• Amorosa

    Värmlandsbrudar 2010

    Hej!


    Dax för en ny tråd sen den gamla stängdes. Nu närmar det sig med stormsteg för många av oss. Vi får hålla ihop nu och fortsätta dela stort och smått.


    För min egen del är det klipp och klistra med de egna trycksakerna som gäller de närmaste veckorna. Hur går det för er andra?


     


     

  • Svar på tråden Värmlandsbrudar 2010
  • Maliinka

    Så, nu ammar jag inte längre...

    VB, tack så mycket Nej, marskalkarna bar ut tårtan och det gick kanonbra En kompis (den tjejen som har bloggen ovan) säger att hon har massor av kort på tårtan, har inte sett dem dock (förutom en på håll i bloggen) men hoppas att någon av dem är tillräckligt nära och bra! Hon hade även när jag stod och skar.


    Foto tror jag är bra att tänka 1,5 timmar. Vi fotade själva en timme före vigseln och det var lite kort. Efter vigseln hade jag räknat på snabba gruppfoton på oss och brudföljet men det tog typ 45 minuter ändå.

  • agtä3

    Maliinka: Den var jättefin! Enkel, men annorlunda, och passade dig perfekt. Ni var jättefina! Känns det bra att vara fru nu då?

  • Maliinka

    agtä3 - Tack Ja, det känns jättebra att vara fru, vi håller på och kallar varandra för "fru" "make" och "äkta man" hela tiden här hemma Känns det bra själv då?

  • agtä3

    maliinka: Det känns precis som vanligt... Vi har ju bvarit tillsammans länge och har en hel hög med barn, så det var ingen stor grej. Men känns lite konstigt att säga min man istället för sambo

  • Maliinka
    agtä3 skrev 2010-06-30 19:37:49 följande:
    maliinka: Det känns precis som vanligt... Vi har ju bvarit tillsammans länge och har en hel hög med barn, så det var ingen stor grej. Men känns lite konstigt att säga min man istället för sambo
    Håller iofs med, vi har varit tillsammans i över 7 år, förlovade i 5 och har två barn ihop, så på så sätt var giftermålet mest en formalitet, vi skulle ju liksom hålla ihop ändå ju - men det var ändå en himla speciell känsla att stå där framme vid altaret, och hela resten av dagen var speciell - den känslan vill och försöker jag bevara så länge det går, bland bajsblöjor, vaknätter (kolla tiden ) och vardagsbestyr
  • cajeli

    Ja nu är det bara 1 dag kvar sen händer det!
    Som vi har längtat.
    Har det mesta under kontroll känns det som, morgondagen kommer att vara vigd åt att duka, göra snittar och sedan stryka det sista som behövs, vägrar stå på lördag och ha en massa saker kvar.
    Ha det gott allihopa!

  • VB blivande VD

     


    cajeli skrev 2010-07-01 22:40:46 följande:
    Ja nu är det bara 1 dag kvar sen händer det!Som vi har längtat.Har det mesta under kontroll känns det som, morgondagen kommer att vara vigd åt att duka, göra snittar och sedan stryka det sista som behövs, vägrar stå på lördag och ha en massa saker kvar.Ha det gott allihopa!

    bra tänkt!
    spännande!!!

    Idag har jag sprungit runt på stan och tror nog att jag har bestämmt mig angående frisör så nu väntar bara smink naglar fötter ja dom får man ju inte glömma det är ju dom man behöver som mest fast dom syns minst

    Sprang in en snabbis på albrekts idag och ja våra ringar har kommit var tvungen att prova blev som ett barn på julafton!!!
    Den är bara såå fin hämtar ut dom med sambon så dom passar som dom ska

  • cajeli

    Nu är dagen här!
    Har faktiskt sovit bättre än vad jag trodde jag skulle göra.
    Kl 16.00 händer det, ska bli så kul och mysigt!
    Ha det gott allihopa!

  • VB blivande VD

     


    cajeli skrev 2010-07-03 07:35:34 följande:
    Nu är dagen här!Har faktiskt sovit bättre än vad jag trodde jag skulle göra.Kl 16.00 händer det, ska bli så kul och mysigt!Ha det gott allihopa!

