www.borgennorrkoping.com
    Kapacitet: sittande:800pers. stå: 2000 pers.
    Catering: Ja, fullständiga rättigheter
    För (privat/företag) : Alla

Lokal: Bråvikens Golfrestaurang, Mannheims Säteri
    Tfn: 011-34 00 98
    Kontaktpers: Rasmus Hansson 
    Kapacitet: 130
    Catering: Ja fullständiga rättigheter

Lokal: Brasseri Charlies
    Tfn: 011-12 05 87
    Kontaktpers: Lisbeth Johansson
    Kapacitet: 30 / restaurangen då den är tillgänglig
    Catering: Ja

Lokal: Crescendo
    Tfn: 011-18 89 10
    Kontaktpers: Bernt O Eriksson (eller vem som)
    Kapacitet: ca 90
    För (privat/företag) : Alla (förbehåller sig rätten att neka tex: insparksfester mm) 

Lokal: Fredgagården 
    Tfn: 011- 620 36
    Kontaktpers: Birgitta Olofsson
    Kapacitet: ca: 85 pers
    Catering: Ja Fullständiga rättigheter (måste bokas som paket, ej endast lokal)

Lokal: Grand Hôtel
    Tfn: 011-36 41 31
    Kontaktpers: Britt-Marie Eriksson
    Kapacitet: 150
    Catering: Ja Fullständiga rättigheter

Lokal: Getå Hotell
    Tfn: 011-620 50
    Kontaktpers: Birgitta Dernmar eller Fredrik Beckman
    Kapacitet: 90 

Lokal: Himmelstalunds Brunnsalong
    Tfn: 011-15 29 15
    Kontaktpers: Mona Svensson
    Kapacitet: 100

Lokal: Hugo Café & Bar
    Tfn: 011-13 12 50
    Kontaktpers: Patrik Persson
    Kapacitet: 140

Lokal: Husby Säteri
    Tfn: 0121- 347 00
    Mail: Info.husby@husbysateri.com
    Kontaktpers: Sussie Andersson
    Kapacitet: 70
    Lokal: Häradshammars Bygdegård
    Tfn: 0125-700 85 / 070-66 20 293 
    Kontaktpers: Tomas Johansson
    Kapacitet: 250

Lokal: Laxholmen
    Tfn: 011-23 17 90
    Kontaktpers: Tony Lahdo
    Kapacitet: 150 (eller 200 i källaren) 

Lokal: LDG Bankettservice
    Tfn: 011- 15 50 41
    Kontaktpers: www.louisdegeer.se
    Kapacitet: 1100-1600
    Catering: Ja
    För (privat/företag) Ja

Lokal: Löfstad Slott
    Tfn: 011-33 50 67
    Kontaktpers: Eva Taleman
    Kapacitet: 100 pers
    Catering: Värdhuset har. Telefonnummer 011-33 51 65
    För (privat/företag) : Ja

Lokal: Mauritzbergs Slott
    Tfn: 0125- 501 00
    Kontaktpers: Mattias Holmgren
    Kapacitet: sommartid 120, övrigt 60 

Lokal: Pappa Grappa Pronova
    Tfn: 011- 442 45 19
    Mail: info@pappagrappapronova.se 
    Kontaktpers: Karin Hedlund 
    Kapacitet: 150
    Catering: Ja, Ej alkoholtillstånd

Lokal: Paraden (Bacchus)
    Tfn:011-10 07 40 
    Kontaktpers: Ulla Westman eller Krister Björk
    Kapacitet: Plan 1: ca 100 Plan 2: ca 50

Lokal: Renströmmen
    Tfn: 011-495 52 30
    Kontaktpers: Ejja Matikainen
    Kapacitet: Mest konferenser
    Catering: Ja (minst 100 pers) Ej alkohol

Lokal: Skogsviken Konferens
    Tfn: 011- 39 17 20
    Kontaktpers: Gunnar Karlsson
    Kapacitet: 50 

Lokal: Sörsjön
    Tfn: 011- 612 50
    Kontaktpers: Sussie Öhrling
    Kapacitet: ca 60

Lokal: Takåsen Catering Sörby Herrgård
    Tfn: 011-30 11 26
    Kontaktpers: Fredrik Johansson
    Kapacitet: ca 100
    Catering: Ja, Ej fullständiga rättigheter

