Inlägg från: VB blivande VD |Visa alla inlägg
  • VB blivande VD

    Värmlandsbrudar 2010

    Idag har jag fixat morgongåvan till min sambo iallfall första delen

    håller på att skriva adresser på kuveren jisses vilket jobb får skrivkram bara av att titta på dom nu ju.....

    Som det ser ut nu så blir det ingen bröllopsresa för oss men det känns helt ok ändå faktiskt, vi är nämligen mitt uppe i renovering av kök och ska påbörja taket bara vi fått offerter så vi kan bestämma oss för vilken takläggare vi ska ta

    har även kollat upp lite nytt med hår och smink än så länge är det bäst pris på bergvik 2335:- för både hår och make up. tycker att detta är mycket pengar men man vill ju vara säker på att det blir bra (bättre än när jag försöker själv iallfall)

    till välkomstskålen hade jag velat ha chokladdoppade jordgubbar men det är ju inte riktigt säsong 28 augusti....
    Får väll odla här hemma

    vi kommer att ta fotograferingen före vigseln då vi inte gifter oss förren 14.00 och jag ska vara klar med smink och hår till kl 12.00 så har vi 2 timmar för att äta lite lunch fota samt bara andas
    Beroende på vart man hamnar med smink och hår tänkte jag fixa lunch dit.

  • VB blivande VD

     


    wiicky skrev 2010-05-08 11:25:20 följande:
    Det är här ni är!  Själv har jag precis gjort min morgongåvefotografering hos Fotograf Martin. Verkligen att rekommendera, hur trevlig och professionell som helst!

    vad roligt!
    får man fråga vad det kostade och hur många bilder mm?

    Jag måste sjunga om lite på skivan men det är ju faktiskt inte så konstigt vi höll ju bara på i en timme och jag brukar inte sjunga

  • VB blivande VD

     


    wiicky skrev 2010-05-10 07:31:04 följande:
    Det kostade 2000 och då får jag 8 bilder i ett boxalbum. Kommer även få alla bilder på skiva så att jag kan välja själv vilka jag vill ha.

    ok lät ju bra det där

  • VB blivande VD

    ska kolla dukar samt stolsöverdrag från IKEA nån dag (stolsöverdrag=knoppa lakan)
    kan tänka mig att köpa beggat men så fort man svarar på annonser så är dom redan sålda sen vore det ju skönt om man slapp frakt så bäst är om nån i karlstad säljer för kostar dom 15 beggat och sen frakt på det kan jag lika gärna köpa nya....

    klart:
    Kyrka
    lokal
    inbjudningskorten skickade
    klänningen är beställd
    mina skor (vill egentligen ha ett par andra har dock inte hittat min drömskor än)
    maten mer eller mindre klar
    sonens kavaj (skor och skjorta kvar)
    lite dekoration till borden
    hotell
    Hår och smink

    Kvar:
    ringar
    tårta
    BM kläder
    hindersprövning (fixar det till veckan)
    bordsplacering
    min väska
    Lunch hos frisören

    har säkert glömt nått

    åker ni på bröllopsresa?
    Vi kommer inte att göra det.

  • VB blivande VD

    haha var till IKEA men kollade på allt utom knoppalakan.....

  • VB blivande VD

     


    Karlstadtös i Stockholm skrev 2010-05-31 12:14:13 följande:
    Kul att höra era uppdateringar! Här rullar det också på. Vi har nu börjat med festprogrammen och det tar ju lite tid... Sedan är vi på jakt efter bröllopstårta. Någon som har något tips eller har hört om något bra? Det är ju lite krångligt att sitta i Stockholm och boka allt, men det går ganska bra tycker jag. I helgen fick jag min provuppsättning och prov-make och jag kände mig SÅ fin. =) Nu ska ag bara bestämma mig för vilken blomma jag vill ha i håret. De uppsydda tärnklänningarna ifrån Kina kom förra veckan och de var helt perfekta! Både i färg och form. Skönt!  

