bröllop i Norrköping 2011!!
Vi ska gifta oss i Norrköping 2011. Finns det fler som ska det och som vill dela med sig av era erfarenheter och planering? häng med i tråden!!
Vi ska gifta oss i Norrköping 2011. Finns det fler som ska det och som vill dela med sig av era erfarenheter och planering? häng med i tråden!!
Min är också en Aspera förresten, nr har jag glömt men den ser ut som en klänning som det finns bild på här: www.brudix.se, den som ser ut som min klänning finns under brudklänningar, på sidan 2 och längst ner till vänster, den som heter Kleopatra. Jag ska ta bort släpet dock och min har klädda knappar bak istf snörning.
Och jag önskar att jag kunde fixa hår och smink själv! Har fått nån nojja att om jag gör frisyren själv så kommer knuten att lossna redan innan vigseln och gör jag sminket själv så kommer det synas en rand mellan sminkat ansikte och halsen, och att om jag sminkar med puder och sånt nerpå halsen och neråt som kommer jag färga av mig puder och sånt på klänningen....*nojjar* Jag har aldrig problem med nåt sånt här i vanliga fall! *bröllopsnerver redan nu* Jag tror att det grundar sig ett bröllopsfoto jag såg en gång med en brud som hade för mörkt puder i ansiktet och hade matchat blommorna i buketten (orange) med läppstift i samma färg....För mörkt underlag och puder + orange läppstift....Har fått för mig att det ska "hända" mig nåt liknande....
Din frisyr låter väldigt fin! Och blommorna...Kallor är så fint och stilrent och elegant!
det var mkt riktigt damen i butiken som ville att jag skulle prova*ler* jag hade sett ut en som jag trodde skulle passa men den här var helt perfekt. jag ville tex inte ha släp, jag ville inte att den skulle vara axelbandslös och ev en sjöjungfrumodell.. jag är ju bara 1.60 så jag ville inte att den skulle göra mig bredare så jag hade minsann sett en som var perfekt... den hon tog fram såg inte mkt ut för världen, den hade inga axelband och det var släp. den var dessutom lite vidare runt låren. kan det bli mer fel tänkte jag men visst, prova kan jag väl! det var ju min klänning! den satt perfekt och med snörningen bak blev det pricken över i. Jag vill ju ha en stilren, enkel klänning utan glitter och paljetter och denna har lite snett draperat från sidan av bysten ner till höften och småsmå pärlor snett runt livet bak mot ryggen. släpet kan man hänga upp på baken och det blev faktiskt riktigt snyggt!! hon ska sy dit halterneckband med samma små pärlor så jag ska inte ha halsband utan det får vara det som syns runt halsen. däremot ska jag ha ett vackert armband som matchar.
mitt hår ska vara enkelt uppsatt utan massa blommor men bara lite lockar här och där så det borde gå att fixa. buketten är ju hur enkel som helst.. binda om 4 kallor kan nog vem som helst*ler* jag ska inte sminka mig mkt.. lite som vanligt fast mer noga om du förstår..
det är synd att man inte kan hitta klänningarna på nätet.. det finns ju inga bilder på aspera eller?
nu gäller det bara att hitta bra underkläder.. en stadig bh med halterneck strumpebandsållare och trosor.. frågan är om man ska ha string'..?!
Jag har också försökt hitta bilder på Asperaklänningar på nätet men inte hittat nåt, lite trist men man får "nöja sig" med att ha hittat klänningen redan nu!
Jag tänker att sminket ska vara som vanligt (sminkar mig inte mycket i vanliga fall och har den 'naturliga' stilen) men det är mer noga den dagen, som du skriver, men är rädd för att vara för nervig för att få det bra den dagen. Och håret, jag har inte tillräckligt långt hår för den knut i nacken som jag vill ha så jag måste ha löshår. Jag tänker att om jag ändå måste till frissan för löshåret så kanske det är lika bra att dom gör frisyren också.*önskar mig långt hår*
Jag ska ha pärlhalsband och pärlörhängen och så ska jag matcha blommorna i buketten med blommor runt knuten i nacken.
Funderar på att köpa buketten i blomsteraffären i Domino, de skulle ta ca 1500 kr för min bukett och mannens blomma. Nån som hört bra/dåliga saker om den affären?
Ett mycket bra tips är Rönö bygdegård på Vikbolandet. Det ligger jätte vackert och är superbilligt att hyra, endast 2000 kr inkl städ. Bord. stolar, servis ingår! Det enda är att det är lite off men vi löste detta genom att hyra en buss som tog gästerna till närbelägna Stegeborg för övernattning p vandrarhemmet där när festen var slut. Vi var 75 gäster. Passade perfekt. Kunde klämt in några fler tom.
vi ska ju gifta oss.. det mesta är klart, klänning,blommor ,ring är planerat/köpt men det är inte dags än..20/8-2011 är datumet..
jag sitter och funderar på morgongåvan till honom och kommit fram till att jag ska ge honom en tatuering i nacken på mig med texten ab imo pectore.. ad infinitum (av hela mitt hjärta.. till evigheten! vad tror ni om det? har ni andra bra förslag? han är ingen kostymnisse och har det mesta..
jag undrar om det gör ont och hur mycket det kostar.. bor i norrköping så tipsa gärna om en bra tatuerare!
Hur mycket kostar er ring? jag har hittat min ring men den var för dyr tycker älskningen.. 13 000 från schalins ringar modell europa exklusiv VERONA.. såå fin..
Norrköpings brudar,hur går det för er med alla bröllopsbestyr?
Inbjudningarna har gått ut och alla blev jätteglada! 9/10 har redan tackat ja
just nu ingen planering alls ,det mesta är färdigt i huvuvdet så ett par månader till sen så är det dags för planering på riktigt!!
Vi har det mesta klart
Kyrkan är bokad,lokal är bokad, klänningen är köpt,skor köpta, musiken är ordnad, blommor och frisyr och ring är bestämda, inbjudningarna är utskickade, placeringskort och festprogram och vigselprogram och tackkort och gästbok är bestämda, vi har alla blanketter från Skatteverket hemma, transport till och från kyrkan är bestämd....
Ett par kompisar hjälper oss att hitta fotograf och m2b håller på och kollar efter en ny kostym och nya finskor.
Det känns som att det vi har kvar är ganska lätt, vi har bestämt allt och att beställa blommor,tid hos frissan och beställa ringen och träffa prästen är inget som känns jobbigt. Det känns skönt att ha det mesta klart och bestämt