Lokal: Villa Fridhem
    Tfn: 011- 622 00
    Kontaktpers: Isabell Jonsson 
    Kapacitet: 100 sittande
    Catering: Egen restaurang, fullständiga rättigheter
    För (privat/företag) : Ja

Lokal: Vildmarkshotellet
    Tfn: 011- 15 71 00
    Kontaktpers: Pia Johansson
    Kapacitet: 320 eller ca 200

Sörby Herrgård www.sorbyherrgard.se

• Yoppa

Hej! Hoppar in hos er!
    Vi ska gifta oss 28/5 2011 i Borgs kyrka. Antagligen ska vi ha festen i Bråvikens Segelsällskaps lokal, har dock inte tittat på den än, ska dit på måndag. Men vi hoppas att det blir bra!

Prinsessan och grodan: Låter jätte härligt att ha mottagningen ute! Hoppas att det blir fint väder på din stora dag :)

Vi skulle behöva ha lite tips på mat, vi har tänkt att vi ska ha buffé. Det känns mer "oss" och jag tror att det kan bli lite mer avslappnat samt lite mer mingel. Har dock planerat att vi ska ha en förrätt iaf.

• prinsessanogrodan
    Yoppa skrev 2010-09-01 22:20:48 följande:
    Hej! Hoppar in hos er! Vi ska gifta oss 28/5 2011 i Borgs kyrka. Antagligen ska vi ha festen i Bråvikens Segelsällskaps lokal, har dock inte tittat på den än, ska dit på måndag. Men vi hoppas att det blir bra!Prinsessan och grodan: Låter jätte härligt att ha mottagningen ute! Hoppas att det blir fint väder på din stora dag :) Vi skulle behöva ha lite tips på mat, vi har tänkt att vi ska ha buffé. Det känns mer "oss" och jag tror att det kan bli lite mer avslappnat samt lite mer mingel. Har dock planerat att vi ska ha en förrätt iaf.
    Hej! Kul med nya i tråden! Välkommen!

Vi håller på och funderar över det där med festen ute på landet,tänker att det blir väldans mycket jobb med att sätta upp partytält och om det regnar blir det lerigt på gräsmattan....suck! Vill inte att gästerna ska halka omkring i leran när dom går på toa...Och om det är kallt den dagen, då måste vi ha filtar eller värmare i tälten, då kostar det en massa....Svensk sommaren är ju inte känd för att vara pålitlig direkt I mitt huvud så är det soligt och lagom varmt den dagen..men som sagt svenska sommaren brukar inte alltid motsvara ens fantasi direkt...

Ja du buffé eller inte, det finns många åsikter där Vill ni ha buffé, om ni gillar sån mat - då ska ni köra på det! Alla gillar olika mat och har olika erfarenheter av buffé resp 3-rätters och olika brudpar har olika budget och olika prioriteringar. Jag själv älskar 3-rätters! Vi ska bara ha ca 30 gäster och jag tror att det kan bli lika avslappnat med 3-rätters, men det är jag det. Jag tror att det stämningen och gästernas trivsel beror mer på vad det är för gäster, vilka krestar man rör sig i, hur bordsplaceringen är och hur många gäster det är....inte så mycket på hur maten serveras. Gillar man buffé så ska man ha det, gillar man 3-rätters så ska man ha det.

Jag tycker nog att det är viktigast att brudparet äter mat dom gillar. Klart att man inte ska servera mat som de flesta kanske inte äter...som typ aphjärna eller nåt Gästerna ska ju också gilla maten...Men 3-rätters behöver inte betyda "fiiin avancerad mat som ingen vet hur dom ska äta eller med vilken gaffel-typ konstig liten hög på tallriken med två 'grässtrån' i kors och stel konversation med etikettsboken i högsta hugg"...

3-rätters kan enligt mig vara helt vanlig mat, typ "toastskagen till förrätt, fläskfile till varmrätt och chokladmousse till efterrätt"...det kanske är FÖR vanlig mat som alla äter ute på restaurang, men om man gillar sån mat mer än buffé då? Om man gillar att bli serverad vid bordet och tycker att den 'uppassningen' känns festlig, att få att maten serverad?