    såg att ni ska gifta er i Rottnerospark!
    så fint har jobbat på ett 20 tal bröllop där (iofs ett par år sen) och ville gärna ha mitt där men tyckte att det var för dyrt

    vad kul att så mycket börjar falla på plats!

    angående tårta så har dom väll ett bageri i sunne om ni inte kan tänka er att köpa från nån i Karlstad sen hämta själva eller om dom kan leverera.
    Tårtpinglan i karlstad gör ju inte tårtor just nu men hon har 2 tjejer som hon brukar rekomendera kan kolla upp det till dig om du vill?

  • VB blivande VD

     


    Maliinka skrev 2010-06-05 10:14:14 följande:
    Min sambo är borta och kommer hem i morgon, men fick ett erbjudande igår som jag ska diskutera med honom i morgon... En gammal kompis till mig (gick på samma skola ett år men har inte haft kontakt på 10 år förrän nyligen, när vi fick kontakt på facebook) har utbildat sig till fotograf och hon har erbjudit sig att fota vårt bröllop. Det skulle bli ca 3 timmar, med porträttfotografering, foto med familjen, inne i kyrkan och mingel och grattis utanför kyrkan. Skulle då få 5 st "stora" bilder, en cd med 50 lågupplösta bilder samt en cd med 100 högupplösta... Detta skulle då kosta 1900 kr (då ingår resa till och från Göteborg). Har rätt begränsad budget, men detta kanske är något att satsa på? Rätt så bra pris väl? Vad tycker ni, någon som har koll på vad som är rimliga priser? Hade annars tänkt ha en tärna som fotar, hon är duktig men har ju ingen utbildning och kan inte redigera och så. Skulle ni anta erbjudandet?

    billigt!!!!
    vill hon/han fota på mitt bröllop med?

  • VB blivande VD

     


    Maliinka skrev 2010-06-05 20:16:26 följande:
    Kan ju alltid fråga! Tror att hon egentligen är dyrare (håller på att starta eget). Vilket datum är det nu som ni gifter er?

    28 augusti

  • VB blivande VD

    undrar om det är någon här som ska köpa knoppa lakan till dukar samt stolsöverdrag?
    skulle väldigt gärna köpa dom av er när ni är klara med dom i så fall

    gifter mig 28 augusti.

    vill ju inte betala fullt pris så vi brudar får ju försöka pressa priset genom att sammarbeta

  • VB blivande VD

     


    londonaire skrev 2010-06-16 14:52:38 följande:
    vi har 10 knoppa lakan som vi troligen kommer göra oss av med efteråt...sedan vet man ju inte om alla kommer vara fräscha efteråt :)

    nej det vet man ju inte men om dom är det så vet du vart jag finns


     


    Amorosa skrev 2010-06-16 21:08:47 följande:
    Hej tjejer! I helgen blev jag fru Andersson! Allt var helt fantastiskt och gick långt över mina förväntningar. Jag lyckades hålla mig lugn och kände att jag hann med att njuta av allt fantastisk vårt gäster hittade på under middagen. Så många vakra oväntade tal, toastmasters som gjorde mer än vad som förväntades och en fest som knappt var slut i gryningen... Detta kan jag leva på ett helt liv =) Lycka till ni andra som har de underbara framför er!  

    Grattis!!!

  • VB blivande VD

     


    bobods skrev 2010-06-18 17:12:49 följande:
    Grattis Amorosa! Och vad roligt att läsa om din möhippa Karlstadtös. Låter superkul! Imorgon bär det än en gång av till Degerfors, denna gången ska vi hämta min m2bs färdiga vigselring. Förhoppningsvis är även min klänning och hans kostym färdiga så man kan få hem dem äntligen Valde ut min klänning i februari och det enda som skulle göras var att släpet skulle kortas av något, så det borde vara färdigt nu tycker jag. Hoppas även på att de kan hjälpa oss att sy upp plastronger som passar tärnklänningen - vi bestämde oss för att köpa väst och skjorta från mytuxido.se men plastronger vill vi gärna se IRL så att färgen blir rätt.  Får ni någon semester brudar? Eller går hela semestern åt till bröllopsplanering?