    Det betyder att du borde säga ja ungefär nu då
    spännande!!!!
    fint väder får ni också härligt lite varmt kanske men ändå sol!

    sjäkv har man fått tag i knoppa lakan äntligen 14kr styck ungefär så jag är nöjd då man "sparat" nästan 10 kr styck om man hade köpt nya just nu när dom kostar 25 kr st ska hämta dom i morgon

    nu ska jag ut i solen
    hoppas allt rullar på som det ska för alla

  • cajeli

    Vilken dag!
    Allt blev som ville hade föreställt oss om inte bättre, vädret var med oss hela dagen kanske i varmaste laget men det gjorde inget.

    Vilken nytändning det har blivit efter att bröllopet är över, nu kan vi slappna av och bara njuta av allt det underbara och roliga som vi fick vara med om denna dag.

    Nu väntar det bara på att få lite kort från våra vänner så att vi kan titta på, har bara några få just nu och det skulle vara roligt att få se fler, det får bli nästa veckas uppgift att lösa.

    Ta hand om er alla ogifta som gifta.

  • VB blivande VD

     


    cajeli skrev 2010-07-08 10:08:34 följande:
    Vilken dag!Allt blev som ville hade föreställt oss om inte bättre, vädret var med oss hela dagen kanske i varmaste laget men det gjorde inget.Vilken nytändning det har blivit efter att bröllopet är över, nu kan vi slappna av och bara njuta av allt det underbara och roliga som vi fick vara med om denna dag. Nu väntar det bara på att få lite kort från våra vänner så att vi kan titta på, har bara några få just nu och det skulle vara roligt att få se fler, det får bli nästa veckas uppgift att lösa.Ta hand om er alla ogifta som gifta.

    vad härligt!!!

    själv har man 50 dagar kvar....

  • wiicky

    Nu är även jag gift. Det var en helt underbar dag trots att det regnade innan och under hela vigseln. Det var inte lätt att packa in sig i bilen med en massa klänning att släpa på. Regnet slutade dock till fotograferingen och vi fick enligt fotografen perfekt fotoljus. Festen rann på som planerat och avlutades med att vi skickade upp lyktor i luften med önskningar. En bild finns än så länge i galleriet.

  • bobods

    Hej brudar, jag märker att tråden är i stiltje, nu under semestern är alla internetsidor lite isidosatta. 


    Stort grattis alla ni som hunnit gifta er! Hur många är kvar som inte hunnit gifta sig? Själv är det 13 dagar kvar, och igår hade jag min möhippa. En riktigt rolig dag med mina galna tjejer. Jag fick gå klädd i en sjuksköterskedress (inte den mest utmanande utan en lagom kort) och dricka öl ur kateterpåse. Sen var vi på Boda Borg och sen såklart mat och fest på kvällen. Hade så himla kul!


    Idag ska vi till mamma för att prova tårtfyllningar, och imorgon ska vi träffa vigselförrättaren för första gången, och även åka till Forshaga Hembygdsgård för att reka lite. Sen är det mest bordsplanering och festprogram som gäller sista tiden. 

  • VB blivande VD

    hallå!!!
    här skrivs det inte mycket!

    undrar om någon från karlstad ska till degerfors inom några dagar?
    tänkte nämligen att man kanske skulle kunna samåka?
    min klänning har kommit och vill gärna hämta hem den, har planerat in 10 augusti men då jag känner en sömmerska så tänkte jag hämta den tidigare

    Har jag berättat att jag fått tag i 108 knoppa lakan
    haha jag som "bara" behöver runt 70...
    har även köpt vinglas, vattenglas,champangeglas,karaffer,vattenkaraffer tillbringare servettringar servettermm
    behöver nog inte ens hälften men det var ju såå billigt (köpte begagnat)

    börjar känna mig nervös för hippan vet att min BM svensexa är planerad 7 augusti.

    32 dagar kvar

    har kvar att göra
    vigselprogram
    prata med kantorn
    festprogram
    provsmaka tårtan
    dekorera blockljusen
    fixa bordsplacering + namnlappar att sätta i servettringen
    hämta ut klänning
    hämta ut ringarna
    och säkert hundra saker till.....

    tycker det är svårt att be andra om hjälp då det faktiskt bara är min mamma min tärna samt min marsalk som faktiskt har sagt att dom mer än gärna hjälper till
    har en hel del som måste göras på dagen B hur har/hade ni lagt upp det?
    menar hämta tårtan fixa dom sista detaljerna med blommor mm på borden

  • wiicky

    Hoppas att det går bra för alla som har den stora dagen kvar. Om så skulle vara har jag ca 100 st knoppalakan vi inte behöver längre.

Svar på tråden Värmlandsbrudar 2010