Har varit på bröllop med 3-rätters som var alldeles underbart avslappnat,men då var det bara ca 50 gäster och med väldigt bra bordsplacering  - brudparet hade tänkt mer på vilka som skulle kunna ha kul ihop än på 'regler' om var folk 'ska' sitta. Jag har också varit på ett bröllop med 3-rätters med hundratals gäster och där bordsplaceringen var mer "enligt konstens alla regler" och då hamnade jag såklart vid ett bord där jag inte kände en enda...inte så kul. Kort sagt: Bordsplaceringen tror jag är viktigare för gästernas trivsel och stämningen än hur maten serveras.

Sen har jag varit på bröllop med buffé som var KAOS för det var 100 gäster,ingen toastmaster - ingen som kunde styra upp när gästerna fick gå och ta mat - det sprangs och hämtades mat hejvilt under talen och barnen sprang runt (och föräldrarna efter ) under matdags och stackars barnen blev less på att vänta på maten och började kinka (ett enda ställe att ta mat- 100 gäster, många barn - ingen bra kombo)...kort sagt: KAOS. Sen att de höll mottagningen i matsalen till ett äldreboende....gjorde inte saken bättre. Huah! Nä, det var det värsta bröllopet jag varit på. Inte för att det var buffé utan för att det inte var genomtänkt hur det skulle fungera rent praktiskt.

Jag har också varit på bröllop med buffé där det var många gäster och där hade dom flera ställen att ta mat och där det var jättetrevligt. Men jag kan inte säga att folk minglade mer där, visst man sa ett par ord till den närmast i matkön, sen pratade man ju med sina bordsgrannar...men mer mingel...nope. Återigen: Bordsplaceringen var det viktigaste för stämningen.

Har hört väldigt bra saker om Bråvikens Segelsällskap! Aha ni gifter er helgen innan oss! Oj oj oj då kanske du får lugna mina nerver efter ert bröllop...jag lär vara så nervös då! Blir visst nervös nu ha ha ha Borgs kyrka är ju så fin! Jag gillar vita kyrkor, det känns så ljust och glatt. Passar så bra till bröllop!

Och vi ska gifta oss i Kolmårds kyrkan. Vi gillar att den är delvis insprängd i berget. Vi är sådana där "friskus-hurtbullar" som vandrar i fjällen och går i skogen...så det passar oss med en kyrka som är insprängd i berget. Närmare naturen kan man väl knappast komma?

Har du börjat leta klänning ännu?

Kan tipsa om att det är rea i brudbutikerna nu.Jag hade tänkt köpa på Blocket eller liknande. Men så var jag på Rafaela och skulle bara prova och se vilken typ av klänning jag passar i....första klänningen jag provade var "min" drömklänning. Men för dyr tyckte jag...hade precis hunnit tänka "för dyr för dyr för dyr" när damen i affären sa att "vår rea börjar på måndag, jag ska höra med ägaren om du kan få den billigare - jag ringer dig i kväll"....Jag trodde att den ändå skulle vara för dyr, men så sa hon "du får den för halva priset....då ger du 4000 kr"...Jag blev så glad! Nu är den min, drömklänningen hänger i garderoben i väntan på att vi ska göra ändringar...och den kostade precis exakt den summa som jag satt som "högsta rimliga" för klänningen.Så passa på nu! Rean brukar vara från slutet av augusti till slutet av november.

• prinsessanogrodan

Nån som hört nåt om hur Fredgagården är? Såg deras sida på nätet och det ser ju fint ut. Börjar fundera på att åka dit o fråga om vi kan ha festen där istället. Vad tror ni? Har börjat insett allt jobb med partytält: hämta, sätta upp, fixa bord och stolar, duka, fixa med serveringspersonal, ordna med plats att hålla maten varm/kall, ordna bar, personal till baren,parkering för gästerna....suck!

• vickanofilip

vi tänkte också kolmårdskyrkan men nu blev det krokeks k:a och getå hotell.. lite billigare men verkar minst lika bra som villa fridhem. rea på rafaela alltså... ska nog gå dit ;) nu tycker jag att det är lååång tid kvar.. när ska ni skicka ut inbjudningen?