    Klok att se till att färgen blir rätt! jätte svårt när man bara ser på skärmen är ju inte alls samma sak som att se och känna på.
    väntar på att dom ska ringa från degerfors så jag också kan åka dit!!!

    jag har semester 33-35 vi gifter oss 34
    har sparat några dagar så jag kan ta ut om jag behöver under sommaren

    har insett att jag har gått upp i vikt så måste nu ta tag i detta börjar efter midsommar då jag inte vill sitta och dricka shake när dom andra momsar i sig gottis!!!

    Har nu bestämmt att vi ska köpa tallrikar då dom som finns på plats är hemskt 70tal med den bruna randen som ni kanske kommer ihåg från skolmatsalen!
    Så inköpslistan hos IKEA växer så det knakar och med tanke på att köket från IKEA anlände idag så då står man snart utan kök och jag som ska göra 2 bröllopstårtor till 2 vänner 26 juni säger bara mamma here i come

    Nu blir det Tacos!!
    sen jobba
    lite kul lite jobb

  • VB blivande VD

    har sett ett par tallrikar på IKEA för 5 kr dom såg ok ut men ska åka dit och kolla på dom tror inte att jag kan hyra tallrikar för mindre än 5 kr st.

  • VB blivande VD

    Var till tårtpinglan igår och handlade
    köpte min cake topper!

    Maliinka: såg inga hjärtan som vi hade pratat om men fixar väll nått annat i stället

    Idag har jag varit på IKEA och shoppat vaser för 5 kr st samt några snacks skålar
    Kan ju använda grejerna sen så det kändes inte så onödigt
    Är inte säker på om jag gillade tallrikarna för 5 kr men de är betydligt bättre än dom som finns på plats iallafall enligt min mening!

    Passa på att njuta av kvällen!!!!

  • VB blivande VD

    Tack så mycket för berömmet både till mig och Sara ska hälsa henne det så blir hon super glad!

    Kan hålla med om att den var jätte fin då jag faktiskt fick se dig och jag tyckte inte du var kort har full förståelse för att du var stressad.
    Du var jätte fin!!!

    Hur var det nu då, du bar väll inte ut tårtan själv? gjorde mitt bästa i att instruera grabbarna

    hoppas på bilder när ni byggt till sista våningen och gärna en bild där ni faktiskt skär i tårtan

    Ja det där med fotograferingen tror jag också tar mer än man tror vi räknar 1 1/2 timme kanske för lite?

    Ha det gott i sommarvärmen som äntligen är här!!!!

  • VB blivande VD

    Idag har vi varit till kyrkan och pratat med Marianne Wiik som är vår präst på våran dag!
    Känns såå bra!

    Men oj vad man borde ha varit lite mer påläst angående psalmer tyckte att jag hade koll men inte då haha....

    Har idag fyndat ytterliggare ett par brudskor nja fyndat och fyndat dom har jag kollat in tidigare och var nu nedsatta med 30%

    1 dag kvar till OSA  några kvar som ej svarat än

  • VB blivande VD

    Kommer inte ihåg om jag frågat förrut men hur gör ni med fotograf?

    nån som har nått tips?

    håller på att fixa det sista med att boka smink och hår svårt att bestämma mig vart jag ska vara......

    Har nu börjat min diet igen.... dum som tog ett avbrott i våras hade ju vart klar nu annars samt att jag inte hade gått upp dom där dumma och onödiga kilona
    Dag 3 idag smakar blä i mun.

    nån mer än jag som känner att tiden börjar rinna iväg det är ju bara 58 dagar kvar!!!!