• prinsessanogrodan
    vickanofilip skrev 2010-09-03 00:55:24 följande:
    vi tänkte också kolmårdskyrkan men nu blev det krokeks k:a och getå hotell.. lite billigare men verkar minst lika bra som villa fridhem. rea på rafaela alltså... ska nog gå dit ;) nu tycker jag att det är lååång tid kvar.. när ska ni skicka ut inbjudningen?
    Vi funderar på att skicka inbjudningarna runt jul så dom som vill fixa barnvakt har tid att fixa det och så har vi en del gäster från Göteborg och Malmö och vi tänkte att dom ska ha tid att kunna ordna hyfsat billiga flygbiljetter och sånt. Vi gifter oss 4/6 2011 så jag tänkte att runt jul är det ca 5 månader kvar och om gästerna får reda på det tidigt så hinner dom förhoppningsvis ordna med ev semesterdagar. Och en del gäster är småbarnsföräldrar som behöver veta sånt långt i förväg för att kunna ordna ev barnvakt och flygbiljetter och om någon har det knapert ekonomiskt så kanske det finns tid att spara till resan hem. Vi önskar oss inte presenter utan deras närvaro men är det svårt ekonomiskt så räcker det ju med spara till att betala resan. Passa på att gå till Rafaela! När jag var där var damen i affären väldigt hjälpsam. Och när jag var där nån vecka senare för att kolla på klänning åt tärnan kände hon igen mig och undrade om jag var nöjd och om jag hade bestämt mig angående släp eller inte släp på klänningen...så hon verkar komma ihåg "sina" brudar...alltid trevligt.

Villa Fridhem verkar ju väldigt trevligt men också dyrt. Getå hotell är säkert minst lika bra! Vi funderar på Fredgagården, det ligger ju också i Getå Jag börjar tänka att det är för jobbigt att ha festen på landet i partytält. Vad kostar det på Getå Hotell?

Jag har beställt skor också, från Pernillas brudbutik. Hoppas dom passar. Jag har väldigt små fötter (strl 34!) så det är lite svårt att hitta bra skor...

• vickanofilip

getå kostar( lite beroende på vad man väljer för mat och dryck) men för oss räknat så har jag lagt till lite i överkant för vin och brudskål  500 kr/ pers!!  vi ska ha 3 rätters med kräftor, oxfilé och vit chokladmousse samt 4 glas vin och brudskål. lokal ingår samt personal till kl 01 och dukning med enklare bordsdekoration typ kandelabrar. vill vi har med mer på bordet får vi ordna själva. rum till gäster kostar enkelrum 795 och dubbel 1495/rum tror jag att det var.då ingår frukost. jag tycker det är ett bra pris!

jag tänkte skicka ut till alla hjärtans dag i februari.. då kan alla planera i god tid.
    Var beställde ni era inbjuningskort ifrån? jag tänkte prova vistaprint.. de har gjort bra jobb tidigare. Du som varit på rafaela.. vad kostar en klänning i snitt? jag vill inte ha en marängklänning utan en enkel rak klänning kanske skuren under bysten med små axelband.. vill ju inte att boobisarna ska trilla ut under vigseln...inget släp..
    har ni kollar fotograf och blommor? vet inte var jag ska gå med håret.. tips på bra billig frissa?

mina barn ska vara näbb och tärna och jag vill ju att deras klänningar ska vara  lika.. mkt att tänka på! vårt färgtema ska vara vitt ljust rosa och ljust grönt.. vad ni ha?

jag vill ha en enkel bukett med rosa kallor..

ett tips om ni vill göra en egen hemsida med massor med mer info om tex boende för gäster, vigseln, toastmaster,presenter, viktigt att veta, gästbok etc där ni kan skriva precis vad ni vill är  www.mywedding.com.
    där skapar ni ett konto och sen kan ni lägga in bilder, dela upp i olika flikar, läggja till musik
    ja ni kan göra precis som ni vill! det är gratis och mkt enkelt!!

vi har en sida klar där men den är spärrad av mig tills inbjudningarna kommer ut.. man kan ändra och fixa hur mkt som helst och du bestämmer om alla ska se eller om det bara är vissa som får mha lösenord..

vi kommer inte skriva så mkt på inbjudan utan hänvisa till denna hemsida genom att skriva adressen på inbjuningkortet!där står all intfo gästerna behöver veta för det är svårt att få med allt på ett kort.. kolla får ni se och behöver ni hjälp så säg till!!

när meddelade ni era föräldrar om vigseln?.. vi vet inte om vi ska säga ngt innan inbjuningarna kommer ut eller om vi ska säga det innan...

• prinsessanogrodan
    vickanofilip skrev 2010-09-03 12:51:40 följande:
    getå kostar( lite beroende på vad man väljer för mat och dryck) men för oss räknat så har jag lagt till lite i överkant för vin och brudskål  500 kr/ pers!!  vi ska ha 3 rätters med kräftor, oxfilé och vit chokladmousse samt 4 glas vin och brudskål. lokal ingår samt personal till kl 01 och dukning med enklare bordsdekoration typ kandelabrar. vill vi har med mer på bordet får vi ordna själva. rum till gäster kostar enkelrum 795 och dubbel 1495/rum tror jag att det var.då ingår frukost. jag tycker det är ett bra pris!jag tänkte skicka ut till alla hjärtans dag i februari.. då kan alla planera i god tid.Var beställde ni era inbjuningskort ifrån? jag tänkte prova vistaprint.. de har gjort bra jobb tidigare. Du som varit på rafaela.. vad kostar en klänning i snitt? jag vill inte ha en marängklänning utan en enkel rak klänning kanske skuren under bysten med små axelband.. vill ju inte att boobisarna ska trilla ut under vigseln...inget släp..har ni kollar fotograf och blommor? vet inte var jag ska gå med håret.. tips på bra billig frissa?mina barn ska vara näbb och tärna och jag vill ju att deras klänningar ska vara  lika.. mkt att tänka på! vårt färgtema ska vara vitt ljust rosa och ljust grönt.. vad ni ha?jag vill ha en enkel bukett med rosa kallor..ett tips om ni vill göra en egen hemsida med massor med mer info om tex boende för gäster, vigseln, toastmaster,presenter, viktigt att veta, gästbok etc där ni kan skriva precis vad ni vill är  www.mywedding.com.där skapar ni ett konto och sen kan ni lägga in bilder, dela upp i olika flikar, läggja till musik ja ni kan göra precis som ni vill! det är gratis och mkt enkelt!!vi har en sida klar där men den är spärrad av mig tills inbjudningarna kommer ut.. man kan ändra och fixa hur mkt som helst och du bestämmer om alla ska se eller om det bara är vissa som får mha lösenord..vi kommer inte skriva så mkt på inbjudan utan hänvisa till denna hemsida genom att skriva adressen på inbjuningkortet!där står all intfo gästerna behöver veta för det är svårt att få med allt på ett kort.. kolla får ni se och behöver ni hjälp så säg till!!när meddelade ni era föräldrar om vigseln?.. vi vet inte om vi ska säga ngt innan inbjuningarna kommer ut eller om vi ska säga det innan...
    Getå verkar ju ha väldigt bra priser! Låter super!

Vi ska antagligen beställa inbjudningar från kortdesign.se. Det finns inbjudningar där med blåklint på och det passar vårt tema så bra så det lutar åt att beställa därifrån.Vi funderar på att beställa med en inlaga i inbjudningen och att skriva vägbeskrivning etc där. Eller att skriva på vänster insida i inbjudningen. Vi är inte sy värst pyssliga av oss, det skulle aldrig gå att göra ibjudningarna själva Jag hatar pyssel,har alltid gjort, kommer nog alltid att hata pyssel. Tålamod är inte starkaste sida ha ha ha.