  • VB blivande VD

     


    cajeli skrev 2010-07-01 22:40:46 följande:
    Ja nu är det bara 1 dag kvar sen händer det!Som vi har längtat.Har det mesta under kontroll känns det som, morgondagen kommer att vara vigd åt att duka, göra snittar och sedan stryka det sista som behövs, vägrar stå på lördag och ha en massa saker kvar.Ha det gott allihopa!

    bra tänkt!
    spännande!!!

    Idag har jag sprungit runt på stan och tror nog att jag har bestämmt mig angående frisör så nu väntar bara smink naglar fötter ja dom får man ju inte glömma det är ju dom man behöver som mest fast dom syns minst

    Sprang in en snabbis på albrekts idag och ja våra ringar har kommit var tvungen att prova blev som ett barn på julafton!!!
    Den är bara såå fin hämtar ut dom med sambon så dom passar som dom ska

  • VB blivande VD

     


    cajeli skrev 2010-07-03 07:35:34 följande:
    Nu är dagen här!Har faktiskt sovit bättre än vad jag trodde jag skulle göra.Kl 16.00 händer det, ska bli så kul och mysigt!Ha det gott allihopa!

    Det betyder att du borde säga ja ungefär nu då
    spännande!!!!
    fint väder får ni också härligt lite varmt kanske men ändå sol!

    sjäkv har man fått tag i knoppa lakan äntligen 14kr styck ungefär så jag är nöjd då man "sparat" nästan 10 kr styck om man hade köpt nya just nu när dom kostar 25 kr st ska hämta dom i morgon

    nu ska jag ut i solen
    hoppas allt rullar på som det ska för alla

  • VB blivande VD

     


    cajeli skrev 2010-07-08 10:08:34 följande:
    Vilken dag!Allt blev som ville hade föreställt oss om inte bättre, vädret var med oss hela dagen kanske i varmaste laget men det gjorde inget.Vilken nytändning det har blivit efter att bröllopet är över, nu kan vi slappna av och bara njuta av allt det underbara och roliga som vi fick vara med om denna dag. Nu väntar det bara på att få lite kort från våra vänner så att vi kan titta på, har bara några få just nu och det skulle vara roligt att få se fler, det får bli nästa veckas uppgift att lösa.Ta hand om er alla ogifta som gifta.

    vad härligt!!!

    själv har man 50 dagar kvar....

  • VB blivande VD

    hallå!!!
    här skrivs det inte mycket!

    undrar om någon från karlstad ska till degerfors inom några dagar?
    tänkte nämligen att man kanske skulle kunna samåka?
    min klänning har kommit och vill gärna hämta hem den, har planerat in 10 augusti men då jag känner en sömmerska så tänkte jag hämta den tidigare

    Har jag berättat att jag fått tag i 108 knoppa lakan
    haha jag som "bara" behöver runt 70...
    har även köpt vinglas, vattenglas,champangeglas,karaffer,vattenkaraffer tillbringare servettringar servettermm
    behöver nog inte ens hälften men det var ju såå billigt (köpte begagnat)

    börjar känna mig nervös för hippan vet att min BM svensexa är planerad 7 augusti.

    32 dagar kvar

    har kvar att göra
    vigselprogram
    prata med kantorn
    festprogram
    provsmaka tårtan
    dekorera blockljusen
    fixa bordsplacering + namnlappar att sätta i servettringen
    hämta ut klänning
    hämta ut ringarna
    och säkert hundra saker till.....

    tycker det är svårt att be andra om hjälp då det faktiskt bara är min mamma min tärna samt min marsalk som faktiskt har sagt att dom mer än gärna hjälper till
    har en hel del som måste göras på dagen B hur har/hade ni lagt upp det?
    menar hämta tårtan fixa dom sista detaljerna med blommor mm på borden

Svar på tråden Värmlandsbrudar 2010