Jag vet inte riktigt vad klänningarna kostar i snitt på Rafela, min klänning var den första jag provade Sen provade jag säkert 20 klänningar till men ingen av dom var aktuella att ens fråga vad dom kostar, så "kär" blev jag i min klänning. Men som sagt, min kostade 4000 kr, halva priset var det. Om du passar på nu på rean så kan du ju komma hyfsat "billigt" undan! Min är ganska rak eller liksom A-formad nertill, axelbandslös med pärlor upptill och kjolen är skuren omlott med pärlor längs diagonalen...svårt att beskriva...här finns en som ser ut nästan som min: www.brudix.se, den som heter Kleopatra på sidan 2 under brudklänningar. Fast jag ska nog ta bort släpet och ha mindre underkjol så den står ut mindre nertill. Man kan ju alltid gå och prova i affärerna och se vad som finns och vad man passar i och sen köpa typ på Blocket. Det var så jag hade tänkt göra men sen provade jag min klänning och så var det rea...och så gick det som det gick

Vi ska försöka att inte berätta för föräldrar,familj och vänner förrän de får inbjudningarna....Min bästa vän vet om det för hon ska vara tärna och mina kollegor vet om att det är nån gång nästa sommar....jag "måste" få prata med någon om det ha ha ha...Har så svårt att hålla tyst! Är så uppspelt!  När jag föreslog för m2b att vi skulle ha det hemligt så sa han "Javisst vi kan ha det hemligt...men det lär ju inte vara jag som håller på att försäga mig, det lär ju inte vara jag som har svårt att hålla tyst..." Hmmppff! Han känner mig "för bra" helt enkelt!

Vi har bestämt färgerna vitt,rött och blått. Jag vill gärna rosor,blåklint och prästkragar i buketten och så är det en fin symbolik med rött för kärlek osv.

Håret - där funderar jag på Modeklipparna. Dom tar 600 kr per halvtimme har jag för mig. Jag ska bara ha en enkel knut i nacken och blommor runt knuten så det kan ju bli alltför dyrt tänker jag. Kan det ta en timme kanske? Smink vet jag inte, ska man kosta på sig en som sminkar eller ska man gå och lära sig att själv göra en snygg make? På Face har dom ju kurser för brudmakeup. Men om jag ska ha någon som sminkar den dagen så vill jag ju inte springa runt till flera ställen...Jag är orolig för att jag ska vara så nervös så jag har svårt att sminka mig själv på bröllopsdagen.Klarar man det? Eller, klart att man gör, men blir det bra om man är darrig på handen? Jag blir så lätt darrhänt...skulle aldrig kunna vara kirurg ha ha ha!

Vi har börjat kolla priser på blommor. frågade i affären som finns i Domino. Min bukett med rosor,blåklint,prästkragar skulle kosta ca 1000 kr om jag vill ha med hållare och så ca 150 kr för mannens blomma. Ett par hundra för tärnans och lite till om det ska vara mindre buketter på borden. Vi räknar med ca 2000 kr.

Fotografer, vi har kollat på nätet. Det verkar vara rätt dyrt! Många jag har frågat (kollegor mest) säger dock att fotograf är det värt att lägga pengar på. Men vi vill inte lägga hur mycket som helst. Vi vill att det är nån som tar foton innan, typ nån timme innan vigseln, gärna utomhus. Under vigseln hoppas vi att gästerna tar bra foton. Kanske inget man kan lita på, dom är ju inga proffs, men vi hoppas också att m2bs yngre bror kan filma,men vi vet inte, har inte frågat- det är ju hemligt än så länge

Jag vill att det ska vara dags NU! Vill vill vill nu!

• vickanofilip

Nu har jag bestämt brudklänning!!! den första jag provade av 10 på rafaela var den som var finast. väldigt enkel och inte så mkt glitter på men satt som gjuten redan nu.. innan alla de där kilona försvunnit..*ler*
    det var en klänning från aspera nr 3640 och det kostade 3500(40% rea)  en halterneck och med uppfäst släp.. i ivory..tärn och näbbklänning i ljusrosa hittade jag oxå för 2000..
     färgtemat är bestämt till ljusrosa,ljusgrön och vitt så det passade ju perfekt!!

jag ska ha 4 långskaftade kallor..3 vita och en ljusrosa om det finns.. ett ljusrosa band om så var det klart!

håret funderar jag på att göra själv.. en enkel uppsättning med en lös fläta från sidan bak mot mitten och ner i det långa utsläppta håret med lite fina hårnålar i vitt.. ser framför mig hur det ska bli så det borde gå att ordna.. ska på bröllop på lördag så jag tänkte testa frisyren då..

känns bra att vara på g!!

Svar på tråden bröllop i Norrköping 2011!!